2013-01-04, 17:52
Medlem
Juicebox.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperess
en tanke jag fick är att förhoppningsvis kommer nu den dödes släkt att vilja hämnas på klantarslena som lämnade och KÖRDE ÖVER sin kompis, tänk om dessa verkligen hämnas detta, självsanering är ibland bra
Om jag vore släkt skulle jag vara tacksam för att de lämnade honom... Han har helt klart haft bättre chans för överlevnad i så fall, även om det nu ändå inte gick att rädda honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluestick
Skulle jag också gissa på, alternativt en 2,4 för dom slukar ju olja och brukar blåryka, jävligt konstigt dock om rånarna väljer en slö 2,4 quattro som flyktbil.. iofs fick ju bilen en smäll när han backade och kan ha skadat nått då som gjorde att den började ryka. Men som sagt, en 2,7 biturbo med lite halvkassa turbos som är standard på dom skulle jag sätta mina 5 cent på iaf.

Om det är en turbo vilket vi nästan fastställt, sitter det intercooler framför vänster framhjul, precis där han hänger av stötfångarbeklädnaden mot stolpen.

Då får han inget turbotruck och bilen gör 100km/h. Kanske därför de snabbt bytte till ny.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Varför Marios guld? Rånarna gjorde en tabbe där. Lätt mål utan larm men ändå..

Vill höra lite sköna teorier. Sluta tjafsa om bilen, vem fan bryr sig

Teori, eventuellt skön:

Tänk om guldsmeden förvarar svarta pengar från det omfattande bidragsförskingrandet i Södertälje? Nån får nys om detta och planerar en stöt. En mullvad tipsar polisen, och så spelas situationen ut. En krimskramssmed med lokal i centrum måste ju hitta på nån business för att ha råd att stanna. I sånt fall är Mario olyckligast av alla idag.
Citera
Medlem
Tycker också det är konstigt att man ställer sig så man måste backa ut.
Förmodligen hade man tänkt köra framåt och upp på rådhusgatan men fick av akuta hälsoskäl ändra sig.
Dock för att komma till rådhusgatan ifrån rånarplatsen måste man passera en sträcka på gågatan, trängas med "Hassans korvkiosk" och dessutom kan rådhusgatan vara blockerad av sopbilar, transportbilar mm. Nja, jag ifrågasätter hjärnan bakom det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
De sköt sönder åtminstone ett framdäck vilket framgår i bilder som finns länkade här i tråden

Däcket kan ha gått sönder när den bilen backade in i stolpen under flykten.
Citera
2013-01-04, 17:53
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Tror att det skrevs här i tråden / någon tidning att polisens vapen var dem första som avlossades.

Ja, vi vet ännu inte exakt vad som hänt, men på Aftonbladet står det:

Rånaren hinner avfyra omkring tre skott med sin Kalasjnikov AK-47 innan polisen besvarar elden.

– Han skjuter i riktning mot kyrkan, säger Ronnie Qvist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror inte polisen ens får agera på det sättet. Skulle kanske vara om det handlade om rikets säkerhet men simpelt rån knappast. Handlar om etik och moral där.

Självklart får de det. Varför skulle de inte få lämna ut vilka uppgifter de vill?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
En kropp e aldrig bra, dom kan dom luska bakåt o detta gör enligt mig gärningsmännen troligtvis amatörer.
Dom kanske visste om detta. Valet mellan att ta med sig kroppen eller att låta den ligga (för att slippa "bördan" som sagts innan eller för att snubben ska få sjukvård) är nog svårt när det även står poliser som skjuter mot gärningsmännen som även befinner sig i en tidspressad situation. Det är lätt att drabbas av panik helt enkelt, oavsett "korrekt" val.
Citera
Medlem
BigKermits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kul om rånaren har id eller annat på sig. Hur som helst så kommer han ju identifieras och hans vänskapskrets kommer att granskas. Familjen kanske är förbannad på hans vänner och tipsar om var dom är.

Sedan så ser han ju inte ut som en invandrare.
Och även om han hade varit en invandrare, så what!?
Vi har många svenska idioter i detta landet. Kolla bara på Järnrörskillarna.
- Vi skyddar oss. Jo tjena och jag brukar bära yxa ifall ett bi kommer
Vad ser han ut som då?
Citera
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Skjuten i huvudet = han är död.

Sandra Litzell levde i några dygn efter att hon sköts i huvudet på 5-10 cm avstånd.

Media har inte skrivit om dödsfall (än), men det verkar vara en sanning här i tråden? Vad har jag missat? Tillkallades inte ambulans?
Citera
2013-01-04, 17:54
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Tror inte polisen ens får agera på det sättet. Skulle kanske vara om det handlade om rikets säkerhet men simpelt rån knappast. Handlar om etik och moral där.

Det beror nog helt på situationen. Misstänker de gm för andra rån eller brott, eller har misstankar om vilka de är så kanske de håller tyst någon dag om detta för att på något sätt påverka de gm soln kom undan. Chansen finns, även om det kanske låter lite "film" över det hela
Citera
2013-01-04, 17:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerium
Tycker också det är konstigt att man ställer sig så man måste backa ut.
Förmodligen hade man tänkt köra framåt och upp på rådhusgatan men fick av akuta hälsoskäl ändra sig.
Dock för att komma till rådhusgatan ifrån rånarplatsen måste man passera en sträcka på gågatan, trängas med "Hassans korvkiosk" och dessutom kan rådhusgatan vara blockerad av sopbilar, transportbilar mm. Nja, jag ifrågasätter hjärnan bakom det hela.
Tror du dom spang eller bytte bil vid audin sista ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in