Citat:
Ursprungligen postat av Floz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16033159.ab
Gahhhhhh Varför gör man detta för, VARFÖR?
Att råna med sin egen bil vafan. Och sen anmäla den stulen
Visst han trodde att de kunde spåra honom med hjälp av bilen osv då den var registrerad på en av rånarna. Men fan vf ringa in det, låt dom spåra dig och sen säg att bilen blev stulen llr ngt.
Hur klantigt det än var så fattar jag inte hur polisen drog slutsatsen -->
ägaren måste vara en av rånarna. Jag menar rånarna var ju maskerade, ofta man kan dra liknande slutsatser?
JAg menar, om du kör för fort förbi en hastighetskamera så räcker det typ med att du är maskerad för att slippa böter. Men inte vid rån. Då är du en rånare bara för att det är din bil. GG
Vad tycker ni :O
Hur många gånger ska jag behöva säga det, varför tror ni att rånarna kan tänka logiskt och rationellt eller överhuvudtaget? Polisen vet att det är jubelidioter med ytterst begränsad tankeförmåga som utför rån som detta.
Bilens ägare hade polisen koll på 20 min efter rånet, identiteten på den skjutna rånaren hade polisen inom en timme efter rånet, polisen hade kofoten i butiken och ett kvitto i bilen på en identisk kofot som var köpt med bilägarens systers kreditkort, efter slagning i brottsregister, spaningsregister och lite diskussion med poliser som jobbar i bilägarens område så tror jag det inte var allt för svårt att knäcka gåtan 1+1=2.. Vet inte om det var bilägaren som även setts köpa identiska kläder som rånarna bar dagarna innan..
Självklart om det var nobelpristagaren i fysik som ringt och polisanmält sin bil stulen som precis använts vid ett rån hade nog polisen inte brytt sig nämnvärt, då denne är smart nog att inse att det inte är en bra ide att varken råna eller ta sin bil till ett rån. Men nu har vi med en bunt jubelidioter som under många år gång på gång bevisat att de just är idioter som inte kan tänka. Polisen tar ingenting för otroligt när det gäller dessa gossar, vilket även är framgångsrikt för det har inte hänt i modern tid att idioterna har överträffat förväntningarna..
Vad tror du själv, hade du haft svårt att lista ut att bilägaren är inblandad med de fakta som låg på bordet?