• 1
  • 2
2012-12-29, 01:08
Medlem
Hej alla,

jag har en riktig riktig dålig ekonomi! Såhär ser det ungefär ut:

Banklån Swedbank: 50 000 (31 000 kvar)
Sms-lån: 55 000
H&M: 10 000
Klarna: 18 000
Ellos: 10 000
Svea inkasso: 15 000

Rent ut sagt levde jag på pengar jag inte hade, jag tog lån på lån, beställde grejer jag inte kunde betala. Detta var 2-3 år sedan men skulderna lyckas jag inte bli av med. Idag jobbar jag heltid och får ut ca 23 000 /månad, men efter jag betalar in det jag måste varje månad blir jag kvar utan pengar. Trots att jag får en hyfsad okej lön får jag inte det att gå runt! Jag fortsätter ta sms-lån varje månad för att klara mig och situationen är inte längre hållbar.
Vad kan jag göra?

Kan jag söka om ett nytt lån på banken för att betala av allt och sedan bara ha ett banklån. Kommer banken kunna hjälpa mig?

Jag lever ganska snålt och lägger inte ut pengar på annat än det jag måste. Är fast anställd.
Citera
2012-12-29, 01:11
Medlem
Ska ge dig ett tips: TA FÖR FAN ALDRIG ETT SMS LÅN!

https://www.risicum.se/

Ränta 450%, vet du vad banken tar? 5%

Har någon berättat det för dig, vet du hur jävla dyrt ett smslån är?

Jag har inga tips till dig i övrigt men ge fan i smslån om du någonsin vill bli skuldfri du kommer tacka mig i framtiden.

Smslån skriver man ofta ut ränta per månad och inte per år som man gör i vanliga fall därav kan du luras och tro att den kanske är 20-30% vilket är felaktigt.
Citera
2012-12-29, 01:11
Medlem
hashish-boys avatar
be dina föräldrar om hjälp att lösa ut lånen ev. försök förhandla med banken om att baka in lånen i ett lån, men har du betalningsanmärkning och inga tillgångar kan det bli svårt utan en borgenär...
Citera
2012-12-29, 01:13
Medlem
Jo har förstått det!
Men gör allt för att försöka gå runt och inte få någon betalningsanmärkning.

Hur stor chans tror ni jag har hos Swedbank?
Kan man söka hos någon annan bank?
Citera
2012-12-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curiiosity
Jo har förstått det!

Det är ohållbart att ta smslån det du gör nu är att skjuta upp betalningsanmärkningarna till framtiden och skuldsätter dig för alltid om du fortsätter såhär.

Kan inget om banklån men har du en borgenär som tidigare talare sa, kanske du kan få ta ett lån.
Men ta absolut inte ett lån med en borgenär om du inte tänker förändra ditt beteende så du sätter en till person i skiten. Utan du måste förändra ditt beteende som satte dig i denna situationen först.
Citera
2012-12-29, 01:16
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Jo har förstått det!

alltså du har ett heltids jobb så det är inte helt omöjligt, men försök hitta en borgenär!

det viktigaste är att snabbt bli av med alla högräntelån så det inte spårar ur!

men gå till banken så fort du kan.
Citera
2012-12-29, 01:20
Medlem
Ja sms-lån borde inte finnas
Jag ska till banken så fort nyår är över, hoppas verkligen jag kan få ett lån till så jag kan bli av med mina lån. Hela min lön går åt att betala sms-lån
Citera
2012-12-29, 01:21
Medlem
Om min bank säger nej, kan jag söka hos andra banker?
Citera
2012-12-29, 01:23
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ja sms-lån borde inte finnas
Jag ska till banken så fort nyår är över, hoppas verkligen jag kan få ett lån till så jag kan bli av med mina lån. Hela min lön går åt att betala sms-lån

om du har föräldrar så släng av stoltheten och be om hjälp!

att man gör korkade val betyder inte att man är korkad men du måste göra det du kan för att förhindra personlig-konkurs och behöva leva på existens minimum!

även inkasso är hög prioritet att lösa.
Citera
2012-12-29, 01:24
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:

ja, men du har nog störst chans på swedbank (ev att det finns möjligheter till löjligt höga räntor)
Citera
2012-12-29, 01:26
Medlem
Maximus23s avatar
Citat:

Testa kan man ju alltid göra men antar att du har en del förfrågningar på dig också det verkar sticka i ögonen på flera banker.. Men samla ihop alla papper och dra ner till swedbank
Citera
2012-12-29, 01:40
Medlem
Ja korkat minst sagt! Så tråkigt att jag får fortfarande ta smällar för val jag gjorde 3 år sedan, men men.

Jag har en heeel del förfrågningar på mig, det kommer nog vara ett stort problem. Men ska samla ihop allt, visa mina lönespec, jobbar alltid så mycket det går, sjukar mig aldrig. Hoppas banken kan hjälpa mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in