Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-29, 17:28
  #1
Medlem
Jag blev medlurad att gå på bio och se Hobbit på uppesittarkvällen. Tyckte faktiskt det var en helt Ok upplevelse trots att jag nästan aldrig ser film. Nu ser jag att tv4 kommer att visa Sagan om ringen triologin och undrar om det är värt 12 timmar totalt eller vad det blir framför tvn?

Offtopic: Jag har nästan noll koll på film numera, jag har t.ex. inte heller sett Pirates of the Caribbean filmerna, inte heller de nya Batman filmerna från 2000-talet eller någon Harry Potter film plus en hel del annat förmodar jag. Är detta normalt då man är 40+?
Citera
2012-12-29, 17:31
  #2
Medlem
beavertands avatar
Den är mer än sevärd, trilogin är ett mästerverk. Harry Potter likaså men den är mer yngre.
Citera
2012-12-29, 17:31
  #3
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag blev medlurad att gå på bio och se Hobbit på uppesittarkvällen. Tyckte faktiskt det var en helt Ok upplevelse trots att jag nästan aldrig ser film. Nu ser jag att tv4 kommer att visa Sagan om ringen triologin och undrar om det är värt 12 timmar totalt eller vad det blir framför tvn?

Offtopic: Jag har nästan noll koll på film numera, jag har t.ex. inte heller sett Pirates of the Caribbean filmerna, inte heller de nya Batman filmerna från 2000-talet eller någon Harry Potter film plus en hel del annat förmodar jag. Är detta normalt då man är 40+?
Tyckte du Hobbit var underhållande så är det inget snack om att du ska se Sagan om Ringen-trilogin.
Citera
2012-12-29, 17:32
  #4
Medlem
EnLitenSvamps avatar
LOTR är helt klart sevärd. Jag gissar däremot att det TV4 kommer visa är den klippta version som faktiskt är mycket "sämre" än den oklippta. Var en favoritfilm bland många utav mina flummkompisar. Har sett LOTR åtminstone 4ggr.
Citera
2012-12-29, 17:32
  #5
Medlem
chajusongs avatar
Det är väl trevliga och sevärda filmer som det hör lite till allmänbildningen att ha sett, så fram med popcornen!
Citera
2012-12-29, 17:33
  #6
Medlem
GurkPorrs avatar
En liten varning bara, första filmen är fruktansvärt dryg och segdragen. Men det blir bättre
Citera
2012-12-29, 17:38
  #7
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Den är en trevlig filmupplevelse, kanske inte det mästerverk folk försöker måla upp det som däremot. Men som sagt en trevlig upplevelse men den bör inte avnjutas i sällskap med Tv4 eftersom dom lär inte bara visa den nedklippta versionen (som någon nämnde) utan troligen också stycka upp den skoningslöst med all reklam.

Gör dig själv en tjänst och hyr/köp/ladda hem samtliga rullar.

Edit: Det ska sägas att The Hobbit är ett stort sömnpiller i jämförelse med LOTR.
__________________
Senast redigerad av WinstonO'Boogie 2012-12-29 kl. 17:42.
Citera
2012-12-29, 17:38
  #8
Medlem
Ok, tror nog jag ska försöka hålla mig vaken då och faktiskt se filmerna.
Citera
2012-12-29, 17:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Den är en trevlig filmupplevelse som inte bör avnjutas i sällskap med Tv4 eftersom den inte bara lär visa i den nedklippta versionen (som någon nämnde) utan Fyran kommer också att stycka upp den skoningslöst med sin princip att visa reklam en gång i kvarten.

Gör dig själv en tjänst och hyr/köp/ladda hem samtliga rullar.

De få gånger jag faktiskt ser film så är det oftast på tv trots nackdelarna. Det känns mer intressant att se filmer "live" då man vet att det finns massvis med folk som sitter och tittar på samma film samtidigt.
Citera
2012-12-29, 17:46
  #10
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Ok, tror nog jag ska försöka hålla mig vaken då och faktiskt se filmerna.


Har du inte sett Harry Potter-filmerna, rekommenderar jag dig att se dem! Det är ganska kul att se hur de blir äldre för varje film som går. Själv är man i en liknande sits då jag inte har sett Star Wars-filmerna!
Citera
2012-12-29, 17:55
  #11
Medlem
Jag avundas dig som fick se The Hobbit först utan att vara influerad och kräsen efter Lord of the Rings trilogin. Den filmen är som boken -mer lugn saga, inte lika "stor" som triologin. Nu kan det bara bli maffigare och mer spännande! Jag tycker absolut du ska ta dig tid att titta på dom, det är däremot synd att du får stå ut med Tv4:s reklampauser som förstör en hel del...
Första filmen innehåller mycket information men är väldigt bred eftersom du blir introducerad till allt då. Andra filmen är ett stort krig som man förundras över effekter och hur storslaget det är (även om man inte tycker om krigsfilmer). Tredje filmen finns det inte mycket ord för.. Allt som hänger löst efter de två första ska lösas upp och sagan ska "ta slut". Njut!


Ps. Jag anser det helt normalt att inte vara uppdaterad inom film oavsett ålder. Det kommer så mycket hela tiden och är man inte speciellt intresserad så är det inte konstigt att man missar även de stora mästerverken -vilket Sagan om Ringen faktiskt är.
Citera
2012-12-29, 18:11
  #12
Medlem
Leskigts avatar
Ja. Det är mina absoluta favoritfilmer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback