2013-01-08, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Åklagaren Marie-Louise Pettersson vill få honom häktad misstänkt för grovt rån på Storgatan i Södertälje den 4 januari och grovt vapenbrott i Norsborg den 4-5 januari

Inte samma tillfälle, eller är det så att de påträffat vapnen som användes vid rånet i Norsborg i efterhand och inte kan styrka att det var riktiga vapen vid råntillfället?
Eller så vet man inte om man kan styrka att han var med vid rånet och slänger med båda brotten.
Citera
2013-01-08, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 39an
Man kan iallafall inte beskylla dom för att vara smarta.. Undrar om försäkringsbolaget ersätter hans bil Hade han haft en tillstymmelse till hjärnceller kvar i pallet så hade han anmält bilen stulen dan innan, Är ju LITE genomskinligt att anmäla 30 min efter rånet

Tanken var väl att inte anmäla bilen stulen alls, den var ju falskskyltad. Idioten räknade helt enkelt inte med att behöva överge bilen. Det enda scenario de hade planerat för var att allt skulle gå som smort och helt enligt planerna.
Citera
2013-01-08, 10:39
Medlem
Svt skriver följande:

Citat:
Ursprungligen postat av SVT:
Hjärnorna bakom rånet tros vara på fri fot
Företagare misstänks ligga bakom Polisen misstänker att hjärnorna bakom den spektakulära guldkuppen i Södertälje i fredags kan fortfarande vara på fri fot.

De fyra män från Fittja som gripits efter guldkuppen beskrivs som springpojkar och polisen utreder nu om två företagare, 25 och 26 år gamla, kan ha varit hjärnorna som beordrat rånet. Det skriver Aftonbladet i dag.

25- och 26-åringen driver företag samtidigt som de flera gånger åtalats för grova brott, bland annat i Hallunda och Fittja.

Vilka är "företagarna" ?
Citera
2013-01-08, 10:42
Medlem
Verkar som att killen har en hyfsat dyr jacka. Undrar om han snott den eller köpt den för stulna pengar. Har en plåtslagare råd med en sån?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16033764.ab

http://www.seglarshoppen.se/product.html/Sail%20Racing%20Vinterjacka%20Glacier%20Bay%20Park a%20Carbon?category_id=59
Citera
2013-01-08, 10:43
Medlem
Nån mer än jag som tycker att 26 åringen redan fått sitt straff?
Jag menar vem som helst sitter väl hellre i fängelse än blir skjuten i huvudet
iaf när man är så ung.
Om 26 åringen klarar sig tycker jag han redan har fått ett ordentligt straff.
Citera
2013-01-08, 10:43
Medlem
Jag trodde headshotturken var död.
Det är han alltså inte?
Citera
2013-01-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Nä, när SKV sköntaxerar kan det snabbt bli fantasisummor som inte har med verkligheten att göra.
Näää du är inte särskilt på läst! Innan någon blir skön taxerad så krävs många och långa utredningar. Oftast får dom ändå inte tag i allt så denna pajas borde nog ha högre skatt. Är du oxå kebabturk?
Citera
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
iaf när man är så ung.

Han har inte fått något straff, han fick axla konsekvenserna av att sikta med vapen på polisen.
Straffet för rånet döms ut av domstolen och kommer få avtjänas om han överlever.
Om något så borde det läggas till grovt olaga hot mot tjänsteman i merit listan.
Senast redigerad av Napi 2013-01-08 kl. 10:49.
Citera
Medlem
AkkAkks avatar
Citat:
iaf när man är så ung.

Snicksnack, skottskadan var en direkt konsekvens av hans eget agerande. Om han överlever så ska han självklart åtalas och straffas precis som vilken annan brottsling som helst.
Citera
2013-01-08, 10:48
Avslutad
Citat:
iaf när man är så ung.

Att som bankrånare blir skjuten av polisen är inget straff, det är en konsekvens av ditt handlande. Går du ut i regnet utan paraply blir du blöt, inget konstigt. Skulle Pannan överleva och som genom ett under undgå att bli grönsak ska han givetvis ha ett straff.
Citera
2013-01-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligMedborgare
Jag trodde headshotturken var död.
Det är han alltså inte?
Jovisst om du spelar CS så är det 100% men om du följer media så har folk fått järnspett igenom huvet och överlevt ibland med avsaknad av vissa delar av huvet till och med!
Citera
2013-01-08, 10:50
Medlem
Pethuglins avatar
Gu*rilleros Sweden har lämnat ett meddelande till sin hjälte på facebook.

Ha*an Guv*n Br*sh*n vår kurdiska krigare må du bli bättre Gud är med dig och vi ber för dig all stor Respekt till dig bera från G*erille*os Brot*erh*od & Me*ian Em*ire LL&am
p;R hoppas vi syns snart och tar fika tillsammans.
Senast redigerad av Pethuglin 2013-01-08 kl. 10:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in