Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Nu har inte jag orkat läsa meningsutbytet mellan dig och övriga i sin helhet, men är diskussionen verkligen så miserabel som du påstår? När jag snabbskannar tycker jag det ser ut som om folk försöker prata förstånd med dig på hyfsat sansade manér.
Jag respekterar att många tycker Flashback är ett uselt forum men diskussionen här är faktiskt grundligare och mer avancerad än om du jämför med opinionsbildning i etablerade medier.
Det finns de som diskuerar Sd-politik på sakliga grunder, men det finns förfärligt många som förenklar svåra frågor och i stort sett bara ger ryggdunkar och utstöter slagord, typ "SD 2014" och liknande. Den infantile The-Wise-Gentleman" var ett bra exempel på att ett ämabelt uppträdande inte heller nödvändigtvis ger kvalitet i argumentationen. Man fångar ju betydligt fler flugor med honung än med ättika, brukar man säga, men "honungen" får ju inte ha en alltför tydlig bismak.
Men det ligger en hel del i att varje Sd-kampanj (se valfritt kommentarsfält i media) dels resulterar i en mängd torftiga idiotpåståenden ("allt är invandringens fel") och som ofelbart lockar fram motsvarande simpla motargument ("rasistäckel, försvinn") och därefter är ju varje vettig diskussion förstörd.
Sedan är ju alla politiska partier stadda i någon sorts utveckling, och att påverka den utvecklingen från olika håll är ju en gudi behaglig gärning, annars hade vi ju inte fått någon politisk dynamik över huvud taget. Att öppna upp för en alternativ åskådning (om så bara ett annat perspektiv) tar sin lilla tid, och "
groupthink" lojaliteter och ryggdunkande gäller även på mediaredaktioner.