2013-01-03, 09:17
Medlem
pewpews avatar
Kan inte vara så enkelt att hon ömsar skinn? Rätta mig om jag har fel men visst gör spindlar det?

Hittade denna länk
http://www.minaxtarantulas.se/skotsel/molt.html
Citera
2013-01-03, 11:29
Medlem
Ceilingcats avatar
Kan ju vara skillnad från art till art men enligt artikeln så skulle ju spindeln matvägra om så var fallet, vilket den här inte gör..
Citera
2013-01-03, 13:00
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Kan ju vara skillnad från art till art men enligt artikeln så skulle ju spindeln matvägra om så var fallet, vilket den här inte gör..
Stod även att om det inte är tillräckligt fuktigt så kan ömsningen gå sämre och fastna. Dessutom ömsar tydligen yngre typ en gång i månaden i början och brukar inte låta bli att äta lika länge som vuxna. Har du koll på när den har ömsat?
Citera
2013-01-14, 16:43
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Stod även att om det inte är tillräckligt fuktigt så kan ömsningen gå sämre och fastna. Dessutom ömsar tydligen yngre typ en gång i månaden i början och brukar inte låta bli att äta lika länge som vuxna. Har du koll på när den har ömsat?

Den har inte ömsat hos mig ännu och jag har haft den i 4-5 månader nu. men ska dom ömsa 1 gång i månaden? trodde det var några ggr i året.
Citera
2013-01-15, 00:06
Medlem
Rent spontant låter det som någon form av ömsningsproblem..?

Citera
2013-01-15, 02:54
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Ts: Hur gick det med dina örkenråttor?

Dom dog efter dom blev ca 4,5 år gamla. Örkenråttor lever inte i mer en 2-5 år så dom levde det bra. Men du har varit på forumet lenge nog att kunna reglerna? vad fan har mina råttor som dog för ca 2 år sen något med saken att göra?
Citera
2013-01-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energidricka
Dom dog efter dom blev ca 4,5 år gamla. Örkenråttor lever inte i mer en 2-5 år så dom levde det bra. Men du har varit på forumet lenge nog att kunna reglerna? vad fan har mina råttor som dog för ca 2 år sen något med saken att göra?
Om du har tillräckligt gott minne så kanske DU minns att jag hjälpte dig väldigt aktivt med att ge tips om hur du fick dem att trivas. Därav spoilern just för att det inte stör diskussionen i övrigt, otacksamme fan.

Inge mer hjälp från min del!
Senast redigerad av jetblack666 2013-01-15 kl. 10:03.
Citera
2013-01-15, 14:10
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Om du har tillräckligt gott minne så kanske DU minns att jag hjälpte dig väldigt aktivt med att ge tips om hur du fick dem att trivas. Därav spoilern just för att det inte stör diskussionen i övrigt, otacksamme fan.

Inge mer hjälp från min del!

WoW Nej inte hjälp från dig... Nu blir jag ledsen. Vadfan har du hjälpt med annat än att säga vad alla andra säger " ömsingproblem" Gå tilbacka til din äkliga grotta och sluta irritera folk på forumet, läst dina inlägg och alla inlägg är ju bara massa skitunge Fakta inlägg.
Citera
2013-01-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energidricka
WoW Nej inte hjälp från dig... Nu blir jag ledsen. Vadfan har du hjälpt med annat än att säga vad alla andra säger " ömsingproblem" Gå tilbacka til din äkliga grotta och sluta irritera folk på forumet, läst dina inlägg och alla inlägg är ju bara massa skitunge Fakta inlägg.
Jaja, dra åt helvete om det är så det ska låta nu, idiotjävel. Jag skrev att det låter som problem med ömsningshelvetet, eftersom du skrev att du inte ens visste hur ofta den ens skulle ömsa. Men skit i det då.

Citera
2013-01-18, 16:33
Medlem
Energidrickas avatar
Spindelen värkar vara gladare nu. kröp upp i handen idag och igår utan att försöka attackera. Så var nog bara att den ville vara ifred.

har köpt en bättre fuktings aparat så vi får se om han ömsar bättre nu.
Citera
2013-01-24, 21:12
Medlem
Energidrickas avatar
Spindelen ligger på ryggen nu och ömsar värkar som fuktighets maskinen inte var bra nog efter jag köpte ny så håller spindelen på att ömsa nu, ligger i sitt hus med massa spindelväv på ryggen. blir kul och se hur hon ser ut efter ömsare.
Citera
2013-03-18, 19:56
Medlem
huntiss avatar
Min kära lilla Brynard, som också är en chilean rose, var supermysig när jag precis köpt honom och satt ofta hos mig när jag satt vid datorn osv. Han har ömsat skinn en gång, och efter det har han varit jättebitter och går till attack så fort jag sticker ner handen till honom.
Han har dock inte bitit mig eller sparkat hår, men ställt sig i attackläge och försökt se hotfull ut. Låter honom dock bara vara i fred så mycket som möjligt, och ibland när jag städar lite eller vattnar växterna hos honom kommer han krypandes mot händerna, och har inget emot att bli upplyft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in