Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-03, 12:29
  #49
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Blablabla, samma skitsnack från dig. Om jag tittar på youtube och det kommer upp en Tv4-klipp är det fortfarande youtube som är källan. Länkar du däremot till Tv4play.se så kommer tv4 vara källan (om än dålig). Länka till riktiga källor som har bevisning på sin sida istället för efterblivna YT-klipp. Varför inte bara leta upp källan som visas i yt och faktiskt skapa dig en egen uppfattning om den?

Med samma resonemang kan man föreslå en bok och då hävdar du alltså att boken, ej den/de som skrivit boken, är källan?
Citera
2013-01-03, 12:38
  #50
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Klart de visste vad de gjorde.
Tack!


Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Tro dock inte att det bara var de höga cheferna på Enron som visste vad som skulle hända, det var flera som faktiskt såg vad som hände. Problemet som uppdagades med Enron var att vi vanliga folk som tror vi kan förstå företag faktiskt inte gör det. Förstår vi inte aktier så ska vi inte heller investera i detta.
Det va alltså fler som visste ändå kom det inte ut?
Vad har förståelsen för aktier med konspirationen att göra?
Jag vill påstå att majoriteten som handlade med enron hade/har koll på aktier.



Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Blablabla, samma skitsnack från dig. Om jag tittar på youtube och det kommer upp en Tv4-klipp är det fortfarande youtube som är källan. Länkar du däremot till Tv4play.se så kommer tv4 vara källan (om än dålig). Länka till riktiga källor som har bevisning på sin sida istället för efterblivna YT-klipp. Varför inte bara leta upp källan som visas i yt och faktiskt skapa dig en egen uppfattning om den?

Men fan va du är trög, om jag vill visa att enrons top konspirerade in i det sista då är väl deras inspelade oklippta bolagsstämma den bästa källan oavsett medium jag visar den på?
Citera
2013-01-03, 12:42
  #51
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Med samma resonemang kan man föreslå en bok och då hävdar du alltså att boken, ej den/de som skrivit boken, är källan?
Haha eller någon ropar under föreläsning:Professorn du spelar upp det med DVD,jag godtar bara BlueRay!

Det viktigaste måste väl vara VAD som spelas upp inte vilket medium som gör det?
Citera
2013-01-04, 01:39
  #52
Medlem
skunkjobbs avatar
Bla bla bla, vad är det ni gaggar om? Det tråden handlar om är inte specifika teorier utan er fullständiga oförmåga att lägga fram trovärdiga bevis, ert russinplockande och ljugande för att försöka stödja era teser, ert blundande för berget av evidens som talar mot era skruvade teorier. Det finns egentligen inte mycket mer att diskutera i den här tråden, den handlar om att ge er en tanskeställare om att inte svälja all skit som presenteras på konspirationsteoretiska sidor utan ta för fan och väg in all fakta som är tillgänglig. Det gör ni inte nu.

20012, Dannelius och vad ni heter, varken jag eller någon annan skeptiker ignorerar bevis den dagen ni lägger fram sådana. Youtubefilmer av någon annan dåre utgör inte bevis. Ni måste lära er att värdera era så kallade källor, det är hela saken.

"Er" och "ni" avser konspirationsteoretiker som frekventerar denna lögninfesterade avdelning.
Citera
2013-01-04, 04:06
  #53
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Bla bla bla, vad är det ni gaggar om? Det tråden handlar om är inte specifika teorier utan er fullständiga oförmåga att lägga fram trovärdiga bevis, ert russinplockande och ljugande för att försöka stödja era teser, ert blundande för berget av evidens som talar mot era skruvade teorier. Det finns egentligen inte mycket mer att diskutera i den här tråden, den handlar om att ge er en tanskeställare om att inte svälja all skit som presenteras på konspirationsteoretiska sidor utan ta för fan och väg in all fakta som är tillgänglig. Det gör ni inte nu.

20012, Dannelius och vad ni heter, varken jag eller någon annan skeptiker ignorerar bevis den dagen ni lägger fram sådana. Youtubefilmer av någon annan dåre utgör inte bevis. Ni måste lära er att värdera era så kallade källor, det är hela saken.

