Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Tack för tipsen! Helt klart måste jag satsa på en systemkamera. Jag hatar dessa automater som styr bilden enligt sitt eget "tycke". Jag är egentligen uppväxt med analoga systemkameror. Körde med en Contax på den tiden det begav sig. På något sätt så har man tappat intresset i samband med digikamerans ankomst.
~Paul~
Är själv förmodligen några år yngre än dig, så jag kom aldrig riktigt in i det här med analoga. Har haft ett par analoga kompaktkameror, men det var mest för att fota fyllefester med 35/36 usla bilder som resultat.
Japanska ingenjörer bestämmer i 99% av fallen hur alla/allt i vårt samhälle ser ut på bild. Den där sista lilla procenten är de bilder som utmärker sig, i vissa fall till superbilder som ser ut något som man aldrig tidigare skådat.
Matfoto sägs vara bland det svåraste man kan lära sig att ta bild på. Jag fick ärligt talat upp mitt intresse för matfot för 1.5 v sedan tack vare denna tråden. Ska verkligen försöka mig på att lära mig detta då det känns som en riktig utmaning!
Du som kan både laga mat, lägga upp snyggt och uppenbarligen har intresset måste ju bara lära dig ännu bättre. De sista 2-3 minutrarna efter en färdiglagad rätt kan vara värt det.
Gå nu ut på blocket ikväll och köp dig en vettig kamera. Nya prylar=allt blir roligt igen.