Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-17, 21:13
  #805
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
För varje gång Mazetti öppnar kakhålet hoppar det ut grodor. Hon har nu målat in sig i ett hörn, blivit så avskydd att det är dags att göra en time out, gå under jorden till dammet och ilskan lagt sig. Jag tror dessutom, med de senaste bilderna av henne från publicistklubben, att ett nervsammanbrott är nära förestående.

Hon ser ju ut som en bulltant, hade den framtoningen så man kan ju fråga sig varför hon skulle ge sig på oss svenskar och få oss emot sig..? Mycket korkat!
Tanten är spritt språngandes galen och borde inte ges någon mer uppmärksamhet. För hennes egen skull. Jag inser bara att jag är glad och stolt över att inte betala licens när jag läser om SvTs gullande med toktanten.
Citera
2013-02-17, 21:31
  #806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Ja,men jag tror inte att han namngavs eller beskrevs offentligt riktigt direkt.
Nej det stämmer bra, om man kikar i trådarna om attentaten så kan man se att runt 19 tiden så kom de första uppgifterna om att media rapporterar om att gärningsmannen är blond, blåögd och har "norskt utseende" och strax efter midnatt så är han uthängd med namn och bild.
Citera
2013-02-17, 21:37
  #807
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker att spekulationerna om en muslimsk gärningsman inte var orimliga. Betänk att endast ett drygt halvår tidigare hade Taimour Abdulwahab sprängt sig själv till döds på Drottninggatan i Stockholm.

Tidigare hade bombdåd med muslimska gärningsmän inträffat i London - nära en av av mina anhöriga - och i Madrid.

Bilbomber och andra bomber sprängs snart sagt dagligen i Mellanöstern. De är så vanliga att de närmast uppfattas lika vardagliga som väderleksrapporten.

En etnisk norrman var en ytterst osannolik gärningsman. Men bevisligen inte omöjlig.

Spekulationer, visst. I tre timmar då.
"Alla nordiska tidningar" är väl ändå en lätt överdrift.
Citera
2013-02-17, 22:25
  #808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindreModigMan
Spekulationer, visst. I tre timmar då.
"Alla nordiska tidningar" är väl ändå en lätt överdrift.
Det är en direkt lögn, vad det handlade om var att det kom uppgifter om att ett par olika islamist-grupper tog på sig ansvaret för attentaten och det rapporterade media givetvis om.
Några vilda spekulationer på löpsidor, ledare, i artiklar och krönikor handlade det aldrig om.
Citera
2013-02-18, 13:55
  #809
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är en direkt lögn, vad det handlade om var att det kom uppgifter om att ett par olika islamist-grupper tog på sig ansvaret för attentaten och det rapporterade media givetvis om.
Några vilda spekulationer på löpsidor, ledare, i artiklar och krönikor handlade det aldrig om.

Snarare en gissning från en förvirrad person som inte klarar källkritik.
Intellektuell - my ass.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback