Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Legalisera?
Ja
85,70%
1486 röster
Nej
14,30%
248 röster
2012-12-31, 06:50
  #1
Medlem
GanjahSmokes avatar
Hej är nyfiken på vad folk här på flashback tycker i frågan om laglig cannabis.
Därför tänkte jag att denna tråden skulle vara mycket enkel .
Rösta genom att lägga till en siffra där ni tycker.
Ni behöver inte skriva något annat.
Min röst som börjar är på ja.

JA 1
NEJ 0
Citera
2012-12-31, 06:56
  #2
Medlem
loliravers avatar
JA 1
NEJ 1

Vet ni knarkomaner inte att cannabis orsakar hjärnskador hos 84% av dom som använder den här hemska dödsdrogen?
Citera
2012-12-31, 07:08
  #3
Medlem
Lubrixs avatar
Jag röstar nej.

Jag skulle inte tycka att det var så trevligt med massa folk som rökte cannabis överallt, vill ju inte få i mig röken själv. Jag tycker att det är nog jobbigt med folk som röker vanliga cigaretter. Jag tycker också att alkoholen borde vara olaglig. Men om jag fick välja så skulle jag nog hellre ha ett samhälle som rökte cannabis en ett samhälle som drack alkohol.

Det är trevligare med ett nyktert samhälle.
__________________
Senast redigerad av Lubrix 2012-12-31 kl. 07:12.
Citera
2012-12-31, 07:16
  #4
Medlem
Kavalleristens avatar
Ja 1
Nej 3

Ser inte att fler cannibisrökare skulle vara något positivt. Samhällsmässigt.
Citera
2012-12-31, 07:31
  #5
Medlem
endaghenderdets avatar
Ja 1
Nej 0

Rök ni som vill röka så länge det inte stör mig, vänner som röker och lever likadant som de som dricker sig en öl då de vill slappa lite..

Tror det skulle varit positivt eftersom unga vill ju trotsa lagen och röker av fel skäl.
Citera
2012-12-31, 07:33
  #6
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
Ja 1
Nej 3

Ser inte att fler cannibisrökare skulle vara något positivt. Samhällsmässigt.

Tror inte det skulle blir fler cannabisrökare om det var lagligt, faktiskt tvärtom.
Citera
2012-12-31, 07:34
  #7
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag röstar nej.

Jag skulle inte tycka att det var så trevligt med massa folk som rökte cannabis överallt, vill ju inte få i mig röken själv. Jag tycker att det är nog jobbigt med folk som röker vanliga cigaretter. Jag tycker också att alkoholen borde vara olaglig. Men om jag fick välja så skulle jag nog hellre ha ett samhälle som rökte cannabis en ett samhälle som drack alkohol.

Det är trevligare med ett nyktert samhälle.

Där sa du nått
Citera
2012-12-31, 07:56
  #8
Medlem
Jag röstar nej.
Tycker även jag att alkohol skulle förbjudas.
Citera
2012-12-31, 08:00
  #9
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greve-england
Jag röstar nej.
Tycker även jag att alkohol skulle förbjudas.

Bra nu är det

Ja 2

Nej 4
Citera
2012-12-31, 08:13
  #10
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endaghenderdet
Tror inte det skulle blir fler cannabisrökare om det var lagligt, faktiskt tvärtom.

ehm, så om man förbjöd typ tobaksrökning eller alkohol så skulle fler använda det då eller?

Visst lär det finnas vissa som använder för att det är coolt och förbjudet. Men om det skulle bli lagligt tror jag väldigt många fler skulle testa när de ser andra komma ut med det i samhället. Det blir en del av samhället. Fler ser att det verkar nice, inge farligt osv. De slipper köpa från kriminella osv.

Många fler skulle röka om det blev lagligt.
Citera
2012-12-31, 08:21
  #11
Medlem
Extrakts avatar
Jag röstar Ja

Ja 3

Nej 4
Citera
2012-12-31, 08:42
  #12
Medlem
Jag tycker att alkoholen är en skitdrog som borde förbjudas eftersom den orsakar massor av lidande i samhället. Vi har druckit alkohol i hundratals år och kan ändå inte hantera den så av den anledningen hade jag röstat NEJ till att legalisera ytterligare droger.

Så: NEJ.

(Hade vi däremot förbjudit alkohol så kanske min röst hade fallit annorlunda).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback