Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Har inte hängt ut ngn/eller sett ngn som hängts ut här som uttryckt sin sorg. Däremot har folk som spytt ut sitt hat mot polisen, svenskar, svenska samhället hängts ut som dom pajaser dom är!
Något fel i det?
Mot släktingar som sörjer känner jag personligen inget agg bara medlidande, lite konstigt bara att den kurdiska advokaten låter som facebook hejaklacken från norra b.
Om ni vill komma tillhands med kriminelatiteten och tryggheten i området måste ni till och börja med göra upp med de attityder som finns hos folk i grannskapet.
Ni är inga offer för yttre faktorer!
Det har förekommit att folk i den här tråden skrivit ut folks namn i facebook och gjort narr av att de skrivit ledsna statusar om G*ven. Jag tycker att man är en fet pajas som skriver saker som "fuck aina" och "kunde de inte ha skjutit honom i benet istället, grisar". Jag förstår klart och tydligt att poliserna just då befann sig i en stressig situation och gjorde det bästa av situationen, och jag förstår ännu mer adrenalinen och rädslan de kände.
Varför skriver du "kurdiska advokaten"? Det är det här jag inte diggar med flashback. Skriv bara familjen G*vens advokat. Och jag håller med många här att hon verkar ha en skruv lös. Men jag kan också förstå familjens ilska. Man vill ju så gärna tro att ens son är en oskyldig liten pojke. Det är klart att man vill skylla ifrån och säga att skjutningen inte var hans fel. Men egentligen var det han som försatte sig i den situationen. Och sätter man sig i en sådan situation, får man ta konsekvenserna. Synd att konsekvenserna blev såhär hårda bara.
Det är klart att folk försöker. Massor med organisationer ordnar upp föreläsningar och dylikt för att minska på kriminaliteten här borta. Finns nattvandrare, en väldigt bra ungdomsgård och flera vuxna som engagerar sig hos ungdomarna här borta. Vet dock inte varför det fortsätter som det gör. Finns så många möjligheter och val att göra. Tycker inte att kriminalitet bör vara ett av dem.