Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-16, 04:29
  #10381
Medlem
Rubarth23s avatar
Varför består en relativt stor del av ditt inlägg om möjligheterna till anonymt medlemskap? Vill ni ha medlemmar som är för fega för att stå för sin åsikt?
Citera
2013-08-16, 04:42
  #10382
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Varför består en relativt stor del av ditt inlägg om möjligheterna till anonymt medlemskap? Vill ni ha medlemmar som är för fega för att stå för sin åsikt?

Umeå är möjligen Sveriges rödaste stad, och meningsmotståndare har oftast blivit grovt trakasserade och funnit livet här omöjligt.
Därför väljer många att agera endast på inåtriktade aktiviteter eller t.ex. nattliga affischeringar, klistermärkesuppsättningar, nätaktivism etc.

Det börjar dock förändras. Jag och några andra är ute och gör saker öppet, och alla vi känner vet vad vi gör.
Det finns inget fel i att börja så smått med inåtriktade aktiviteter för att senare med kamraters stöd och inverkan växa sig stark och säker nog för att bli officiell.
Citera
2013-08-16, 04:54
  #10383
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trondur
Jaha? Jag talar inte med landsförrädare. Bye-bye now.
Kan du berätta lite mer om varför du tolkade det Death-Before-Decaf skrev som landsförräderi? Kan du även berätta lite mer om varför du väljer att använda dig av ett internationellt språk när du ska marknadsföra ett nationalistiskt parti? Du får även gärna berätta lite mer om dina lässvårigheter då det klart och tydligt står att marknadsföring är otillåtet i Flashbacks regler.
Citera
2013-08-16, 05:03
  #10384
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Kan du berätta lite mer om varför du tolkade det Death-Before-Decaf skrev som landsförräderi? Kan du även berätta lite mer om varför du väljer att använda dig av ett internationellt språk när du ska marknadsföra ett nationalistiskt parti? Du får även gärna berätta lite mer om dina lässvårigheter då det klart och tydligt står att marknadsföring är otillåtet i Flashbacks regler.

Marknadsföring innebär väl att man ska sälja någonting.

Jag har läst vad han har skrivit förut, och han har ingenting i tråden att göra.

Du får ursäkta infallet av engelska, det är en studie/arbetsskada.
Jag är i grund och botten lärare i just Engelska.
__________________
Senast redigerad av Trondur 2013-08-16 kl. 05:06.
Citera
2013-08-16, 05:29
  #10385
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Marknadsföring är ett större begrepp än så men det du gör är att "sälja in" partiet.

Han har visst något att göra i tråden eftersom Flashback är ett forum som prioriterar yttrandefrihet där alla registrerade medlemmar får yttra sig fritt så länge inga regelöverträdelser sker. Är du en motståndare av yttrandefrihet i samhället också?

Kan du berätta mer om era visioner för det svenska samhället samt hur dessa ska uppnås?

Vad grinig du är.
Det är inte en lokal fråga. Bor du ens i Umeå/Västerbotten?
Jag hänvisar dig till:
http://www.svenskarnasparti.se/punktprogram
http://www.svenskarnasparti.se/vidareutveckling-av-de-politiska-punkterna/
http://www.svenskarnasparti.se/var-historiska-uppgift/
http://www.svenskarnasparti.se/infopaket/

Lär dig använda google när det gäller sådana grundläggande frågor.
__________________
Senast redigerad av Trondur 2013-08-16 kl. 05:33.
Citera
2013-08-16, 05:44
  #10386
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trondur
Vad grinig du är.
Det är inte en lokal fråga. Bor du ens i Umeå/Västerbotten?
Jag hänvisar dig till:
http://www.svenskarnasparti.se/punktprogram
http://www.svenskarnasparti.se/vidareutveckling-av-de-politiska-punkterna/
http://www.svenskarnasparti.se/var-historiska-uppgift/
http://www.svenskarnasparti.se/infopaket/

Lär dig använda google när det gäller sådana grundläggande frågor.
Tycker inte att du besvarar mina frågor. Förstår inte vad det har med saken att göra men jag bor inte i Västerbotten.

