2013-01-05, 16:21
Medlem
Chansar på att den gripne 22 åringen är den som finns i dom utlagda domarna. Samma efternamn som en som tidigare nämts som inblandad bosatt i Norsborg såklart
Citera
2013-01-05, 16:23
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Det är Suar Gurbuz Asir kungen aka Kurd kungen som skickat dessa grabbar. Alla vet att Suar är i krig mot Södertäljes nätverk.
Du verkar ju sitta inne med lite information. Vem är ägaren till guldsmedsaffären? Och varför valde man just den?
Citera
2013-01-05, 16:24
Medlem
Evy, är grabben i farten igen. Är väl grabben som fick en lavett av Osman Kizil i Fittja C och som sedan, enligt vad många tror, kallblodigt sköt ihjäl Osman sommaren 2011. Är jag inte helt ute och cyklar var det även den grabben man var ute efter i skjutningen på Ungdomens hus i Fittja (2010?).
Citera
2013-01-05, 16:26
Medlem
Tjollepelles avatar
Det finns fortfarande ingen film som visar ögonblicket där GM blir träffad? Alltså visar GM, När GM blir träffad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krekan
Evy, är grabben i farten igen. Är väl grabben som fick en lavett av Osman Kizil i Fittja C och som sedan, enligt vad många tror, kallblodigt sköt ihjäl Osman sommaren 2011. Är jag inte helt ute och cyklar var det även den grabben man var ute efter i skjutningen på Ungdomens hus i Fittja (2010?).

Stämmer 100 %
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
På vad sätt är det en överdrift? Föraren visar total hänsynslöshet och är en livsfara för andra, han kör ju över sin egen polare och lär inte tveka att köra över andra.

Klart det är överhettat där, 7 skott som kunde ha sänkt oskyldiga
Ytterliga förstärkning av hets i backningen av flyktbilen utökad fara för andra
Sen ska domstol skipa rättvisa inte Dirty Harry
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idle81
Det verkar kommit in lite gott virke i poliskåren och jag anser att denna demostration skall bana väg för framtida aktioner mot kriminella samhällsparasiter!

Mycket agressiv och tydlig demostration från polisen sida! Skall bli intressant att se vart denna handling leder till. Hade i princip tappat hoppet om polisen när man ser alla dessa 160 cm/60 kg killar tjejer med Stureplans look som verkar gå före i rekryteringen men detta var ju karlar i storlek uppsyn som JAG anser att en män av ordning skall se ut!

Vi skall ha kraftfulla och intelligenta individer i polisen vid yttre tjänst. Polisen skall få kriminella att skita ned sig! Det är ytterst få av dessa skitungar som inte fryser till is när de konfronteras på detta vis men då de får lära sig att polisen fegar ur ivid princip alla rån så klart att folk rånar banker. Det kommer alltid finnas de som öppnar eld mot ordningsmakten men de är faktiskt få och de skall genom andra medel trackaseras, punktmarkeras och frihetsberövas i möjligaste mån.

Någon som vet vad som skriks i början av klippet?

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-jagar-fler-misstankta-ranare/

Det var poliser antagna på 80-90 talet som sköt. alltså i 35-50 års åldern. På den tiden gjorde man lumpen och hade hårdare fysiska tester på blivande poliser. Dom hade också bättre fysik efter 12-15 månader på militärt förband med fys varje dag. Det är dessa medelålders män som alltid fyllt ut polisens specialenheter.

Dessa killar antags inte längre då dom anses olämpliga för dom har fel kön, fel värdegrund och har en gammal syn på man-kvinna förhållandet. Politikerna har ju pressat in blattar,flator,tjejer, mesiga killar som inte gjort lumpen på polishögskolorna.

