2013-01-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgmalik
Och vart fan har di fått det info ifrån? Så du säger att om nu min bror rånar Ingvar Kamprad på 128 milj och dör! Skall jag då betala ??

Dödsboet är en egen juridisk person som svarar med sina tilgångar mot de skulder som finns. I ditt exempel med Kamprad så hade förmodligen dödsboet blivit försatt i kk och du hade inte fått en spänn...OM inte dödsboet hade mer tillgångar vill säga...Upplyst?
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Och vart fan har di fått det info ifrån? Så du säger att om nu min bror rånar Ingvar Kamprad på 128 milj och dör! Skall jag då betala ??

VEM fan har sagt att anhöriga är betalningsansvariga?

Jag skrev dödsboet smartass. Lyssna och lär din lilla förortsunge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Det är lite detta jag vänder mig mot. Är det en tillfällighet eller har polisen bara stake att skjuta amatörer?

Och HUR skulle man veta det ?
Citera
2013-01-09, 13:41
Avslutad
Skjutne 26-åringen:
Hasan Güven
Nationalitet: Kurd
Bostadsort: Norsborg, Stockholm

Kumpaner:

Efternamn:Cakmak Lindvall
Gatuadress: Norra Kafévägen 23 E
Postnummer: 178 37
Postort: Ekerö
Kommun: Ekerö

Födelsedata
Födelsedatum: 1990-05-01 (en tisdag för 8 289 dagar sedan)
Ålder: 22 år (och 252 dagar)
------------------------------------
Förnamn: Abbas
Tilltalsnamn: Abbas
Efternamn: Al Shimarti

Folkbokföring
Gatuadress: Forvägen 43 lgh 1001
Postnummer: 145 51
Postort: Norsborg
Kommun: Botkyrka

Födelsedata
Födelsedatum: 1991-09-15 (en söndag för 7 787 dagar sedan)
Ålder: 21 år (och 115 dagar)
Födelsedag: 15 september (en söndag om 249 dagar)
-------------
Förnamn: Makuena-Kiyika
Efternamn: Mambu

Folkbokföring
Gatuadress: Forvägen 3 lgh 1102

Födelsedata
Födelsedatum: 1993-08-01 (en söndag för 7 101 dagar sedan)
Ålder: 19 år (och 160 dagar)
Födelsedag: 1 augusti (en torsdag om 204 dagar)
Citera
Avslutad
Skjutne 26-åringen:
Hasan Güven
Nationalitet: Kurd
Bostadsort: Norsborg, Stockholm

Kumpaner:

Efternamn:Cakmak Lindvall
Gatuadress: Norra Kafévägen 23 E
Postnummer: 178 37
Postort: Ekerö
Kommun: Ekerö

Födelsedata
Födelsedatum: 1990-05-01 (en tisdag för 8 289 dagar sedan)
Ålder: 22 år (och 252 dagar)
------------------------------------
Förnamn: Abbas
Tilltalsnamn: Abbas
Efternamn: Al Shimarti

Folkbokföring
Gatuadress: Forvägen 43 lgh 1001

Födelsedata
Födelsedatum: 1991-09-15 (en söndag för 7 787 dagar sedan)
Ålder: 21 år (och 115 dagar)
Födelsedag: 15 september (en söndag om 249 dagar)
-------------
Förnamn: Makuena-Kiyika
Efternamn: Mambu

Folkbokföring
Gatuadress: Forvägen 3 lgh 1102

Födelsedata
Födelsedatum: 1993-08-01 (en söndag för 7 101 dagar sedan)
Ålder: 19 år (och 160 dagar)
Födelsedag: 1 augusti (en torsdag om 204 dagar)
Citera
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Hade det bara varit en skottskada, (vi vet förövrigt inte var kulan träffade, kanske bara i kinden) så hade nog en kirurg kunnat få ut kulan. Men utan att vara kunnig inom läkarkonsten så är jag säker på att skadan som blev efter att han blev överbackad var nog det som dödade honom!

Om du kollar noga på filmen så ser du att han inte blir överbackad. Han dras med i bilen en stund och ramlar sen ur.
Citera
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Jag tycker inte att det är fint att uttala sig på ett skämtsamt,förnedrande sätt när en människa har gått bort. Ok ifall han fortfarande levde skulle man kunna göra narr utav hans agerande. Men när en människoliv står på spel OAVSETT personens misstag,fel, klanthet skall man ha respekt , om inte respekt skall man iallafall vara tyst och inte tala illa om själva personen. Finns inte mycket att göra åt saken när han har dött. Alla begår misstag vissa större vissa små. Vissa öppna vissa gömda vissa med vishet vissa med klanthet. Så baktal och förtal... Nej tack

För alla de rasister/invandrar fientliga som gömmer sig bakom datorn och kan endast uttala sig på ett rasistisk sätt bara genom datorn borde nog ha bättre för sig. Ni vågar aldrig bemöta invandrare med denna typ av attityd när ni är ute, endast baktal och förtal när ingen kan se er. Jag hyser mer "respekt" för de som är öppna än er som gömmer er bakom tangentborden.

Har rånaren dött? Ja! Ok!

Tala gärna om rånet , hur, varför
Men att säga 'roligt att han blev skjuten i huvudet' är helt smaklöst

Vi är bättre än detta, djur tycker om att döda. Helt omoraliskt att man kan tycka något är kult när man hånar andra människor som blivit beskjutna
Och du tror mr. Plastgevär skulle visa mig eller någon annan civiliserad medborgare respekt om han hade levt? Han och hans vänner kan inte stava till respekt. De vet inte vad ordet betyder. Det har ingen värdighet, ingen heder, ingen empati och har därför heller inget värde. Bajset som min grannes hund lämnade på gatan igår är värt mer än Knallpulverturken och hela hans släkt tillsammans. De beter sig som svin och saknar all respekt för andra människors liv och sen sitter de och lipar när någon visar dem samma sak tillbaka. Det är bara patetiskt.

Jag tycker inte det är "roligt" att Hasan blev skjuten. Det är inget jag skrattar åt. Det hade däremot på sätt och viss varit roligt om han aldrig blivit född. Då hade alla människor han skadat aldrig blivit skadade. Nu är han död och kan inte ställa till mer skit för andra människor. Polisen städade bort lite bajs som gjorde vårt samhälle sämre. Det var tråkigt att han skulle behöva göra det, men nu är det gjort. Det är en bra sak. Men roligt är det inte. Det finns inget roligt med människor som tar sig rätten att förstöra andra människors liv.
Citera
2013-01-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Har släkten de pengarna att betala henne för att driva ett mål om vållande/dråp/mord då?

Är familjen beredd att betala sina egna och statens kostnader om de förlorar målet?

Vet inte deras ekonomiska muskler men de kanske har en stor släkt som kan mynta om så behövs. Det blir i så fall jävligt dyrt, som att kasta pengarna i sjön. Men de kanske når sitt mål på hämnd med att få fram den polisman som avlossade det dödande skottet. Det får FUP'en visa om man kan fastställa det. Borde gå då kulan stannade i huvudet.
Citera
2013-01-09, 13:42
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
När det kommer till hjärnloben är nästan helt omöjligt. När man tränger sig in i hjärnan förstör man mer än nyttan ... Om du förstår mig.
Plus patronen satt längs bak
Jag vet inte var du har fått denna information ifrån att kulan skulle gått rätt i pannan? Har du en länk?
Citera
2013-01-09, 13:43
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
förmodligen för att en snut sköt ihjäl han.

Javisst, men vad skulle polismannen göra? Posta informationsmaterial till honom om att det inte är tillåtet att vifta med automatvapen bland folk på allmän gata i Sverige? Han neutraliserade ett hot helt enkelt. Jag kan förstå att polisen beklagar bortgången, men måste de göra det så offentligt? Borde ha räckt att de pratat med familjen.
Citera
Medlem
Trivials avatar
Citat:
Fortfarande en människa som begått fel. Och ingen människa är 100% felfri
Om den människan är kriminell och tjuv så förtjänar han inte att få någon sympati. Att hota personal med en AK atrapp. Seriöst. Jag hyser ingen respekt till han överhuvudtaget.

Ingen människa är 100% felfri, inte jag heller, det har dock inget med det här att göra. Det är hans fel. Helt och hållet hans fel. Bara för att mänskligheten inte är 100% gör det inte mer okej att råna människor och ta något som inte är hans. Han var en kriminell och en tjuv. Ett samhällets avskum.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
förmodligen för att en snut sköt ihjäl han.
Nej, av den anledningen att det är så uppmärksammat och att de vill försöka dämpa de upprörda känslorna hos hans kriminella babbepolare som tillhör begåvningsreserven och inte fattar varför polisen sköt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in