"Er" och "ni" avser konspirationsteoretiker som frekventerar denna lögninfesterade avdelning.
Vad sägs om mordet på Gustav den 3:e, eller menar du att det bara råkade vara en kille på plats med en pistol som sköt kungen?

Jag är lessen men jag tror aldrig att du kommer att ta till dig något vi skriver till dig. Du antagligen vill inte eller så kan du inte. Oavsett vad är det ditt problem mer än vårat och att du ber om bevis men inte på något sätt kan säga hur dessa skall vara utformade eller sätta krav på dem är det omöjligt att ge några. Det är fler än jag som postat 'bevis' bara för att få veta att det är jobbigt att gå till biblioteket, att wikipedia inte är en bra källa eller att det skall sammanfattas i en 4 minuters video på youtube. Du är som Puffarn!
Citera
2013-01-04, 13:42
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Med samma resonemang kan man föreslå en bok och då hävdar du alltså att boken, ej den/de som skrivit boken, är källan?

Helt korrekt. En vetenskaplig bok är ingen 100%-ig källa. Däremot kommer forskaren som skrev boken att ha dussinvis av forskningsmaterial om ämnet som är den riktiga källan. Det kan du och jag ta del av.


Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Haha eller någon ropar under föreläsning:Professorn du spelar upp det med DVD,jag godtar bara BlueRay!

Det viktigaste måste väl vara VAD som spelas upp inte vilket medium som gör det?

Självklart kan jag titta på hans film, men jag vet också att det inte är en godtagbar källa. Det är som om jag skulle skriva en uppsats om savanter och har filmen rain man som källa. Jag har sett hundratals filmer i skolan via skolbänken om växthuseffekter och massa missvisande filmer. Jag vet däremot att statistik som presenteras i tio sekunder sedan kommer nästa scen inte är rätt. Visar man statistik utan en riktig källa så är det som om jag säger att jorden har en befolkning på 10 miljarder.


Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Tack!

Varsågod?

Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Det va alltså fler som visste ändå kom det inte ut?
Vad har förståelsen för aktier med konspirationen att göra?
Jag vill påstå att majoriteten som handlade med enron hade/har koll på aktier.

Jag vill påstå att det var flera insatta som insåg vad som skulle hända, sen att vi som inte orkar sätta oss in och förstå företaget inte förstod det är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Men fan va du är trög, om jag vill visa att enrons top konspirerade in i det sista då är väl deras inspelade oklippta bolagsstämma den bästa källan oavsett medium jag visar den på?

Fan vad du är trög, om jag vill visa att enrons chefer inte konspirerade så beställer jag deras bolagsstämma och visar den för dig. Inte genom YouTube.


Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Oavsett vad är det ditt problem mer än vårat och att du ber om bevis men inte på något sätt kan säga hur dessa skall vara utformade eller sätta krav på dem är det omöjligt att ge några. Det är fler än jag som postat 'bevis' bara för att få veta att det är jobbigt att gå till biblioteket, att wikipedia inte är en bra källa eller att det skall sammanfattas i en 4 minuters video på youtube. Du är som Puffarn!

Bevis är inte något som står på wikipedia. Däremot har de flera fina källförteckningar som du kan ta en titt på, men det kanske du inte har förstått?
__________________
Senast redigerad av Woozah 2013-01-04 kl. 13:54.
Citera
2013-01-04, 14:56
  #55
Medlem
Jobobods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vad är det för fakta du vill ha? Vad vill du ha för bevis av mig? Vad vill du att jag skall ge dig fakta och bevis gällande?

Du är samma som Puffarn som först ber om något och sedan börjar begränsa allt så det blir helt omöjligt att ge er ett svar. Följer man ditt resonemang skulle D-dagen blivit känd för att alla som var med i invasionen skulle känna till detaljplanen och således skulle det vara ett par hundra tusen som kände till samtliga detaljer. Givetvis kommer du att svara att soldaterna inte kände till alla delar i planen så då vill jag veta vad du menar när du skriver "hålla ett tillräckligt fåtal inblandade medvetna om vad de egentligen gör" i tråden?

