2013-01-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
SD:s mediestrategi på nätet är inte saklig debatt utan ett massivt tryck i numärer som är tänkt att göra motdebattörer uppgivna, envägskommunikation för att utöva makt på nätet.
Så fort en motdebattör kommer med ett bemötande, kommer nätaktivisterna aggressivt tillbaka med personliga påhopp, kvinnoförendrande kommentarer, rasism och den för SD så typiska stinkande manschauvinismen, därför har många kommentatorsfält stängts.

Nu har inte jag orkat läsa meningsutbytet mellan dig och övriga i sin helhet, men är diskussionen verkligen så miserabel som du påstår? När jag snabbskannar tycker jag det ser ut som om folk försöker prata förstånd med dig på hyfsat sansade manér.

Jag respekterar att många tycker Flashback är ett uselt forum men diskussionen här är faktiskt grundligare och mer avancerad än om du jämför med opinionsbildning i etablerade medier.
Citera
2013-01-07, 10:03
Medlem
Matamoros avatar
Har sällan sett en sån korkad människa som TS. Vem försöker du lura egentligen?
Citera
2013-01-07, 11:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Nu har inte jag orkat läsa meningsutbytet mellan dig och övriga i sin helhet, men är diskussionen verkligen så miserabel som du påstår? När jag snabbskannar tycker jag det ser ut som om folk försöker prata förstånd med dig på hyfsat sansade manér.

Jag respekterar att många tycker Flashback är ett uselt forum men diskussionen här är faktiskt grundligare och mer avancerad än om du jämför med opinionsbildning i etablerade medier.

Det finns de som diskuerar Sd-politik på sakliga grunder, men det finns förfärligt många som förenklar svåra frågor och i stort sett bara ger ryggdunkar och utstöter slagord, typ "SD 2014" och liknande. Den infantile The-Wise-Gentleman" var ett bra exempel på att ett ämabelt uppträdande inte heller nödvändigtvis ger kvalitet i argumentationen. Man fångar ju betydligt fler flugor med honung än med ättika, brukar man säga, men "honungen" får ju inte ha en alltför tydlig bismak.

Men det ligger en hel del i att varje Sd-kampanj (se valfritt kommentarsfält i media) dels resulterar i en mängd torftiga idiotpåståenden ("allt är invandringens fel") och som ofelbart lockar fram motsvarande simpla motargument ("rasistäckel, försvinn") och därefter är ju varje vettig diskussion förstörd.

Sedan är ju alla politiska partier stadda i någon sorts utveckling, och att påverka den utvecklingen från olika håll är ju en gudi behaglig gärning, annars hade vi ju inte fått någon politisk dynamik över huvud taget. Att öppna upp för en alternativ åskådning (om så bara ett annat perspektiv) tar sin lilla tid, och "groupthink" lojaliteter och ryggdunkande gäller även på mediaredaktioner.
Citera
2013-01-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
Har sällan sett en sån korkad människa som TS. Vem försöker du lura egentligen?

Sakligt, intelligent och uttömmande som alltid från dig och dina gelikar.
Citera
2013-01-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Det blir liksom omöjligt att diskutera när du kategoriskt slår fast att mina helt okontroversiella och brett spridda åsikter i ämnet är "fel", och följer upp med det oerhört kontroversiella uttalandet att demokrati bara är ett sätt för media att bestämma utfallet av valen, vilket således är "rätt". Och media vill av någon anledning kontrollera folket. Mmm. Vad ska jag säga liksom? Du har fel? Din posthistorik visar också att du är en av de anonyma internetgenier som bland annat tror att förintelsen är en slags lögn. Det gör dig helt enkelt ointressant att prata med.

Och dessutom är hela den här diskussionen fortfarande off topic.

Man tycker ju att du åtminstone kunde försöka bemöta mina påståenden men det är tydligen för mycket begärt. Det som hindrar dig från att göra något sådant är att du helt enkelt är inkapabel att tänka utanför dina egna snäva referensramar och ens kunna greppa en tanke som går emot vad den breda massan tycker. Du är av en händelse inte journalist?

Citat:
Bland annat. Men framförallt har ni har folket emot er.

Detaljer, som går att ändra på. Folket tycker oftast vad som tvn säger åt dem att tycka, dock så har vi fördelen att våra argument grundar sig på den mänskliga naturen och inte på en utopisk värld som är oförenlig med denna.

Citat:
Om rationella människor sällan är ensamma om sina åsikter följer det att den mycket stora majoriteten som anser att dina åsikter vara felaktiga också är rationella.

Fast nu finns det inget som säger att rationella människor inte sällan är ensamma om sina åsikter? Snarare så tyder väl all vetenskap på att det är tvärtom, att alla vinnande koncept startar som minoritetsåsikter som på sikt lyckas övertyga massan.
Citera
2013-01-07, 13:25
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
Sakligt, intelligent och uttömmande som alltid från dig och dina gelikar.

Du får ursäkta men en person som försöker sammanblanda flashback och liknande forum med den övergripande reaktionen på den förda politiken kan inte tas på allvar. Det han försöker göra är att diskreditera motståndare till nuvarande maktdiskurs som om det inte finns någon valid och legitim argumentationslinje mot den förda massinvandringspolitiken. Allt är bara "propaganda".

Om TS hämtar sin världsbild och kunskaper från flashback så är det hans problem. Vi andra som är akademiker och kan göra analyser utifrån empirisk data kommer fortsätta att ifrågasätta denna vansinniga politik oavsett hur mycket lättpåverkade lågpannor känner sig desillusionerade över kakafonin på flashback. Föreslår att TS vidgar sina vyer lite och studerar statsvetenskap, idéhistoria, historia, makroekonomi och statistik istället för att använda flashback som inspiration- och kunskapskälla. Det är inte bland flocken av gaphalsar man finner kunskap och insikt för att kunna göra ett moget ställningstagande utan genom egna studier och reflexion.
Senast redigerad av Matamoro 2013-01-07 kl. 13:46.
Citera
2013-01-07, 13:52
Bannlyst
Det finns få inslag i TS berättelse man kan känna bekant (tex den självvalda isoleringen), men överlag visar ju texten på en människa som inte är helt frisk utan sjukligt paranoid. Det är inte kul att få en yxa i dörren, men hur många drabbas av det? Sitter man med en hemlig undersökning bland 150 elever och är rädd att få sitt liv förstört om man är ärlig i sina svar är något fel.

Men sådana här udda personer som alltid tycker att gräset är grönare på andra sidan. Först var han kommunist, sedan liberal, sedan nationalist och nu....någon form av Expo-liberal? Inte friskt som sagt.
Citera
2013-01-07, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Exempel från forumet för aktuella brott:

Kartellen uppmanar till homomord och mord på Sverigedemokrater!

6 st med utländsk bakgrund slog på ensam kille som sa till under bio i Malmö

På sedvanligt manér arbetar SD:s nätaktivister med att ständigt upprepa samma smörja om och om igen, på kommentatorsfält, på forum där andra frågor diskuteras, på flashback havererar ofta trådar i forumet för aktuella brott p.g.a. SD:s nätapor.

Ingen frisk människa mår bra av denna fanatiska rappakalja, men vad kan förväntas av en sekt?

Ingen människa mår bra av verkligehten? Må så vara, men då skall vi väl ändra på verkligehten och inte skapa en fantasivärld?
Citera
2013-01-07, 14:09
Medlem
Slicjays avatar
Mästerkattens anekdot är otvivelaktigt mycket välskriven och ger ett seriöst intryck. Vidare så tycker jag det är suveränt när folk kan ta till sig argument och vara villig att byta "position" utifrån dessa argument speciellt om de känner att ens ideologi börjar närma sig närmast religiös övertygelse istället för underbyggd med argument. Tror dock att många har gått igenom en helt annan utveckling än Mästerkatten de senaste åren.

Tycker dock, som medelålders akademiker, inta alls att nätet är speciellt översvämmat med hat. Alla politiska inriktningar har sina dårar som gärna skriver en massa strunt och det är helt suveränt att dessa får chansen att ventilera sitt "hat" på nätforum istället för i verkligheten. Jag tror helt på iden om en fri marknadsplats av ideer där alla får komma till tals. Det är nämligen då alla argument får en chans och endast de med "livskraft" har chans att överleva. Kommunistisk våldsvänster-debatt skrämmer mig precis lika mycket som hjärndöd döda Judar/Muslimer/Homosexuella-debatt, men jag lever hellre i ett samhälle där dessa debatter är tillåtna än att endast tvingas lyssna på en kvävd åsiktsmonopoldebatt likt den gammelmedia står för idag.

OT reflektion:
Själv handlar min (relativt ovilliga) övergång från att ha varit livslång Moderat till SD inte om någon personlighetsförändring eller annat djupt trams utan om det jag alltid avskytt nämligen höga skatter och hjärndöda bidrag. Jag skiter verkligen helhjärtat i etniskt eller kulturellt ursprung så länge han/hon/hen står för sitt eget försörjande eller åtminstone försöker och mitt gamla parti har totalt tappat besinningen inom denna fråga. Det har förresten alla partier gjort förutom SD. Tycker jag om att befinna mig i samma politiska parti som vissa mindre nogräknade karaktärer? Nej, men alternativet att konkursa hela landet lagom till valet 2018 eller införa Hollande-skatter på 75% skrämmer mig långt mer.

Summa summarum så har jag blivit tvingad till SD pga att alla andra partier är för en vannsinnesväxande bidragsbubbla på uppåttjack tillsammans med en 100%-igt skattefinansierad mångkultursindustri som verkligen skrämmer mig i sin omfattning, kostnad och exponentiella expansion. Enkel plånbokspolitik.
Citera
2013-01-07, 14:09
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thengil
Förstår ni hur extremt illa det är att människor som känner sympatier med ett parti som mer eller mindre är en kopia av socialdemokraterna för inte alltför länge sedan, ett parti som vill vårda sitt land och bygga ett tryggt folkhem, ska behöva gå omkring och känna sig som galna högerextremister?

De som skapat denna verklighet är de som verkligen skall fråga sig om det de tycker är det rätta.

Ja, det är det som är så skrämmande. Och det är dessa människor som borde stanna upp och ta sig en rejäl funderare över vilket tankegods de blivit matade med de sista decennierna. Vem är det som är indoktrinerad egentligen? Hur har vi hamnat här? Det är ju en tämligen våldsam intellektuell dikeskörning det handlar om när krav på en balanserad och ansvarsfull I-politik bemöts som om det vore Hitler det handlar om. SD som föreslår en mer generös I-politik än den vårt grannland Finland för betraktas som samhällets avskum. Man drar sig inte ens för att jämföra dom med kackerlackor i pressen. Vart ifrån känner man igen detta tillvägagångssätt mot meningsmotståndare? Vem är extremisterna egentligen?
Citera
2013-01-07, 15:58
Medlem
wehrmachts avatar
En produkt av decennier av medialt hysteri kring nationalism och SD.
Citera
2013-01-07, 17:04
Medlem
SwedxSimons avatar
Kanske det är en ditt ''lilla liv''-fokus att inte göra så, men jag skulle gärna sett dig utveckla varför du inte är nationalist längre. Med så pass mycket självvald ensidig indoktrinering för nationalism borde det inta vara det lättaste att avfärda ideologin så pass snabbt.
Senast redigerad av SwedxSimon 2013-01-07 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in