Vilken typ av frågor är tråden till för? Vill du att jag ska fråga hur det gick i senaste kampsportsträningen, hur mycket klister ni blandar till era affischuppsättningsnätter eller hur mycket mod du tror kommer krävas för att ställa sig på torget och dela ut flygblad?
Citera
2013-08-16, 08:30
  #10387
Medlem
Er chans att komma in i kommunfullmäktige är mycket liten. Inte ens SD har kommit in där.
Citera
2013-08-16, 08:33
  #10388
Medlem
vilket ålderspänn är det då på era medlemmar, är det bara fjortisar, så kommer jag känna mig alldeles för gammal. Är ni runt 30-40 så kan ni vara intressant.
Citera
2013-08-16, 09:21
  #10389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
I ett SvP-Sverige med ett positivt etnonationalistiskt klimat där man kan vara öppen med sin rasmedvetenhet utan några konsekvenser, blir det nog rätt naturligt att nordiska människor kan gå ihop och bilda nordiska ideella organisationer. Annars är jag övertygad om att SvP på annat sätt kan stimulera nordbornas rasmedvetenhet och stimulera deras barnafödande så att nordborna ökar i folkmängd och blir en större del av totalbefolkningen.

Det känns som att man idag ser negativ befolkningstillväxt som standard och ett faktum. Låt oss säga att SvP tar makten, uppmuntrar nordiska människor på olika sätt att skaffa barn med varandra och bilda stora familjer, låter man detta bli till en tradition, kommer dessa i framtiden att utgöra en kraftig majoritet. Så jag är faktiskt inte så orolig.


Ok! Bra att du inte är orolig.. Kan du berätta för mig hur du ska få människor att knulla för att få flera barn?
Citera
2013-08-16, 10:34
  #10390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
"Västerländsk" är väl inte en synonym för "västeuropeisk"? Så länge man är från Europa så är det nog okej.

Antar väl det.

(vilket jäkla svårihågkommet nick du har förresten )

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Européer kommer inte repatrieras nej, så oroa dig inte. Men även om så vore fallet, får man inte låta känslomässiga band få gå emellan. Jag har utomeuropeiska kontakter, men inte fan låter jag det gå emellan ett svenskt homogent Sverige. Jag vill att mina barn och barnbarn ska växa upp och leva i ett sunt och homogent samhälle. Ett samhälle som jag önskat mig. Sedan om någon utländsk bekant kommer få lite problem, är något jag kan leva med.

Stämmer. Man måste skilja på individnivå (jag har t.ex. karibiska polare i verkliga livet som jag inte hyser agg mot) och samhällelig nivå (där SvP (tidigare ND) propagerar för en politik som känns mer rätt än genomsnittet - ser i dagsläget hellre ett SvP-Sverige inom 30 år än åttaklöverns samhälle)...

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Är ingen officiell talesperson för partiet utan bara en vanlig medlem men jag tror knappast att ungrare ses som något problem. De är precis som vi ett europeiskt västerländskt folk (europider eller kaukasier om man så vill). Partiets politik handlar nog snarare om att bli av med icke europeiska folk såsom araber, afrikaner, asiater, sydamerikaner, judar, zigenare o dyl. Ungrarna kan nog känna sig ganska lugna, de är ju som sagt snarlika oss både till genetik och kultur

Judar, är tanken där att alla ska repatrieras? Vart då någonstans, alla får knappast plats i Israel? Vet att du inte talar för partiet, men ställer isåfall frågan allmänt till alla andra i tråden.

(Själv är jag bara intresserad av att strypa åt maktjudarna/sionisterna, kreti och pleti-judar som lever vanliga liv skiter jag i så länge de uppför sig)

Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Har inget med SvP o göra, men på sikt bör man repatriera alla icke-Nordiska människor med ett fåtal undantag som verkligen hör hemma här rasligt. Tyvärr är det väl nödvändigt att vara återhållsamma när man går ut med vilka som ska få stanna, för att vinna någon sympati, men hoppas att klimatet blir radikalare i framtiden. Det är en ren självklarhet att vi måste bevara vår Nordiska särart, utan att ha central och sydeuropéer här och andra. Men nu är det viktiga i vilket fall att bli av med svartskallarna, repatriera europeiska invandrare kan vänta, så det är inte så aktuellt just nu.


En del av mig tycker det där låter bra. Att bevara den nordiska särarten klingar defintivt rätt, men vet inte om man för den sakens skull skulle behöva ta etnisk separatism så långt som i ditt scenario (fast sedan har jag ingen koll på födelsestatistik osv ). Men som du säger, finare uppdelning - om det behövs - kan vänta tills vi fått bort de mesta främmande folkslagen.
__________________
Senast redigerad av Intergalactic 2013-08-16 kl. 10:39.
Citera
2013-08-16, 10:42
  #10391
Medlem
Härligt! Önskar er alla lycka! Bra att nationella även börjar organisera sig norrut.
Citera
2013-08-16, 11:19
  #10392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Er chans att komma in i kommunfullmäktige är mycket liten. Inte ens SD har kommit in där.

Vem bryr sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in