Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb
Ursäkta, du har varit en del av flertalet destruktiva sekter
Det skrev jag inte, läs en gång till.
Citat:
men du har aldrig funderat på om det är DIG det kan vara "fel" på? Du är som tjejer som hamnar i det ena destruktiva förhållandet efter det andra, och menar att du bara har "otur med killar...."
Du uppvisar någon slags förnekelsesyndrom, och du tolkar in innebörder i det jag skrev, som aldrig fanns. Håll dig undan alla politiska rörelser, för du kommer stenhårt att råka illa ut, det hör jag det. Och då får vi som har något i huvudet rädda dig ur ditt patetiska läge, och det har vi inte lust med.
Citat:
Det finns inga "ondskefulla sektledare", det som krävs är 2 (eller flera) sjuka/destruktiva personer som skapar ett symbiont, ibland destruktivt, förhållande, där du är 1 part.
Förnekelsesyndrom igen. Du vet inget, du begriper inget. Du kan inget om psykiatri, eller andra psykologiska syndrom.
Citat:
Och det är såklart inte sant, om vem som helst kunde det, så skulle alla göra det.
Förnekelsesyndrom igen. Du vet inget, du begriper inget.
Citat:
Du pratar ju med en person som du inte ens vet om han finns...
Du förnekar det som är, därför att innebörden av det skulle vara alltför obehaglig för dig. Du misstänker en fejk, därför att hela din världsbild består av fejk och cover-ups.
Citat:
När du säger "sammansvärjningsteorier", menar du då att alla sådana är felaktiga, att det inte finns några sammansvärjningar? Något jag kan ogilla är ju att det faktum att det finns galna människor som ni, på något sätt har inneburit att alla som pekar på problem (sammansvärjningar om man så vill) idiotförklaras.
Alla sammansvärjningsteorier är logistiskt omöjliga, p.g.a. det att om alltför många är inblandade, så skulle något läcka ut. Alla sammansvärjningsteorier är psykiatriska symptom på att man tvådelar världen i 1. en
lögn, det man hör på radio och TV och man kämpar för att förneka, och en värld av 2. hemliga oerhört emotionellt laddade
"avslöjanden", som man odlar. Man börjar misstänka allt och alla, eftersom allt som strider mot den egna världsbilden måste bortförklaras som cover-ups, fejk och propagandistiska lögner. Psykosutbrott av schizofreni brukar bryta ut på det sättet -- emellertid är sekter destruktiva sociala miljöer, där individen i sig inte behöver vara psykotisk, men kollektivet beter sig
"sinnessjukt".