Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-30, 03:41
  #25
Medlem
LFCYNWAs avatar
Beer pong eller snurra flaskan är alltid standard
Citera
2013-12-30, 12:19
  #26
Medlem
Skrubbleken!
Citera
2013-12-30, 14:56
  #27
Medlem
raxmouses avatar
Ryska posten?
Citera
2013-12-30, 16:36
  #28
Medlem
runka bulle är en klassiker
Citera
2013-12-30, 16:43
  #29
Medlem
Minuten som gick på svt (kanske finns på play) har en hel del bra lekar/tävlingar som passar på nyår. Även "vem kan slå filip och fredrik" kan man få inspiration från, har själv tagit tävlingar direkt från de programmen som gjort succé.
Citera
2013-12-30, 20:03
  #30
Medlem
Hörde jag naken-twister? Måste ju vara den bästa leken att köra lagom till dess att solen går upp.
Citera
2013-12-30, 20:32
  #31
Medlem
WD40s avatar
Ett år körde vi charader , jag låg på golvet och födde barn och polarn stod och höll mig i handen och körde andningsövningar ( vi är bägge killar) . var rätt glada miner från alla då.

Det stora misstaget var att det filmades och det är fan inte kul att se så här i efterhand
Citera
2013-12-30, 20:46
  #32
Avstängd
Undvik lekar som ritleken och charader och liknande. Det är sånt som får folk att vilja gå hem.
Citera
2013-12-30, 23:15
  #33
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Yes, det är alltid en given succé, vilket sällskap man än befinner sig i.

"Med andra ord" är väl det där man sätter en lapp i pannan och skall fråga saker personerna i omgivningen bara får svara "ja" eller "nej" på och på så sätt ta reda på vem man är? Det är också rätt kul men "muntliga charader"-grejen tenderar att bli ganska jävla hetsig och är mer tävlingsinriktad vilket gör att den funkar bättre, enligt mig då.

Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Den är rolig!
Själv ska jag inte göra något men leken de kör i "inglorious bastards" är ju bra.
Post-it lappar på varandra sedan går frågan runt där alla ska ta reda på "vem man är". Dvs vad det står i pannan.

Edit! är ju helt blind. talaren innan mig sade samma sak. Men där ser du, dagens tips.



Spelet ni tänker på heter galenpanna!
Citera
2013-12-30, 23:42
  #34
Medlem
Misantropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Spelet ni tänker på heter galenpanna!

Hann man lära sig något 2013 också, tackar!

Citera
2013-12-30, 23:48
  #35
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomizan
Hörde jag naken-twister? Måste ju vara den bästa leken att köra lagom till dess att solen går upp.

Shit vad kul
Citera
2013-12-31, 01:03
  #36
Medlem
Uncle Dukes avatar
Ingen skit där man behöver röra sig! Man vill ju kunna dricka sin aperitif medan man spelar! Kör en frågesport eller ett dryckesspel (t ex "Jag har aldrig...") om ni är lite omogna och inte har något emot att någon spyr på badrumsgolvet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback