2012-12-31, 19:04
Medlem
Energidrickas avatar
Fick en Chilean rose tarantula som ska vara lugn och en spindel som hellre springer iväg än att attackera, men i dom senaste 2 dagarna så har den alltid försökt att attackera mig varje gång jag plockar upp den. den får levande kakkerlakker 2-3 gånger i veckan så den borde inte vara hungrig. jag har holdt i den och lekt med den tidigare utan problem då kryper den upp i handen utan problem. Så vad är problemet nu? någon som har tips?

bild: http://en.wikipedia.org/wiki/Chilean_rose_tarantula
Citera
2012-12-31, 19:12
Medlem
Uninteresteds avatar
Den tycker helt enkelt inte om att bli upplockad, låt den vara ifred i sitt terrarium istället, finns andra djur som passar bättre att gulla med.
Senast redigerad av Uninterested 2012-12-31 kl. 19:14.
Citera
2012-12-31, 19:16
Medlem
Energidrickas avatar
den kom upp i min hand utan att försöka attackera mig för 2 dygn sen, det är dom senaste 2 dagarna den har blivit aggresiv. dessa djur är dom bästa djuren att ha för nybörjare för 1 av 10 chilean rose tarantulla är aggresiva. så det är inget aggresivt djur. så kom med vettiga svar eller bara håll käften.. och svara på frågan.
Citera
2012-12-31, 19:17
Bannlyst
Vad händer om man blir biten/stungen av ett såntdär as?
Citera
2012-12-31, 19:18
Medlem
silbersteins avatar
Den kanske inte mår bra.. När jag var liten hade jag en sådan spindel som dog av att den fastnade i sitt eget skal när den skulle ömsa skin, antagligen för att jag inte höll terrariet tillräckligt fuktigt. Nu känns det ju väldigt långsökt att det är det som den skulle vara drabbad av, men kan vara ett bra generellt tips att vara väldigt noggrann med vattensprutan.
Citera
2012-12-31, 19:18
Medlem
tzjs avatar
Har din kära spindel tillgång till allt den behöver?

Har du bytt plats på terrariet eller ändrat temperaturen senaste 2 dygnen?
Citera
2012-12-31, 19:19
Medlem
ragingcows avatar
Den kanske är arg på attt du matar den med äckliga kakerlackor,ge den möss istället (om den nu äter dem)
Citera
2012-12-31, 19:21
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Six10

Som att Du blir biten av 2 getingar samtidigt ungefär, den är inte farlig för människor heller om Du inte är allergisk.
Citera
2012-12-31, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Som att Du blir biten av 2 getingar samtidigt ungefär, den är inte farlig för människor heller om Du inte är allergisk.

Jag har "getingallergi" jag är jävligt glad att det inte finns en massa såntdärnt kryp ormar å skit här i Sverige.

Nu ska jag inte gå mer oft!
Citera
2012-12-31, 19:24
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:

Biten så får du bara huvudvärk/ mår illa, det är de rosa håren han skuter iväg som är farligare, får du det på tungan/näsan/ögona så kan du bli blind eller få alergiska problem
Citera
2012-12-31, 19:25
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Jag har "getingallergi" jag är jävligt glad att det inte finns en massa såntdärnt kryp ormar å skit här i Sverige.

Nu ska jag inte gå mer oft!

Inte samma gift iofs, men risken är nog ganska stor att Du är allergisk mot den också, håll dig undan!
Citera
2012-12-31, 19:28
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Den kanske inte mår bra.. När jag var liten hade jag en sådan spindel som dog av att den fastnade i sitt eget skal när den skulle ömsa skin, antagligen för att jag inte höll terrariet tillräckligt fuktigt. Nu känns det ju väldigt långsökt att det är det som den skulle vara drabbad av, men kan vara ett bra generellt tips att vara väldigt noggrann med vattensprutan.

Den har automatisk fuktighets maskin som ger det riktig fuktighet varje dag så att den håller sig mellan 50-70 hela tiden. så den mår bra, får bra med mat og vatten hela tiden, den bor i en 240L stor terrarium.

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har din kära spindel tillgång till allt den behöver?

Har du bytt plats på terrariet eller ändrat temperaturen senaste 2 dygnen?

Nej allt är som det ska, temperaturen ligger på 23-30 grader hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Den kanske är arg på attt du matar den med äckliga kakerlackor,ge den möss istället (om den nu äter dem)

Det är en bäbis tarantella så mata den med levande möss är för farligt i en så ung ålder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in