Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Såg alldeles ljuvligt ut. Svålvattnet rann till ordentligt. Men räknade jag till sju korvar? Du måste ha åkt på ett rejält paltkoma efteråt.

Jo då, de gick ned med en inte allt för farlig matkoma. Din så kallade "tjejmat" såg inte heller den allt för fy skam ut. För mig är dock sallad med pasta och annan lätt mat alltför förknippat med terrassen på sommaren, vilket gör att jag behöver lite varmare väder för att jag skall kunna uppskatta det maximalt.
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Helvete, tryckte du i dig hela tallriken själv? Vad gälle korven måste det väl ha varit mat för tre personer? Såg grymt gott ut hur som helst. Ska passa på att köpa lite korv hos slaktaren när jag är tillbaka i England igen.
150 gram korv är det som ligger på tallriken, en inte allt för farlig mängd. Vinkeln kanske gjorde att de såg större ut, i kombination med att jag hade varit sparsam med tillbehören. Jag sörjer att vi i Sverige sedan två decennier tillbaka har lidit av en nedläggning av klassiska bagerier, slaktare och seriösa stadsmarknader där bönder säljer sina egna varor. Problemet är sedan att de få som slår upp portarna igen vet att de kan ta överpriset, för att de vet att de är nästan ensamma på marknaden numera, utan att egentligen vara speciellt bra hur mycket de försöker namnge sina bröd på franska.
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Ahhh hemlandstoner (El. i.af släktens hemlandstoner) En saftig Nürnberger sitter sällan fel, och det gör inte sauerkraut heller! Mumsfilibabba

Nej verkligen inte! Det är riktigt underskattad bryggerimat enligt mig. Bara för att skaka om dina fosterlandskänslor ytterligare, bjuder jag dig på dagens frukost. Må väl.
http://imageshack.us/photo/my-images/515/img0090dm.jpg/