Detta innebär att såna här poliser är en utdöende art inom poliskåren och när rån kommer begås om 20 år i tälje består specialenheterna av små tjejer eller undermåliga svaga killar som tycker synd om brottslingarna och då kommer det vare fritt fram att panga mot grisarna för dom kommer inte skjuta tillbaka av flera anledningar, men främst svaga psykiska och fysisika färdighetsbrister. Bara en sån sak som att springa till denna rånplatsen fort och effektivt skulle dom inte klara av utan att bli super andfådda och förmodligen kommit sent in i läget och fått sämre skottpositioner för sina pistoler.
Citera
2013-01-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Jag drog en sväng till centrum för att handla en bok tidigare idag.

Vid brottplatsen hade Polisen ställt sin husbil, som de brukar ställa ut för att visa att de finns där för att informera allmänheten om deras arbete (som jag tolkat det). Det var uppskattningsvis 3-4 poliser som pratade med nyfikna människor som strosade förbi. En del människor gjorde det till sin sak att ställa sig precis där kroppen hade legat och bara stå där ett tag utan att egentligen göra något.

För övrigt verkade det vara ovanligt lite folk på stan, men det kan nog också ha att göra med att det var mellandagsrea förra veckan.

Tyvärr hade jag lite bråttom och undvek att prata med Poliserna. Jag ångrar det nu, man säkert hade kunnat få lite klarhet i fallet även om de såklart inte avslöjar de mest pikanta detaljerna.

Polisen ställde upp husbilen där bla. för att butiksägarna ska kunna prata av sig om händelsen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Naivt skrivet - såklart de är religiösa. Det mesta ont görs i religionens namn.

Naivt skrivet? Dessa brottslingar vet varken vad en kyrka, moske eller synagoga är och jag tvekar starkt att de ber och sköter sig så som de världsliga religionerna anser att man ska.

Detta mest ont som gör i religionens namn är det som människan förvränger och hjärntvättar folket till saker och ting. Det mesta ont som görs, görs av brottslingar och politiker.
Citera
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstark
Om han lever ännu så är risken stor att han får sitta och dreggla i en sugrörsstyrd permobil i 30 år innan han tynar bort och försvinner.

Vi får väl hoppas att han utnyttjas sexuellt av någon färdtjänstchaffis till och från Samhall då. Sebbe Staxx hade tydligen uttalat sitt stöd till rånarna, och sitt hat mot "Aina".
Citera
2013-01-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Vilken preventiv effekt har då denna skjutning wise-ASS?

Ge mig gärna lite go' fakta och inte "höhö, så jävla gött att blatten fick sig ett skött i pannan"..

För övrigt skriver jag ingenstans att man bör gulla ihjäl någon, därimot tycker jag att det är lustigt att verkligen tror att högre straff och skjutningar gör att hård kriminella människor blir avskräckta. I got news for you, det funkar inte så. Man pissar på om man måste sitta X-antal år i fängelse eller kanske blir dödad, det hör till spelets regler.
Varför begås annars brott i länder med dödsstraff?

Denna skjutning, min käre kommunist-hen, hade den preventiva effekten att vi nu slipper minst en individ som flanerar på våra gator viftandes med vapen. Gott så.

Har jag skrivit någonstans om att avskräcka kriminella element? Om jag gjort det, ber jag om ursäkt. Man förebygger inte kriminalitet per se med hårda straff. Däremot kan det faktiskt återställa någon form av tilltro (från allmänhetens sida, kriminella skiter jag i) till vårt rättsystem. Denna är, som du kanske vet, något naggad i kanten efter diverse händelser de senaste åren där grova våldsbrott renderat skitstraff. Jag tror faktiskt att staten har den uppgiften att STRAFFA grova brottslingar, inte alltid enbart rehabilitera. Vissa handlingar gör faktiskt att man borde förlora rätten att vistas bland folk. Punktum.
Citera
2013-01-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocoloco1
billigt och bra
Bara för att man har dyra kläder när man spenderar rånpengarna på nattklubbar, behöver inte betyda att arbetskläderna behöver vara det. Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på, utan de små utgifterna. Smarta kids. Wallenberg goes gangsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in