Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-05, 20:43
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På tal om "likes" på facebook. Vilken ökning det blivit, tror inte de hade 3000 vid årsskiftet, så 400likes på 4 månader sen dess är rätt bra. Och det är personer som antagligen är öppna med sin nationella åskådning, tänk mörkertalet som inte törs/kan "likea" SvP på facebook pga sociala skäl och folk som inte har facebook.... Känns som de har flertalet tuser röster garanterade redan.

Visst finns det ett stort mörkertal. Det är nog rätt många som inte vågar "gilla" på Facebook då ens vänner kan se det. Eller för de helt enkelt inte bryr sig om facebook-sidor.

Dock får vi ju räkna med antal minderåriga också som gillar, är nog en stor del där med.
Citera
2013-05-05, 20:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det har gått betydligt snabbare än så på Facebook. Under februari månad slog vi 2000-gränsen. Nu är det strax under 3400.

Så pass alltså . Inte illa pinkat!
Citera
2013-05-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Man ska dock inte dra några växlar utav just Facebook. Varken åt ena eller andra hållet.
Ska dock bli intressant och se om SvP har ökat ytterligare (och isåfall hur mycket) sen den senaste opinionsundersökningen här på Flashback. Sist fick de väl 7 % och då var det väldigt många som deltog (den låg rätt länge på heta ämnen). Om moderatorn för politik inrikes har hållit sitt ord ska det komma en undersökning där i september (ett år innan valet), så då får vi se.

Och jag fattar att undersökningar på Flashback inte är representativt för Sverige till er efterblivna dumhuvuden som kommer gnälla om att man inte ska gå för mycket på undersökningar här. Dock så är det väldigt intressant att jämföra två olika Flashback-undersökningar med varandra då det ger en viss fingervisning.
Citera
2013-05-05, 21:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På tal om "likes" på facebook. Vilken ökning det blivit, tror inte de hade 3000 vid årsskiftet, så 400likes på 4 månader sen dess är rätt bra. Och det är personer som antagligen är öppna med sin nationella åskådning, tänk mörkertalet som inte törs/kan "likea" SvP på facebook pga sociala skäl och folk som inte har facebook.... Känns som de har flertalet tuser röster garanterade redan.

Vi bör komma ihåg att många likes kommer från utländska nationalister som stödjer partiet.
Citera
2013-05-05, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vi bör komma ihåg att många likes kommer från utländska nationalister som stödjer partiet.
Precis, så kan det förstås vara, och det kan vara också vara minderåriga och liknande. Men alla ökningar är trevliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Ska dock bli intressant och se om SvP har ökat ytterligare (och isåfall hur mycket) sen den senaste opinionsundersökningen här på Flashback. Sist fick de väl 7 % och då var det väldigt många som deltog (den låg rätt länge på heta ämnen). Om moderatorn för politik inrikes har hållit sitt ord ska det komma en undersökning där i september (ett år innan valet), så då får vi se.
Ja, det ska bli väldigt intressant faktiskt. Tror knappast stödet har minskat.
Citera
2013-05-05, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Nej, knappast. De flesta har säkerligen förnuft nog att inte koppla ihop ett avståndstagande mot våldsamma aktioner i religionens namn (i gärningsmännens ögon, fast enligt de flesta andra i strid med religionens lära) med rasism.
Nej, det har de inte och detta bör utnyttjas till fullo enligt min mening. Alla människor (svarta som vita) bär på en inneboende rasism och det är denna vi ska försöka locka ut i dagsljuset genom att provocera fram reaktioner som egentligen inte var ämnade för allmänheten. Du är enbart en kuliss som ska försöka dölja verkligheten med dina vackra berättelser om utopia.
Citera
2013-05-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag tyckte väl att det verkade lite märkligt när man då och då såg ett par utländskt-klingande namn och bilder bland gruppen, det förklarar ju faktiskt saken.

Hoppas partiet klarar 10 000. Dels så man slipper alla SD-troll som alltid ska anmärka på hur få röster de fick i senaste valet. Precis som vänstertrollen som gång på gång tjatade om att SD minsann inte skulle komma in i riksdagen 2010, nejdå inte en chans.

