2013-01-08, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Rätt dumt?

Hade de kört Jeans, jacka, halsduk och mössa hade de kunnat ta sig in i gallerian och guldsmeden utan att synas och troligen kunnat vinna ett par minuter på polisen. Sedan hade de bara sprungit till bilen som skulle stå och vänta där de backade på stolpen. Nu kör de istället upp en bil som de parkerar utanför gallerian och maskerade så att folk tror det är en filminspelning! Du har lämnat vad som är "rätt dumt" för länge sedan.
Man kan ju tycka att de borde vänt på bilen innan rånet också. Undrar hur påtända de var egentligen.
Citera
2013-01-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Exakt, här är ett typexempel.
http://touch.vg.no/article.php?artid=10072194
Mannen på filmen säger först "-polisen vågar inte göra nåt".
När polisen skjutit så säger samme man "-Varför skjuter dom på honom? Jag fattar inte varför dom skjuter på honom.

Finns det någon annan som kan bekräfta att det är det som sägs eller är det bara spekulationer?
Citera
2013-01-08, 09:54
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Då ska vi se. Snart häktningsförhandling. Vad tror ni, blir tjejerna häktade med restriktioner?
Ena tjejens advokat ansåg inte det fanns tillräcklig grund.

Samtidigt riskerar de två unga kvinnorna som misstänks för medhjälp till rån att häktas i dag.

- Jag menar att de inte har särskilt mycket alls på henne, säger en av kvinnornas advokat Joel Dahlin till Expressen.

Hälften kvinnor hälften män,jämnlikheten börjar anammas i alla "yrken".
Citera
2013-01-08, 09:55
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredric1980
Finns det någon annan som kan bekräfta att det är det som sägs eller är det bara spekulationer?

Vad sägs om att titta på filmen och lyssna själv?
Det är ett av de stora humor inslagen i hela den här sörjan, polisen vågar inte göra något, pang.

Är det nu klarlagt att det är replikor det handlar om eftersom de endast blir häktade för grovt rån och inget vapenbrott?
Citera
2013-01-08, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Vad sägs om att titta på filmen och lyssna själv?
Det är ett av de stora humor inslagen i hela den här sörjan, polisen vågar inte göra något, pang.

Är det nu klarlagt att det är replikor det handlar om eftersom de endast blir häktade för grovt rån och inget vapenbrott?
Grovt rån = riktiga vapen.
Citera
2013-01-08, 09:59
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Kusingifte brukar få såna följder. Men den Audin de hade var ju ingen värsting heller. Tidigare i tråden har den analyserats som en med ditskruvade attiraljer för att se ut som en trimmad turbo de luxe humpa dumpa skumpa bauta Audi. Hur farao resonerade de, var alla lika pantade? Dags att döpa om Jönssonligan. Väntar dessutom på bekräftelse om det var riktiga vapen de lekte med.

fan spelar det för vad dom har för bil

folk cyklar, springer eller tar moppen ibland
Citera
2013-01-08, 10:00
Medlem
Läste precis i Aftonbladet:
"22-åringen bestrider alla häktningsskäl och anser sig ha alibi för råntillfället. Min klient har lämnat ett alibi och det har man inte ens brytt om sig att kontrollera"

Det vill man ju verkligen höra! " Öhhh, jag lovar, satt med några polare och rökte braj. Jag svär vid guuuud abouuu. Fråga dom. Vadå rån liksom"!
Citera
2013-01-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fan spelar det för vad dom har för bil

folk cyklar, springer eller tar moppen ibland

Det spelar en viss roll, om man tar SIN EGEN bil...
Citera
2013-01-08, 10:01
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Exakt, här är ett typexempel.
http://touch.vg.no/article.php?artid=10072194
Mannen på filmen säger först "-polisen vågar inte göra nåt".
När polisen skjutit så säger samme man "-Varför skjuter dom på honom? Jag fattar inte varför dom skjuter på honom.

"-polisen vågar inte göra nåt".Det är precis så rånare resonerar.Visste de om att de kunde sitta som första harpospelare på ett moln om de försökte sig på rån så skulle inte många försöka sig på några sådana här idiotgrejer.
Citera
2013-01-08, 10:01
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

bara om man skjuter eller?
Citera
2013-01-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

Betyder inte att alla vapen var riktiga.
De kan ha haft en pistol + replikor. Eller alla vapen var leksaksvapen men de häktas nu för grovt, så dra inga slutsatser av det.
Citera
2013-01-08, 10:04
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Kusingifte brukar få såna följder. Men den Audin de hade var ju ingen värsting heller. Tidigare i tråden har den analyserats som en med ditskruvade attiraljer för att se ut som en trimmad turbo de luxe humpa dumpa skumpa bauta Audi. Hur farao resonerade de, var alla lika pantade? Dags att döpa om Jönssonligan. Väntar dessutom på bekräftelse om det var riktiga vapen de lekte med.

Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Det spelar en viss roll, om man tar SIN EGEN bil...

läs om läs rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in