Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-03, 16:08
  #1
Medlem
Arthass avatar
Den rundlagda batikhäxan Katarina Mazetti, känd bland annat för att skrivit boken "Grabben i graven bredvid", går i Icakuriren till chockattack mot SD och vad som egentligen är svenskt!

http://www.icakuriren.se/Diskutera-F...riktig-svensk/

Bland annat får vi veta att svensk folkmusik ursprungligen är
Citat:
...rent svenska folkmusiken är väl näverlur och kohorn, och att kula eller köla – det vill säga ett sångsätt som går ut på att med gäll röst vråla hem korna.

Hon deklarerar vidare att en rejäl del av den svenska befolkningen är svartmuskiga bastarder, i alla fall om man gräver lite i historien!
Citat:
En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär


Som grädde på mosen i slutet av artiklen så är tydligen SD:arnas nationaldräkt bland annat
Citat:
bombarjackor och kängor

Hur vida exempelvis Judar eller kurder endast är sociala konstruktioner, utan en egen kultur och folk förtäljs dock inte i artikeln.


Anser ni att Icakuriren har gått lite utanför sina normala ämnen med denna krönika?
Kommer detta få konsekvenser Katarina Mazetti?
Några andra synpunkter? Diskutera!
__________________
Senast redigerad av Arthas 2013-01-03 kl. 16:14.
Citera
2013-01-03, 16:19
  #2
Medlem
zorzes avatar
Då är jag den vita älgen med andra ord..........

Undrar vad det är för statistiker egentligen......
Citera
2013-01-03, 16:22
  #3
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär

Haha va? Ja herregud vilken text, maken till trams var det länge sen jag såg.
Citera
2013-01-03, 16:28
  #4
Medlem
lrad070142s avatar
Lite oroväckande att man nästan inte höjer på ögonbrynen länge, när man läser sådan här svenskfientlig skit...

Tips: det går fortfarande att kommentera!
Citera
2013-01-03, 16:31
  #5
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Haha va? Ja herregud vilken text, maken till trams var det länge sen jag såg.
Haha vad tramsig text ja! "En statistiker i bekantskapskretsen" Är det så vi lägger upp argumenten idag? Om häxan vill att vi ska ta henne seriöst får hon ha med trovärdig källa.
Citera
2013-01-03, 16:37
  #6
Medlem
Riktigt lågt gjort av ICA-kuriren att publicera sådan här hatisk dynga.

Vem är det som vill skapa klyftor i Sverige egentligen.

/Den vita älgen
Citera
2013-01-03, 16:39
  #7
Medlem
gavlips avatar
Vad är ICA kuriren för en tidskrift? Vad har den för målgrupp?

Skulle nån skickat sånt bajs till mig så hade jag omgående sagt upp prenumerationen eller vad det nu är som gör att man får denna tidskrift.
Citera
2013-01-03, 16:40
  #8
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Haha vad tramsig text ja! "En statistiker i bekantskapskretsen" Är det så vi lägger upp argumenten idag? Om häxan vill att vi ska ta henne seriöst får hon ha med trovärdig källa.


Visst, jag har en vän som har en vän som säger tvärtom, det måste ju stämma med den människans logik. Kommentatorerna går hårt åt henne och med rätta. Tycker jävligt synd om Ica som verkar få sin beskärda del av kritiken men men, i min enfald trodde jag att icakuriren skulle handla om mat .
__________________
Senast redigerad av ThisIsTheZodiac 2013-01-03 kl. 16:43.
Citera
2013-01-03, 16:44
  #9
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad är ICA kuriren för en tidskrift? Vad har den för målgrupp?

Skulle nån skickat sånt bajs till mig så hade jag omgående sagt upp prenumerationen eller vad det nu är som gör att man får denna tidskrift.


Den kommer med icakortet och riktar sig till, ptja, dom flesta med intresse av mat. Dom har recept och dylika saker, normalt sett.
Citera
2013-01-03, 16:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Den kommer med icakortet och riktar sig till, ptja, dom flesta med intresse av mat. Dom har recept och dylika saker, normalt sett.

Nej, du tänker nog på tidningen Buffe.

ICA-kuriren ges ut av Forma Publishing Group som är ett helägt dotterbolag till Hakon Invest.

Hakon Invest är ett börsnoterat aktiebolag som bla består av ägande i ICA.
__________________
Senast redigerad av Som-nam-na 2013-01-03 kl. 16:51.
Citera
2013-01-03, 16:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad är ICA kuriren för en tidskrift? Vad har den för målgrupp?


Kvinnor i övre medelåldern och uppåt är den uppfattningen jag fått.
Citera
2013-01-03, 16:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Den kommer med icakortet och riktar sig till, ptja, dom flesta med intresse av mat. Dom har recept och dylika saker, normalt sett.


Nej, inte alls. Icakuriren är Sveriges mest lästa veckotidning och Sveriges största tidskriftssajt.

Har alltså ingenting med Icakortet att göra. Icakortets magasin heter Buffé.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback