Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Legalisera?
Ja
85,70%
1486 röster
Nej
14,30%
248 röster
2013-01-04, 20:18
  #601
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Det är cannabis vi skriver om här och ingen har dött av det men många har blivit räddade .
Det finns en kort (är jag förvånad? ) tråd här på cannabisforumet som efterfrågar vetenskapliga bevis för det du nu framför, nämligen att ingen har dött av det.

https://www.flashback.org/t1994234

I den tråden har ingen ännu lyckats publicera något som helst bevis eller studie som skulle stödja den myten. Myten sprids gärna av er knarkare som något slags sanning. Så om du har belägg för det du påstår kan du gärna gärna posta ditt bidrag i den tråden.

Annars är jag rädd att det du framför bara är just en myt och en lögn och inget som är värt att notera.
Citera
2013-01-04, 20:19
  #602
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det finns en kort (är jag förvånad? ) tråd här på cannabisforumet som efterfrågar vetenskapliga bevis för det du nu framför, nämligen att ingen har dött av det.

https://www.flashback.org/t1994234

I den tråden har ingen ännu lyckats publicera något som helst bevis eller studie som skulle stödja den myten. Myten sprids gärna av er knarkare som något slags sanning. Så om du har belägg för det du påstår kan du gärna gärna posta ditt bidrag i den tråden.

Annars är jag rädd att det du framför bara är just en myt och en lögn och inget som är värt att notera.


Okej, men om vi vänder på steken då, så kanske du kan visa en studie att någon dött enbart pga intag av cannabis?
Citera
2013-01-04, 20:21
  #603
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
I mexiko dör tusentals årligen pga förbudspolitiken..
Inte pga "knarket"..
Dom dör pga. knarket och knarkhandeln. Dom dör för att du knarkar. Inte pga. något förbud. Om du och alla andra knarkare skulle följa lagen och låta bli att knarka skulle ingen dö.
Hur känns det att ha tusentals människoliv på sitt samvete?
Citera
2013-01-04, 20:24
  #604
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Okej, men om vi vänder på steken då, så kanske du kan visa en studie att någon dött enbart pga intag av cannabis?
Nu vänds här ingen stek. GanjahSmoke påstår att ingen har dött av cannabis. Då är det också hans sak att visa att det stämmer, gärna genom att publicera nåt vetenskapligt hållbart i tråden jag nämnde. Annars är det ju bara lögn och nys det han i vanlig ordning kommer med, eller hur?
Citera
2013-01-04, 20:37
  #605
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Nu vänds här ingen stek. GanjahSmoke påstår att ingen har dött av cannabis. Då är det också hans sak att visa att det stämmer, gärna genom att publicera nåt vetenskapligt hållbart i tråden jag nämnde. Annars är det ju bara lögn och nys det han i vanlig ordning kommer med, eller hur?


http://wiki.answers.com/Q/How_many_d...e_to_marijuana
Citera
2013-01-04, 20:38
  #606
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Dom dör pga. knarket och knarkhandeln. Dom dör för att du knarkar. Inte pga. något förbud. Om du och alla andra knarkare skulle följa lagen och låta bli att knarka skulle ingen dö.
Hur känns det att ha tusentals människoliv på sitt samvete?


Jag har 0 liv på mitt samvete.
Jag hade gladeligen ryckt narkotikan ur händerna på kartellerna där nere och sett till att staten legaliserar, kontrollerar och därmed reglerar narkotikan och alla svarta pengar i dess spår
Citera
2013-01-04, 20:41
  #607
Medlem
Alltså sry för ot men sverige är det sista landet i europa som skulle legalisera cannabis. Att ens cannabis kommer på tal om legalisering under våran livstid hära är väldigt väldigt liten förutom möjligtvis för medicinskt bruk.
Citera
2013-01-04, 20:44
  #608
Medlem
GanjahSmokes avatar
L.Butters.Stotch svarade bra där på det ,så jag behöver inte svara på den .
Citera
2013-01-04, 20:44
  #609
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Alltså sry för ot men sverige är det sista landet i europa som skulle legalisera cannabis. Att ens cannabis kommer på tal om legalisering under våran livstid hära är väldigt väldigt liten förutom möjligtvis för medicinskt bruk.



Jag tror, helt ärligt, att i valet 2026 så kommer det pratas på allvar om en legalisering.
Då tror jag även att resten av Europa kommer ha legaliserat och därmed tvingat Sverige till ett sånt beslut.
Citera
2013-01-04, 20:45
  #610
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
10/10 missbrukare började med att inhalera syre....
Citera
2013-01-04, 20:46
  #611
Medlem
RoyalWithCheeses avatar
Jag tror bara på att man borde få använda det i medicinskt syfte, är det ja eller nej?
Citera
2013-01-04, 20:47
  #612
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalWithCheese
Jag tror bara på att man borde få använda det i medicinskt syfte, är det ja eller nej?


att legalisera cb för medicinskt bruk är väl endå en legalisering, om endå med restriktioner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback