2012-12-31, 14:02
Medlem
RudolphGiulianis avatar
Som rubriken säger. Dela med er av era bästa lekar för nyårsfesten!
Citera
2012-12-31, 14:39
Medlem
larvenfs avatar
Stod på kallis i jobbet och fick från ingenstans flashback till en tid när guitarhero var inne, ett ölspel på det hade säkert varit roligt.
Dock antar jag att du inte är ute efter fylle lekar?
Citera
2012-12-31, 14:43
Medlem
caspianaslans avatar
Vi ska spela buzz quiz world ett helt gäng här hemma.
Citera
2012-12-31, 14:55
Bannlyst
Beer pong
Citera
2012-12-31, 15:25
Medlem
vallontomtens avatar
Ritleken är en skoj lek, det enda som behövs är papper och penna.

En representant från vardera lag kommer till domaren och får ett ord de ska rita, man får rita hur man vill men inte använda siffror eller bokstäver och man får inte prata med de som ska gissa. De som gissar rätt först får en poäng. Mao ett mycket enkel men väldigt skoj lek, till och med de stelaste brukar det bli fart på.
Citera
2013-12-28, 19:07
Medlem
Stiftpennas avatar
Kallar denna för "muntliga charader". En mindre pretentiös hjärna än min egen skulle troligtvis kalla den för "lappleken".

Dela upp er i lag och skriv, säg, fem till tio lappar var. Bestäm ett ämne innan ni skriver lapparna, exempelvis namn på kända/halvt kända personer.

Lägg lapparna i en skål och blanda.

Växelvis går en person från varje lag upp och ställer sig framför skålen med lappar, redo att dra. Motståndarlagen håller koll på en klocka/timer, 30-40s brukar vara lagom. På dessa antal sekunder skall människan framför skålen dra och förklara så många lappar som möjligt för sitt lag, utan att nämna något som står på lappen. När laget gissat rätt på en lapp får det dras en ny. Varje lags lappar samlas och räknas när alla lappar är dragna.

Alltid en given succé.
Citera
2013-12-29, 03:00
Medlem
snurra flaskan är alltid kul om man är mflera singlar
Citera
2013-12-29, 04:59
Medlem
Jag slår alltid på "Dinner for one" (sök på Youtube) när den körs på SVT och kör min klassiska nyårs-dryckeslek Du vet "Grevinnan och betjänten"? Den traditionella, svartvita slapstik-komedin dom alltid visar på nyår. För mig så är den lika självklar som Kalle på julafton, det finns en viss charm med den helt enkelt.

Reglerna:

Varje gång James (betjänten) dricker eller snubblar på mattan så dricker alla. Anpassa reglerna till sällskapet, fler klunkar - mer drag

---

Hello Harry, Spelet "med andra ord" och ölspelet är också roligt. Eller så spelar man tex Super Mario på sitt gamla NES, varje gång man dör/blir skadad så dricker man tio klunkar och varje gång man klarar av en bana så dricker alla andra 10 klunkar, man byter spelare ofta såklart. Jag har även en sån där magnetisk ritplatta för barn som vi brukar köra "rita gissa" på. Det finns tusentals lekar att köra, jag har ADHD och står inte ut med en lugn fest så jag kan hur många lekar som helst känns det som
Citera
2013-12-29, 11:50
Bannlyst
Kurragömma är jävligt populärt i min umgängeskrets
Citera
2013-12-29, 12:16
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Kurragömma är jävligt populärt i min umgängeskrets

Min med.

Förra året så gömde jag mig från klockan 22:00ish till runt 01:30, ingen hittade mig på hela kvällen!

Given succé!
Citera
2013-12-29, 12:43
Medlem
Raketkull!!

Alla får 10 tigerraketer var+en tändare och sen ska man springa och försöka skjuta på varandra! Blir man träffad, det borde vara tydligt, så är man ute.
Citera
2013-12-29, 12:53
Medlem
Shtangist1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Kallar denna för "muntliga charader". En mindre pretentiös hjärna än min egen skulle troligtvis kalla den för "lappleken".

Dela upp er i lag och skriv, säg, fem till tio lappar var. Bestäm ett ämne innan ni skriver lapparna, exempelvis namn på kända/halvt kända personer.

Lägg lapparna i en skål och blanda.

Växelvis går en person från varje lag upp och ställer sig framför skålen med lappar, redo att dra. Motståndarlagen håller koll på en klocka/timer, 30-40s brukar vara lagom. På dessa antal sekunder skall människan framför skålen dra och förklara så många lappar som möjligt för sitt lag, utan att nämna något som står på lappen. När laget gissat rätt på en lapp får det dras en ny. Varje lags lappar samlas och räknas när alla lappar är dragna.

Alltid en given succé.

Låter som spelet "med andra ord". Jag skulle kalla det synonym-spelet. Förövrigt är det ett bra förslag.

Jag tror annars att en schackturnering kan vara kul, eller armbrytningsturnering. Vinnaren får alkohol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in