2013-01-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Grattis till våra politiker som totalt har lyckats med invandrarpolitiken - not

Ja tyvärr är det ju kutym bland grovt kriminella att Sverige är det lilla naiva landet i norr där det är fritt fram att göra som man vill och skulle man ha oturen att åka dit så är det bara att göra sin korta tid och hämta pengarna sen
Citera
Medlem
är det rumskamrat?

Jairo Pereira Do Monte
19761009-1154

Forvägen 3 lgh 1103
145 51 Norsborg

Län: Stockholms län
Kommun: Botkyrka
Församling: Botkyrka
Citera
Medlem
lilleloies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingo9999
Ingen som undrar varför alla poliser som syns på bild är

A) jävligt stora

B) Klädda som hantverkare

C) Besvarar elden väldigt lugnt och metodiskt. Titta noggrant och jämför med förra skottlossningen mot gymmet...Bra eldställningar, bra grepp och lugna fina skott...

D) Använder militära handsignaler

?

Bra noteringar, det där är garanterat inga vanliga poliser!
Precis som någon annan skrev tror jag dom kände till detta och har haft span på grabbarna. Likaså lät dom rånet fortgå så att straffvärdet blir större.
Det som inte talar för ovan är dock att rånarna kom undan? Eller gjorde dom verkligen det, har dom span på lägenheten och kommer någon gång under små timmarna att kliva in med fullt manskap?
Citera
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Hans facebook fyller ju profilen, med scarfacebild och allt. Men fel folk har pekats ut förr här så 100 är vi väl inte än...
Ja, vi borde inte börja häxjakten än! Lugna sig nu gott folk tills vi vet mer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
Forvägen har media sagt (utan gatunr)

Ålder ca ??
Om det är forvägen 3, då bör det vara lägenhet 1201. I lgh 1201 bor det:

Pio*r Ma*kie*icz: Född -76

Ka*a*zyna Ma*kie*icz: Född -82

http://www.upplysning.se/person/data/?id=4260cdbc-e610-7bbe-aed3-983d24eef087
http://www.upplysning.se/person/data/?id=98258e14-4e88-410b-0286-274818b59da1
Citera
2013-01-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
Herregud vilka amatörer vi har inom poliskåren. Kolla hur de agerar i den där nya videon. Den ene civilpolisen står bredvid papperskorgen och blottar hela sin kropp medan den andra går och hukar sig helt utan skydd. Vad sysslar de med?! Förstår de inte kraften av automatvapen? Tur för dem att rånarna inte besvarade elden.

Det var ett hyfsat avstånd. Man prickskjuter inte med ett automatvapen. Inte om man inte kör single fire.
Citera
Medlem
Det finns inga poliser i Fittja nu iaf. Jag har varit här sen 20:00
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Ett vittne mötte två av rånarna på väg in i köpcentrat.

– Två stycken hade AK 47r . De var klädda i byggkläder, grova randiga murarskjortor och rånarluvor. Jag ringde 112 direkt, polisen var där på ett par minuter.

Intressant det här med vittnesuppgifter. En person som mött rånarna hävdar alltså att de hade "grova randiga murarskjortor"...vilket uppenbarligen inte alls stämmer med verkligheten när man ser rånarnas rutiga skjortor/jackor på bilderna.

Någon annan menade att vittnen hört italienska skrikas och att polisen skjutit bort fronten på Audin...när alla kan se på filmerna att fronten gick sönder i samband med att de körde på en lyktstolpe.

Nu verkar man också osäker på om det är 3 eller 4 personer inblandade, vilket borde varit ganska lätt att konstatera.

Och i samma AB-artikel skriver författaren att det var minst fyra rånare.

Ett vittne som sett "bilbytet" säger två män.

Tycker att det lutar mot att det var tre män som utförde rånet varav en lämnades kvar av sina kumpaner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Äsch jag formulerade mig klumpigt eller så missförstod du vad jag menade. Självklart ska polisen har rätt att använda vapen och förmodligen agerade polisen rätt i den här situationen.
Han jag citerade menade väll på att polisen alltid ska öppna eld om dom kan mot rånare som är på väg bort från platsen och jag tror att vi kan vara ense om att ibland så är det efterföljande spaningsarbetet ett bättre alternativ än att varje gång börja skjuta på varandra på öppen gata?

Självklart, måhända jag misstolka dig och i min iver utryckte mig lite barskt. Ber om för det!

Håller med dig fullständigt, det jag menar är att polisen till 99,99% väljer rätt metoder och faktiskt gör rätt. Detta är ett undantagsfall när de väljer att agera, normalt gör de just det du beskriver, avvaktar och jobbar metodiskt..
Citera
2013-01-04, 21:26
Medlem
ftpws avatar
Ni som säger att polisen visste om detta kan somna om igen. Åkte mot stan vid 11 blecket då mötte jag en målad polisbil i södergående i höjd med kungens kurva, tänkte inte mer på det. Sen kom det ytterligare en och sen fortsatte det så ett bra tag. Totalt var det 15 bilar allt från målade till civila, Ni samt piket styrkan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sprängsäkra papperskorgar???!!

Det är väl för sjutton inte 1 april idag!

Prova att lägg i en hemmagjord bomb.
Kolla storleken på hålen, tror du att dessa räcker för att få ner en bomb som gör om papperskorgen till en splitterbomb?
Citera
Medlem
Hur vet ni att det är Hasan Guven?

iallafall på en av hans bilder så gillar gänget Guerilleros Sweden hans bild!

kanske var det gänget som rånade?

https://www.flashback.org/t1909140p4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in