• 1
  • 2
2012-12-29, 03:30
Medlem
jegerkats avatar
Ursäkta mig, men det förvånar mig hur korkat du är. Får jag kalla dig idiot?

Jag förstår inte hur man lyckas?

Hur som haver. Har du riktigt otur så har du kronofogden efter dig inom en snar framtid.
Mitt råd till dig är att avsluta sms-lånen omgående. Jag antar du skäms över detta och har inte nämnt ditt problem för någon.
Gör som så att kontakta en bankman hos din bank, och förklara läget även fast det är pinsamt. Då du har ett lån hos Swedbank så antar jag att det är den bank du vanligtvis har. Red ut ditt problem med bankmannen och försök att ta ett lån så att du kan betala av alla andra lån. Dvs att du flyttar över alla lån till ett. Det kommer att kosta dig och räntan lär nog inte bli så fin men det är det bästa i detta läge. Dessutom så är räntan låg så du har nog goda möjligheter. Detta är det ända sättet du kan rädda dig själv. Kan du lova banken att du har en stadig inkomst och är villig att lägga upp en betalningsplan så ska du allt se att det löser sig. I mitt tycke så är det inte så mycket pengar som du har lånat, det farliga i detta är ränta på ränta du betalar (Självmord).

Se nu till att skippa sms-lånen, det är ren idioti!

Godnatt!
Citera
2012-12-29, 07:35
Moderator
v50s avatar
Om du har många förfrågningar lär det bli svårt att få ett banklån men snacka med dina föräldrar om de kan ställa upp som borgenär och sluta omedelbart med att ta sms-lån då du bara bygger på dina skulder mer och mer för varje månad som går med sådana.

Tar du ett lån på säg 100 - 140 000 så kan du betala bort allt på en gång och samla allt till ett enda lån, alternativt så har du två lån, dels det gamla från swedbank + ett nytt som du betalar bort de övriga skräplånen med.

Om jag hade varit i dina kläder hade jag gått igenom allt du äger och har samt sålt bort så mycket som möjligt så kanske du får ihop en inte allt för oansenlig summa som du kan betala bort skulder med, viktigast är att bli av med sms-lånen då deras räntor är skyhöga och att du slutar ta nya då du bara bygger på din skuld oerhört snabbt med dessa lån.
Citera
2012-12-29, 07:54
Medlem
Fromlandss avatar
Ts, amortra av dina sämsta lån först, dvs sms-lånen och ta för guds skull inga nya.
Prata med swedbank att få amortera så lite som möjligt på detta lån.
Sälj av tillgångar om du har några, jobba övertid (eller extraknäck) om du kan.

När skitlånen är borta kan du börja pusta ut och ta tag i swedbanklånet.
Lev på pasta och tonfisk, gå aldrig på krogen, för "kassabok" varje dag vad du spenderar pengar på.

Det handlar eg inte om stora summor, låt inte denna ekonomiska svacka sabba resten av ditt liv.
Jag vet folk med större skulder som genom att varit tok-diciplinerade under två-tre år tagit sig ur det och har det ordnat idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in