2013-01-06, 19:54
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo då, jag skriver i tråden för att jag vill diskutera. Bla, bla, bla... Är det exempelvis så att den sedan skottskadade siktade mot poliserna så ska de ju skjuta.
Kan man inte bara utgå ifrån, att poliserna på plats agerade utifrån den information de hade för tillfället. Det är alltid så förbannat lätt att i efterhand vara efterklok. Dessutom, så får man ha så stort förtroende för poliserna att man inte i 1000 inlägg ifrågasätter deras tillvägagångssätt...
Citera
2013-01-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det tog två minuter innan filmaren upptäckte polisen skulle jag snarare tro.. Men vad är det för kille som 3:30 in i filmen tycks försöka attackera den skjutne rånaren.

Precis det jag skrev om på sid 342. Jag antar att det är butiksägaren eller någon som blivit vittne som ville ge igen. Pilisen agerar dock rätt snabbt och kraftfullt och skickar in personen mot wtt skyltfönster så han landar på rygg.
Citera
2013-01-06, 19:57
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma1337
Helt ärligt, varför bryr du dig om detaljer? Rånarna fattar väl att de har gjort fel, tror du de skulle skjuta mindre om det var poliser som stod där än om det var morbröder i stressmomentet?

Börjar bli trött på alla försök till att skydda rånarna där en blev skjuten. VAFAN de gjorde något riskfyllt de visste var fel, helt rätt att polisen var där tidigt och satte ett typexempel för vad som kan ske om man försöker tjäna enkla pengar.

Håller med till fullo
Citera
2013-01-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ropar dom någonsin "polis!" innan dom börjar skjuta? Rånarna kan ju lika gärna ha trott att d var butiksinnehavarens beväpnade morbröder som kom och började skjuta, iom att dom var ju dessutom civilklädda.

Jag hör inte ens att dom ropar att dom ska släppa sina vapen.

Jag har inte heller hört något som tyder på att de utger sig för att vara poliser, trots att de är civila, men det behövs nog inte. Polis har kommit undan med det förr. Som här exempelvis.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Butiksägaren: "Det var fyra rånare med gevär"
http://m.expressen.se/nyheter/butiksagaren-det-var-fyra-ranare-med-gevar/
"- Jag såg två killar som härjade i guldsmedsaffären. Jag var i rulltrappan tio, femton meter i från, och hörde hur folk skrek. De slog sönder disken och började fylla på med saker, säger ett vittne till TT."
http://m.expressen.se/nyheter/de-siktade-mot-mig-och-brot-min-hand/
Vad är sant?
Citera
Medlem
21-åriga kvinnan är nu släppt.
http://www.expressen.se/nyheter/slappta-21-aringen-har-varit-ett-helvete/
Citera
2013-01-06, 20:00
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashie
Troligaste är väl att han redan är en grönsak, familjen som tar beslut att stänga av livsuppehållande åtgärder vilket kan ta ett tag innan dem fattar.

Ja, nu fungerar han som ett reservdelslager för personer som behöver transplantationer, det är med säkerhet det nyttigaste för samhället han har gjort!

Hej allihopa! Det finns en mening med massinvandringen!!

(Om man nu som äkta nordbo kan tänka sig att knalla runt med MENA-organ i kroppen)

OnTopic:

Läste i någon tidning att tidningen hade tipsat polisen om att kläderna kom från JULA, polisen var tydligen (enligt artikeln) väldigt tacksamma för den upplysningen.
Har dom inte lyckats ta reda på det själva? Speciellt eftersom dom har tillgång till den skjutne idiotens utstyrsel, är dom helt inkompetenta?

Det är ju dylika uttalanden från deras sida som gör att man undrar om dom kan sitt jobb överhuvudtaget...
Citera
2013-01-06, 20:01
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Någon som vet om "länningen" äntligen kolat? Alltså han som fick skottet i pannan?
En variant är att han är hjärndöd men att man väntar med att stänga av respiratorn tills det hela "kallnat" lite. Har för mig att det fanns en bild där han låg helt täckt av en gul filt utan vårdare i närheten, uppfattade det som att det var en död kropp. Ska se om jag hittar bilden.
Citera
2013-01-06, 20:02
Medlem
thewakka35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
21-åriga kvinnan är nu släppt.
http://www.expressen.se/nyheter/slappta-21-aringen-har-varit-ett-helvete/

Tidigare idag släpptes också 22-åringen.
Citera
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Ja, nu fungerar han som ett reservdelslager för personer som behöver transplantationer, det är med säkerhet det nyttigaste för samhället han har gjort!

Hej allihopa! Det finns en mening med massinvandringen!!

(Om man nu som äkta nordbo kan tänka sig att knalla runt med MENA-organ i kroppen)

OnTopic:

Läste i någon tidning att tidningen hade tipsat polisen om att kläderna kom från JULA, polisen var tydligen (enligt artikeln) väldigt tacksamma för den upplysningen.
Har dom inte lyckats ta reda på det själva? Speciellt eftersom dom har tillgång till den skjutne idiotens utstyrsel, är dom helt inkompetenta?

Det är ju dylika uttalanden från deras sida som gör att man undrar om dom kan sitt jobb överhuvudtaget...

Muslimer ger inte organ till andra, familjen kommer inte vilja ge bort några organ.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Jag har inte heller hört något som tyder på att de utger sig för att vara poliser, trots att de är civila, men det behövs nog inte. Polis har kommit undan med det förr. Som här exempelvis.

Men ärligt, skall man resonera så, då räcker det ju inte att säga polis. Man kan ju ljuga, då måste väl rånarna kolla leg....eller?
Citera
2013-01-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Butiksägaren: "Det var fyra rånare med gevär"
http://m.expressen.se/nyheter/butiksagaren-det-var-fyra-ranare-med-gevar/
"- Jag såg två killar som härjade i guldsmedsaffären. Jag var i rulltrappan tio, femton meter i från, och hörde hur folk skrek. De slog sönder disken och började fylla på med saker, säger ett vittne till TT."
http://m.expressen.se/nyheter/de-siktade-mot-mig-och-brot-min-hand/
Vad är sant?

Av vad jag kan se i filmerna är det tre rånare. Möjligen sitter någon hukad i förarsätet eller så har jag helt enkelt missat något.

Polisen verkar iaf vara hyfsat säkra på att de har gripit samtliga medverkande och då verkar det vara två som anhållits för grovt rån och en tredje som ligger på sjukan.

Vi kan iaf vara rätt så säkra på att denna tredje person var med på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in