Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Bleh... Är ingen stor pizzaälskare, fast gillar ju faktiskt hemlagad pizza, i alla fall om jag får göra den själv. Men calzone alltså... det är så äckligt att inte ens en hemlagad variant ser ätbar ut. Det är en motbjudande maträtt. Sorry. Inget fel på din kokkonst dock.
Dina bliner dock, faen vad gott det såg ut. Det var ju alldeles perfekta!
Hehe ja ingen kan ju gilla allt. Tur att boveteplättarna gick ned i.af
Citat:
Ursprungligen postat av Domesticator
Jag tycker nog tvärtom! Calzone kan vara en av de bästa pizzorna! Och presenterat på ett härligt sätt här dessutom, har själv riktigt svårt att få till degen sådär bra när jag själv har försökt... Skulle utan tvekan sätta tänderna i denna!

Tackar

Trixet för att få till en bra deg är att ha litet mjölk i den samt att verkligen arbeta igenom den så att den blir silkeslen innan degen får jäsa. Jag har även i litet honung om det är pizza som skall lagas.
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Ser mycket fint ut. Men hur fan är det med calzone egentligen, brukar inte den göras på någon typ av nästan pajdeg och nästan ha äggstanning i sig? Alltså jag pratar ursprungsrecept nu, vilket jag givetvis inte ger mycket för utan jag resonerar mest ur ett intresseperspektiv. På det hela taget är jag jävligt ointresserad av det-rätta-sättet att laga mat.
Har för mig att jag har hört något liknande någon gång men jag vet faktiskt inte. Dock så kör jag med en vanlig vetedeg och det brukar bli bra
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Strunta i byline, calzonen såg bra ut. Lite mer ost kanske - men då är jag galen i ost.
Hehe tackar. Jo jag gillar ost också, men har man i för mycket så blir calzonen alldeles för flottig för min smak. Dessutom så är det risk för att flottet blöter igenom degen och då går luften ur pizzan (Bokstavligen)