Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-04, 04:34
  #1
Medlem
Goldstandards avatar
Som rubriken lyder så undrar jag det, svara ja eller nej och motivera.

Anledningen till att jag frågar är att aldrig gör det, brukar gå direkt till bänken och köra tungt. Men jag har sett många som varmar upp först med lätta vikter.
Citera
2013-01-04, 04:36
  #2
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldstandard
Som rubriken lyder så undrar jag det, svara ja eller nej och motivera.

Anledningen till att jag frågar är att aldrig gör det, brukar gå direkt till bänken och köra tungt. Men jag har sett många som varmar upp först med lätta vikter.

Ja, Man ska alltid värma upp tuttarna. Det är mycket viktigt, för annars kan man få bitchtits.
Citera
2013-01-04, 05:08
  #3
Medlem
Goldstandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Ja, Man ska alltid värma upp tuttarna. Det är mycket viktigt, för annars kan man få bitchtits.


vaaa? källa på det tack!
Citera
2013-01-04, 05:11
  #4
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Ja, Man ska alltid värma upp tuttarna. Det är mycket viktigt, för annars kan man få bitchtits.


Korrekt. Har f.ö en polare som har fått ena jävla taxöron p.g.a utebliven värmning.
Citera
2013-01-04, 05:14
  #5
Medlem
vassjagarns avatar
Nja, brukar värma upp axlarna för att dom involveras mycket och är lätta att skada. Stegar upp vikten hela tiden i t.ex . Bänk för att sen vara på arbetssetet först 3e-4e setet kanske . På så sätt värmer man ju upp lite.
Citera
2013-01-04, 05:36
  #6
Medlem
Abolishs avatar
Har inte så bra koll på om man egentligen behöver värma upp bröst och armar innan man lyfter tungt där, men jag tenderar att kunna lyfta tyngre om jag värmt upp lite innan.

Rotator cuffs skulle jag dock värma upp innan, detta pga att det är relativt lätt att skada sina axlar. Detta inför bröstpasset dvs, då man använder mycket axlar i bl.a. bänkpress som du nämner.
Citera
2013-01-04, 06:23
  #7
Medlem
hmkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Ja, Man ska alltid värma upp tuttarna. Det är mycket viktigt, för annars kan man få bitchtits.

Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Korrekt. Har f.ö en polare som har fått ena jävla taxöron p.g.a utebliven värmning.

Jag antar att ni också tror att man kan få längre muskelfästen på biceps om man stretchar dem?
Citera
2013-01-04, 06:39
  #8
Medlem
Opibusques avatar
Förstår inte de som kör 3-4 "uppvärmningsset" för att sedan bara köra 1 set på den "riktiga" vikten. Någon som vill förklara detta fenomen?
Citera
2013-01-04, 06:44
  #9
Medlem
Pankreatits avatar
Man bör alltid värma upp muskler och leder, oavsett övning, för att producera mer ledvätska bl.a. Inför bänk är dessutom lite cuffvärm alltid en bra sak.
En uppvärmd muskel presterar dessutom bättre.
Citera
2013-01-04, 07:05
  #10
Medlem
Goldstandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Man bör alltid värma upp muskler och leder, oavsett övning, för att producera mer ledvätska bl.a. Inför bänk är dessutom lite cuffvärm alltid en bra sak.
En uppvärmd muskel presterar dessutom bättre.

där ser man... det visste inte jag att muskler presterar bättre.. ska värma upp framöver då..

men då kommer frågan: hur värma upp inför bänkpress te.x? just nu tränat jag tungt på 80 kg
Citera
2013-01-04, 07:29
  #11
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Goldstandard Det tar omkr 5min innan en led är uppvärmd. Det är den tiden det tar innan ledvätskan har gjort sitt och diskar, menisker och brosk sugit åt sig vätska.
Citera
2013-01-04, 07:40
  #12
Medlem
Goldstandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Goldstandard Det tar omkr 5min innan en led är uppvärmd. Det är den tiden det tar innan ledvätskan har gjort sitt och diskar, menisker och brosk sugit åt sig vätska.

jo men om man gör armhävningar i 5 minuter kommer jag absolut inte orka göra 80 kg x 3 reps , 3set
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback