Citat:
Ursprungligen postat av Energidricka
den kom upp i min hand utan att försöka attackera mig för 2 dygn sen, det är dom senaste 2 dagarna den har blivit aggresiv. dessa djur är dom bästa djuren att ha för nybörjare för 1 av 10 chilean rose tarantulla är aggresiva. så det är inget aggresivt djur. så kom med vettiga svar eller bara håll käften.. och svara på frågan.
Nej 9 av 10 är inte snälla, Den är bara mer hanterbar än andra. Dom har ett minne värre än en guldfisk 1-3sek så dom lever bara i nuet
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Den kanske är arg på attt du matar den med äckliga kakerlackor,ge den möss istället (om den nu äter dem)
Den är för liten,oaggressiv med för dåligt gift. Det är bättre att mata den med mindre skade djur.
Citat:
Biten så får du bara huvudvärk/ mår illa, det är de rosa håren han skuter iväg som är farligare, får du det på tungan/näsan/ögona så kan du bli blind eller få alergiska problem
Ja om man är en katt eller hund, en människa är fan inte så dum.
Citat:
Därför den är inte aggresiv, endast 1 av 10 st av denna spindelen är aggresiv, Polisen gjorde rassia hos mig för inte så lenge sen och dom sket i den spindelen. så det är inget olagligt sålenge dom inte är extremt giftiga. Men jag gillar Spindlar,ormar, och öglor och sånt så gillar att ha dem som husdjur. har haft 8 st råttor och en orm förut, reptilfreaks dom säljer/ger bort alla slaks Reptiler och ormar och sånt. til och med Grodor som du slickar på för att få en Tripp.
Spindlar regleras inte av lagen, Man måste ha tillstånd för att ha en snok
(orm) men vem som helst får ha världens giftigaste spindel hemma.
-Exact som med hundar, Vem som helst kan ha en white/black trash hundras med nollkoll om lagar/regler/vett o etikett och hundens bästa.
Ge den inte kackerlackor, Om spindeln inte tar dom direkt så begraver dom sej i substratet.Ge den hellre syrsor eller gräshoppor