Om någon påstod att D-dagen inte hade hänt eller att det var illuminati som låg bakom så behöver denne ha jävligt mycket bättre bevis än ihopvikta dollarsedlar, streck mellan stonehenge och mayatempel, youtubeklipp från vapendårar, långsökta filmreferenser, tolkningar om hur rättsläkare bör uppträda efter en massaker, jämförelser mellan öronen på två gubbar osv:

http://www.youtube.com/watch?v=vP0h9V3uH8U

These ears are identical". Hur jävla väck får man bli? De är ju inte lika överhuvudtaget! Min farbror påminner lite om Greenberg, (undrar om han var inblandad). Undrar hur hans öron skulle stå sig...


eller "Gene Soto" är skådespelare och här är "beviset":

http://www.intelius.com/results.php?...t&focusfirst=1

Skulle du bli övertygad om att D-dagen var iscensatt (du verkar tro att det har hänt så det släpper vi) av illuminati, aliens eller Alex Jones "kommunistnazistgestapo" med den här typen av bevis?
Citera
2013-01-04, 19:11
  #56
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Helt korrekt. En vetenskaplig bok är ingen 100%-ig källa. Däremot kommer forskaren som skrev boken att ha dussinvis av forskningsmaterial om ämnet som är den riktiga källan. Det kan du och jag ta del av.

Du antyder att en föreläsning av denna hypotetiska forskare ej skulle fungera som källa i sig men hans arbete gör det?
Ifall arbetet är verifierat kan man väl nog ändå påstå att det forskaren säger i stort bör tas i beaktning (men självklart bör man undvika att se det som total sanning, för så fungerar aldrig vetenskap ändå)?
Citera
2013-01-04, 19:55
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Du antyder att en föreläsning av denna hypotetiska forskare ej skulle fungera som källa i sig men hans arbete gör det?
Ifall arbetet är verifierat kan man väl nog ändå påstå att det forskaren säger i stort bör tas i beaktning (men självklart bör man undvika att se det som total sanning, för så fungerar aldrig vetenskap ändå)?

Nej, det skulle jag inte. Föreläsaren kan rent verbalt uttrycka sig dåligt eller att jag missuppfattar. Det finns många felkällor i en föreläsning. Jag kan ju komplettera med hans arbete, men annars inte. I hans arbete kommer hans forskning och allt som har med det att göra stå. Det är svårt att missuppfatta.
Självklart finns det aldrig någon total sanning.
Citera
2013-01-04, 21:06
  #58
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, det skulle jag inte. Föreläsaren kan rent verbalt uttrycka sig dåligt eller att jag missuppfattar. Det finns många felkällor i en föreläsning. Jag kan ju komplettera med hans arbete, men annars inte. I hans arbete kommer hans forskning och allt som har med det att göra stå. Det är svårt att missuppfatta.
Självklart finns det aldrig någon total sanning.

Fast det finns ju många forskningsarbeten som missförståtts i skriven form också. Känns som ett ganska godtyckligt uttalande från någon som läser artiklar dagligen, tyvärr...
Citera
2013-01-04, 21:46
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Fast det finns ju många forskningsarbeten som missförståtts i skriven form också. Känns som ett ganska godtyckligt uttalande från någon som läser artiklar dagligen, tyvärr...

Jag har inte läst en tidning på tre år. Varken på internet eller i pappersform. Självklart kan det bli missförstånd inom skriven också, men risken för det är ju mycket mindre. Men du måste väl förstå att källan är en KÄLLA. Något(n) som förmedlar en källa ÄR aldrig en källa.
Citera
2013-01-04, 22:11
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jag har inte läst en tidning på tre år. Varken på internet eller i pappersform. Självklart kan det bli missförstånd inom skriven också, men risken för det är ju mycket mindre. Men du måste väl förstå att källan är en KÄLLA. Något(n) som förmedlar en källa ÄR aldrig en källa.

Källan är djävulen.
Djävulen Är det skrivna ordet.
RECorded history är som en tårta på bordet, väntandes på att bli våldtagen och uppäten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback