2012-12-31, 19:31
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energidricka
Den har automatisk fuktighets maskin som ger det riktig fuktighet varje dag så att den håller sig mellan 50-70 hela tiden. så den mår bra, får bra med mat og vatten hela tiden, den bor i en 240L stor terrarium.

Nej allt är som det ska, temperaturen ligger på 23-30 grader hela tiden.

Det är en bäbis tarantella så mata den med levande möss är för farligt i en så ung ålder.

Ok, det låter kanon! Ja då är det ju iaf inte miljön det är fel på.
Citera
2012-12-31, 19:31
Medlem
tzjs avatar
Låt din lilla vän få vara ifred några dagar och se till att den har allt den behöver. Den kanske bara är på dåligt humör?

Gulla inte för mycket med den så den biter dig eller skrapar av hår som du kan få på dig!

Den är säkert sig själv snart igen.
Citera
2012-12-31, 19:38
Medlem
Energidrickas avatar
Ok, tack för svaren, ville bara veta vad jag kunne ha gjort för fel. den har ätit 3 st kakkerlakkor denna veckan, så den har fått i sig nog med mat. tänkte ge den en til nu så den blir mätt över nyår. så låter jag hon vara i några dagar.
Citera
2012-12-31, 20:59
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Biten så får du bara huvudvärk/ mår illa, det är de rosa håren han skuter iväg som är farligare, får du det på tungan/näsan/ögona så kan du bli blind eller få alergiska problem
varför i helvete får man ha såna som husdjur då? :O
Citera
2013-01-01, 00:59
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
varför i helvete får man ha såna som husdjur då? :O

Därför den är inte aggresiv, endast 1 av 10 st av denna spindelen är aggresiv, Polisen gjorde rassia hos mig för inte så lenge sen och dom sket i den spindelen. så det är inget olagligt sålenge dom inte är extremt giftiga. Men jag gillar Spindlar,ormar, och öglor och sånt så gillar att ha dem som husdjur. har haft 8 st råttor och en orm förut, reptilfreaks dom säljer/ger bort alla slaks Reptiler och ormar och sånt. til och med Grodor som du slickar på för att få en Tripp.
Citera
2013-01-01, 10:31
Medlem
1Downs avatar
Citat:
den kom upp i min hand utan att försöka attackera mig för 2 dygn sen, det är dom senaste 2 dagarna den har blivit aggresiv. dessa djur är dom bästa djuren att ha för nybörjare för 1 av 10 chilean rose tarantulla är aggresiva. så det är inget aggresivt djur. så kom med vettiga svar eller bara håll käften.. och svara på frågan.
Nej 9 av 10 är inte snälla, Den är bara mer hanterbar än andra. Dom har ett minne värre än en guldfisk 1-3sek så dom lever bara i nuet

Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Den kanske är arg på attt du matar den med äckliga kakerlackor,ge den möss istället (om den nu äter dem)
Den är för liten,oaggressiv med för dåligt gift. Det är bättre att mata den med mindre skade djur.

Citat:
Biten så får du bara huvudvärk/ mår illa, det är de rosa håren han skuter iväg som är farligare, får du det på tungan/näsan/ögona så kan du bli blind eller få alergiska problem
Ja om man är en katt eller hund, en människa är fan inte så dum.

Citat:
Därför den är inte aggresiv, endast 1 av 10 st av denna spindelen är aggresiv, Polisen gjorde rassia hos mig för inte så lenge sen och dom sket i den spindelen. så det är inget olagligt sålenge dom inte är extremt giftiga. Men jag gillar Spindlar,ormar, och öglor och sånt så gillar att ha dem som husdjur. har haft 8 st råttor och en orm förut, reptilfreaks dom säljer/ger bort alla slaks Reptiler och ormar och sånt. til och med Grodor som du slickar på för att få en Tripp.

Spindlar regleras inte av lagen, Man måste ha tillstånd för att ha en snok(orm) men vem som helst får ha världens giftigaste spindel hemma.
-Exact som med hundar, Vem som helst kan ha en white/black trash hundras med nollkoll om lagar/regler/vett o etikett och hundens bästa.