Jag skulle bli nöjd om partiet åtminstone når 7000, det skulle innebära mer än en tiodubbling sen senast, vilket ändå borde ses som en stor seger. Men att nå över 10 000 är symboliskt.
Citera
2013-05-05, 22:45
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru

Jag skulle bli nöjd om partiet åtminstone når 7000, det skulle innebära mer än en tiodubbling sen senast, vilket ändå borde ses som en stor seger. Men att nå över 10 000 är symboliskt.

7000 röster= 0.1% av väljarna.

Då är man där SD var 1991 när dom fick 5000 röster = 0.09% av väljarna.

Grattis, då har ni ungefär 20 år kvar innan ni når riksdagen ?
Citera
2013-05-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Ja det var just det procentuella jag hade i åtanke. Dock är det fortfarande en stor ökning, så ingenting att rynka åt näsan åt, även om jag självfallet vill ha betydligt fler röster än så. Men 7000 röster är väl min smärtgräns, allting under det är en besvikelse, och allt över det är godkänt. Helst ska de få fler än 10 000 röster, gärna 15 000, men det kanske är för mycket att hoppas på, jag vet inte, det är väldigt svårt att säga.

Allra helst ska de ju närma sig 0.5 %, dock kräver det runt 30 000 röster, lite väl ambitiöst till valet 2014 kanske, men man vet aldrig.

Sedan kan saker hända väldigt fort om situationen kräver det. Jag ska inte behöva påminna om Gyllene Gryning, även om det börjar bli tjatigt.
Citera
2013-05-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Vad har SDs resa med SvPs att göra?

Citera
2013-05-05, 23:39
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Utan folket kommer vi ingenstans. Folket är inte imponerade av våra flyers eller demonstrationer, det är fakta. Hur får vi folket att tänka i våra banor om de inte vill lyssna på oss? Så länge ingen kan presentera en bättre plan så anser jag att folket behöver någon att hata mer än de hatar oss, islamister är inte ute efter att skaffa svenska vänner så de kan mycket väl skapa denna polarisering mellan invandrare och svensk som vi inte klarar av.

Absolut, men jag vet också hur majoriteten av svenska folket sympatiserar med saker de tror sig begripa. SD har en jävla massa röster från smygrasister som tror att SD ska kasta ut svartskallar på löpande band bara de "mognar till lite". Det finns folk som tror att Moderaterna är invandringskritiska, liksom folk som anser att MP är ett miljöparti.

Så i praktiken spelar det ingen större roll vad man säger, motståndaren kommer ändå att tycka vad han vill om den saken.

Fast jag är ute efter mer än att utrota islam. Jag vill skapa rasism, hat och misstänksamhet mot svartskallar oavsett om de är muslimer eller inte. Om en jihadist bara kunde bomba ihjäl lite sjuklöverister, gärna deras barn, så får du ett uppsving i polarisering som räcker till zigenarna också. Det är bara att inse fakta. Vi får inte med oss något av dagens samhälle, det måste rivas ner till grunden och svenskar kastas ut på gatan att frysa i sitt eget piss för att nån form av stridsvilja ska uppstå. Svensken måste lära sig att hata och det gör han inte så länge någon annan tar notan. Så länge han inte har något att hata ser han ingen anledning till att försöka förändra saker heller, vi är ju bara "en liten sekt ute på högerflajjen".

Sunda tankar, men vi är inte där än och kommer inte heller dit om folk inte vågar välja sida. En tydligare "vi och dom"-situation gör att folket inte behöver välja, det görs åt dem.

Notera: Jag skriver "vi" men menar inte något specifikt parti eller liknande, bara en kategori människor som har samma slutmål med vår politiska inriktning.

Ditt förslag på strategi fungerar inte. Kontrajihadism kommer inte att leda till det som du vill uppnå.

Följer du Thomas Edisons exempel får man väl i alla fall önska dig lycka till med nästa försök:
"Negative results are just what I want. They’re just as valuable to me as positive results. I can never find the thing that does the job best until I find the ones that don’t."
Senast redigerad av Ahrkantos 2013-05-05 kl. 23:43.
Citera
2013-05-06, 01:00
Medlem
Aleh09s avatar
Kommer SvP ställa upp i alla kommuner/landsting 2014?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in