Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Korv och mos funkar alltid. Det var dock den wokade biffen som fick upp mig i brygga. Gud så gott det såg ut. Trots att jag nyss ätit en skål pastasallad så rann snålvattnet till. Palt är okej, men jag föredrar faktiskt kroppkakor. Palt för mig, är synonymt med blodpalt.

Ja kinesiskt sitter fint dagen efter. Tror att det är risvinet som jag marinerar köttet i som gör det hela till bakismonsterdräparmedicin hehe. Kroppkakor är gott det med, men det är något visst med kornmjölet som man lagar palten med. Det ihop med det rimmade fläsket, det smältande smöret och lingonen.. Mmmmmmm!!! Fast jag nästan spricker redan så tror jag att jag måste gå och ta mig en palt till
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Spackelackans inlägg fick mig att fundera på en grej. Återkommer om den, men det blir fritös och smått tilltugg. Jäkligt trevlig mat i alla fall. Pitepalt är fint det
Palt är kunglig mat. Satte i mig fem stycken och har nu en paltkoma som heter duga. Dock så skall jag nog kunna pressa i mig en till. Det är ju så jäkla gott!
En lustig grej är att min hustru älskar palt. Dock så vill hon käka dem med tomatsås och riven parmesan. Hon tycker att det smakar som en bautavariant av gnocchi (Eller ñoci som dom säger i Argentina) Själv så tycker jag dock att det är snudd på helgerån att äta palt med annat än fläsk, smör och lingon.