Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-01-04, 22:30
  #61
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vad sägs om mordet på Gustav den 3:e, eller menar du att det bara råkade vara en kille på plats med en pistol som sköt kungen?

Jag är lessen men jag tror aldrig att du kommer att ta till dig något vi skriver till dig. Du antagligen vill inte eller så kan du inte. Oavsett vad är det ditt problem mer än vårat och att du ber om bevis men inte på något sätt kan säga hur dessa skall vara utformade eller sätta krav på dem är det omöjligt att ge några. Det är fler än jag som postat 'bevis' bara för att få veta att det är jobbigt att gå till biblioteket, att wikipedia inte är en bra källa eller att det skall sammanfattas i en 4 minuters video på youtube. Du är som Puffarn!
Vad sägs om att Gustav III lever? Det trodde du inte! Jo han syntes till och fastnade på bild så sent som för två år sedan på ett antal teatrar i bl a Stockholmsområdet: http://osqledaren.se/media/2010/12/H...Gustav-III.jpg

Exakt den styrkan på bevis som k-teoretiker brukar komma med och sedan gråter ni när jag idiotförklarar er. Skärp er istället! Jag förkastar ingalunda bevis men de får för fan hålla lite kvalitet.
Citera
2013-01-06, 18:37
  #62
Medlem
Så här är det.
Det är jättebra att ifrågasätta saker, oavsett vem det kommer ifrån.
Ifrågasätt gärna den vedertagna versionen, det lär man sig saker på. Förstår du inte den vedertagna versionen, ställ följdfrågor tills du har förstått vad det handlar om. Kritisera först när du förstått vad det handlar om, kritisera inte när du inte förstått, kritiken blir då ofta missriktad och med fel infallsvinkel. Har du hittat en lucka eller en brist hos den vedertagna versionen, påpeka den för personer som stödjer den versionen, det hjälper till förbättra versionen. Fyll inte igen luckan med ditt egna skitsnack, det hjälper inte. En lucka i den officiella versionen ger inte stöd till ditt påstående, det säger bara att det finns en lucka. Påpeka gärna lucka men låt bli att själv fylla den.
Har du fakta som visar att den officiella versionen är fel, presentera den då på ett sakligt och korrekt sätt. Att hänvisa till en blogg,föreläsning eller bok kan ge stöd åt ditt påstående MEN om den här bloggen, föreläsningen eller boken i sin tur inte presenterat sitt påstående på ett korrekt och sakligt sätt blir källhänvisningen ogiltig.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback