Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-16, 11:21
  #10393
Medlem
Kul att se hur SvP växer och sprider sig över riket.
Citera
2013-08-16, 11:23
  #10394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Vem bryr sig?

Jag. Just sayin'. Uppe i norr är det massor av rött folk. Har för mig att Moderaterna enbart styr en enda kommun i Norrland.
Citera
2013-08-16, 11:28
  #10395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Jag. Just sayin'. Uppe i norr är det massor av rött folk. Har för mig att Moderaterna enbart styr en enda kommun i Norrland.

Jo, jag vet, men de sosseindoktrinerade och hitintills till stor del oberikade norrlänningarna kan inte tillåtas att stå i vägen för det svenska folkets räddning.
Citera
2013-08-16, 11:34
  #10396
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
vilket ålderspänn är det då på era medlemmar, är det bara fjortisar, så kommer jag känna mig alldeles för gammal. Är ni runt 30-40 så kan ni vara intressant.

Två av oss är i övre halvan av 20-årsåldern, de flesta i 30-årsåldern, en i övre halvan av 40.
Snart får vi nog en eller fler som är i övre 30- eller 40-årsåldern. Det finns inga fjortisar.
Det är överlag seriösa, hela och rena individer och vi har haft tur vad gäller kompetensnivån.
Vi har en drös sympatisörer som är i tidig 20-årsålder, men inga verkligt aktiva än.
Herrn på dryga 40 och hans sympatiserande vänner har absolut inga problem, så det borde inte utgöra något hinder.

Varmt välkommen!
__________________
Senast redigerad av Trondur 2013-08-16 kl. 11:37.
Citera
2013-08-16, 11:43
  #10397
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tmez2005
Härligt! Önskar er alla lycka! Bra att nationella även börjar organisera sig norrut.
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Kul att se hur SvP växer och sprider sig över riket.

Tackar. Det är onekligen på tiden.


Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Er chans att komma in i kommunfullmäktige är mycket liten. Inte ens SD har kommit in där.

Vänta och se. Eller ännu bättre: engagera dig. Förändring börjar med en själv.
Citera
2013-08-16, 11:54
  #10398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trondur
Tackar. Det är onekligen på tiden.




Vänta och se. Eller ännu bättre: engagera dig. Förändring börjar med en själv.

Kanske.

Dock tycker jag det är märkligt att ni saknar ett ungdomsförbund. Alla etablerade partier har ett, de borde ni också ha. Finns säkert massvis med ungdomar som delar era åsikter.
Citera
2013-08-16, 12:09
  #10399
Medlem
wehrmachts avatar
Vem är du, vem är jag levande ch..? Vi får ta det över PM..

Låter iallafall väldigt trevligt att ni har tagit steget att skapa en lokal grupp.
Citera
2013-08-16, 12:18
  #10400
Medlem
NirvanAs avatar
Hur känns det att vara SvPare i Norrlands kommunistmecka? Redan när man kör in i Umeå känner man marxismen i luften, hemsk stad, hemska människor...Usch!
Citera
2013-08-16, 12:38
  #10401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur känns det att vara SvPare i Norrlands kommunistmecka? Redan när man kör in i Umeå känner man marxismen i luften, hemsk stad, hemska människor...Usch!

Seså, Jörgen Kromann är väl rehabiliterad ex-kommunist? Förmodligen aldrig av det hippie-nymarxistiska och antivita slaget, men de flesta kan ju bättras!
Citera
2013-08-16, 12:57
  #10402
Medlem
Tony Cliftons avatar
Inte så lyckat att varje lokalavdelning får en egen tråd.

*trådar sammanslagna*

/MODERATOR
Citera
2013-08-16, 14:07
  #10403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
vilket ålderspänn är det då på era medlemmar, är det bara fjortisar, så kommer jag känna mig alldeles för gammal. Är ni runt 30-40 så kan ni vara intressant.


Medlemsåldern inom den nationella rörelsen har höjts markant bara de senaste 10 åren. När jag började engagera mig i gamla NSF var de flesta andra medlemmar jag kände och umgicks med tonåringar och de äldsta "gubbarna" var runt 23-25 typ. Idag ser det betydligt annorlunda ut. I och med att folk inte längre lämnar rörelsen i samma takt när de blir äldre som de gjorde förr så är idag medelåldern betydligt högre. Själv är jag 30 år och de flesta av de SvP medlemmar som jag känner och som bor på samma ort ligger i ålderspannet 25-35 år men det finns även en och annan som är betydligt äldre än så. Tilläggas kan att de flesta är helt vanliga Svennsons med jobb, sambo och ungar så vi är inget gäng suspekta typer som det gärna framställs i media. Däremot verkar den största ålderskategorin på sympatisörer enligt facebooks gilla markeringar vara 18-24 åringar men enligt egen erfarenhet vet jag att de flesta aktiva medlemmars ålder ligger någonstans mellan 25-35 år och det verkar se likadant ut på de flesta andra orter som jag varit i kontakt med
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-08-16 kl. 14:12.
Citera
2013-08-16, 14:26
  #10404
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Riktigt bra tajming i och med all uppmärksamhet som HBQTLEOMHTREBTASHAOQLWEMXFHEWPB123-rörelsen fått nyligen, hoppas det blir mer sådant.
Rebecka har satt upp ett bra flöde på aktiviteter som kommer att ske i Stockholm, så jag tror inte ni som följer oss Stockholmare kommer bli besvikna. Hoppas jag iaf...

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in