Nu tar jag bara med en läcker sak av dig, men den där chilin var ju också oh la la.
Mycket annat gott här i tråden också.
I likhet med vissa andra frysrensar även jag, men tyvärr ligger det inte så glammiga saker som ankbröst i min frys utan mer basic saker som t.ex. grytbitar av rapsgris från billiga lådan - och jag valde att göra det mest förbjudna - jag grillade dem. Enligt ett gammalt råd av dePaul bankade jag bitarna och långmarinerade dem utan olja - och faktiskt blev det helt okej. Sällskapet blev palsternacka med olivtapenade och svagdricka:
Hur får du din potatismos så tjusig? Vilka redskap, vilka besvärjelser?
I likhet med vissa andra frysrensar även jag, men tyvärr ligger det inte så glammiga saker som ankbröst i min frys utan mer basic saker som t.ex. grytbitar av rapsgris från billiga lådan - och jag valde att göra det mest förbjudna - jag grillade dem. Enligt ett gammalt råd av dePaul bankade jag bitarna och långmarinerade dem utan olja - och faktiskt blev det helt okej. Sällskapet blev palsternacka med olivtapenade och svagdricka:
Besvärjelserna bestod av att använda kärlek i moset, dvs. rikligt mä schmööör
vispa det luftigt o sist men inte minst fick jag låna en sprits av min gode vän konditorn
Otroligt trevliga bilder på dina maträtter där piassava
Nu tar jag bara med en läcker sak av dig, men den där chilin var ju också oh la la.
@64550: Tackar Det som ligger ovanpå chilin är riven hårdost.
@DingusMcDuck: Tackar både för berömmet och för tipset. Vet att en sk "Cincinnati chile" brukar serveras med spaghetti men har aldrig testat.
Skall dock göras vid tillfälle