Ge den inte kackerlackor, Om spindeln inte tar dom direkt så begraver dom sej i substratet.Ge den hellre syrsor eller gräshoppor
Citera
2013-01-01, 14:02
Medlem
Ceilingcats avatar
Hur gammal är hon? Kan det vara så att hon har ägg på gång, och därför är mer defensiv än hon brukar vara?
Citera
2013-01-02, 16:28
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Hur gammal är hon? Kan det vara så att hon har ägg på gång, och därför är mer defensiv än hon brukar vara?

Några månader gammal, hennes rumpa har börjat och bli kanska så stor i det sista.
Den var 2-3 månader gammal när jag fick den och har haft den i ca 4 månader nu. så lite mer än ett halv år. Den äter ca 3-4 kakkerlakkor i veckan och då äter hon upp allt, brukar sitta och kolla på när han dödar kakkorlakkorna och är inget kvar av den när hon är färdig.
Citera
2013-01-02, 16:33
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Down
Ge den inte kackerlackor, Om spindeln inte tar dom direkt så begraver dom sej i substratet.Ge den hellre syrsor eller gräshoppor

har försökt och ge den syrsor och det äter den inte, dom bara ligger där orörda, torkade gräshoppar vill den heller inte ha, är endast levande kakkerlakkor den har ätit. allt annat skiter den i, Men dessa kakkerlakkorna är skit små och spindelen tar dom direkt när han ser dom.
Citera
2013-01-02, 16:35
Medlem
Ceilingcats avatar
Citat:
Några månader gammal, hennes rumpa har börjat och bli kanska så stor i det sista.
Den var 2-3 månader gammal när jag fick den och har haft den i ca 4 månader nu. så lite mer än ett halv år. Den äter ca 3-4 kakkerlakkor i veckan och då äter hon upp allt, brukar sitta och kolla på när han dödar kakkorlakkorna och är inget kvar av den när hon är färdig.

3 månader låter lite för lite för att hon ska ha varit dräktig när du fick henne, men jag har faktiskt ingen koll på när dom blir könsmogna. Dock har jag för mig att de är dräktiga i just fyra fem månader, så ta det med ro och lämna henne ifred om hon börjar spinna eller drar sig undan i något krypin. Även om spindeln är liten kan det vara svårt att åldersbestämma dom, så se upp om du inte litar på uppfödaren.
Citera
2013-01-02, 16:39
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
3 månader låter lite för lite för att hon ska ha varit dräktig när du fick henne, men jag har faktiskt ingen koll på när dom blir könsmogna. Dock har jag för mig att de är dräktiga i just fyra fem månader, så ta det med ro och lämna henne ifred om hon börjar spinna eller drar sig undan i något krypin. Även om spindeln är liten kan det vara svårt att åldersbestämma dom, så se upp om du inte litar på uppfödaren.

hon drar sig inte undan precis om jag provar och plocka upp henne, hon ställer sig på bakbenen precis som hon gör när hon attackerar kakkerlakkorna. Jag har plockat upp henne massor av gånger och haft henne springandes löst i sängen eller på bordet förut utan problem. hon brukar krypa upp i handen på egenhand för. men dom senaste 1,5-2 veckorna så har hon varit lite små aggresiv och stält sig på bakbenen när man försöker plocka upp henne.
Citera
2013-01-02, 17:10
Medlem
Ceilingcats avatar
Tja du, jag vet verkligen inte. För säkerhets skull skulle jag lämna henne ifred under ett par veckor. Kan ju varit så att hon råkat skada sig på något, eller blivit biten i en led av en gräshoppa. Då är det vila som gäller.

har du ringt till försäljaren/uppfödaren och frågat om råd? Han/hon vet förhoppningsvis mer om din spindels problem än gemene man på Flashback.
Dock så blir ju en av tio individer av arten aggressiva. Svårt att göra något åt det om det är en sådan du råkat på - det kan vara så att din spindel helt enkelt har blivit könsmogen och då är det svårt att göra något åt det. *shrug*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in