Citat:
Ursprungligen postat av submariner
hej,
frågan är var du är påväg? att lösa månadens problem hjälper föga om du sitter i samma skit nästa månad...
börja med att ta dig en REJÄL funderare på var f*n du är påväg, eller iaf. vill göra med tanke på att studievägen verkar körd. därefter behöver du börja jobba för att säkra upp kortsiktigt - soc eller liknanad är en bra början... har du sökt Alfa kassa? prata med hyresvärden innan det eskalerar, men se det inte som en långsiktig lösning. se till att få hjälp med CV´t så att du kan söka jobb.
Långsiktigt är ju att gå klart utbildningen. Men jag måste börja tänka mer kortsiktigt för att överleva samt kunna fortsätta utbildningen.
Tanken innan all strul var att ha ett jobb, behöver inte vara fast, bara jag får en inkomst jag överleva på. Plugga upp det jag missat. Komma i fas, få CSN igen. Känna mig lugn. Och bli klar med utbildningen.
Jobb har jag sökt som tusan. Söker hela tiden, men en anställning om två månader hjälper ju mig inte med hyran denna månad osv. Det är därför jag måste tänka så.
Jag funderar på att göra såhär på måndag.
Ringa soc och fråga om jag får hjälp om jag gör ett studieavbrott (får jag inte hjälp och jag har tagit ett avbrott tar jag fan självmord). Sen går jag till studievägledaren och säger som det är. Att jag behöver hjälp från soc och måste ta ett avbrott denna termin. Söker nästa termin och frågar om chansen är stor att jag kommer in. Frågar lite allmänna frågor angående tentor osv. Sen får jag väl släpa mig till hyresvärden och säga att jag inte kunde fortsätta för att jag inte hade ekonomi för att bo kvar i deras lägenhet. Kanske får jag dispans och får bo kvar månaderna tills jag söker om. Eller så struntar jag i att kontakta dem. Vet att många har bott kvar fast de inte pluggar längre, då de inte har så stor koll.
Vet inte varför jag skriver det här men, jag antar väl att jag vill höra från er om planen låter bra?
Det sista jag vill är att ha kronofogden efter mig. Jag gör fan allt för att kunna motverka det.