Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-02-14, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
Jo för att var och en ska få sin bostad såld så behövs det en viss tid låt oss säga att 100 pers i stockholm får lov att sälja sina bostäder samtidigt och såhär måste det fortsätta ända tills alla är klara om vi tänker utbud och efterfrågan, alla kommer inte lyckas få sin lägenhet eller hus såld eller få den såld till ett betydligt lägre pris än vad den är värd. Inte en särskilt rättvis behandling.

Dessutom så kommer det att finnas ett överflöd av bostäder vilket kommer att vara orättvist mot de som ska sist ut eftersom att dessa aldrig kommer få sina bostäder sålda. Så för att de här ska fungera på ett någorlunda oproblematiskt sätt dvs så humant och ekonomiskt som möjligt fast på så kort tid som möjligt skulle jag uppskatta det till minst 30-40 år
Så lång tid är förstås inte aktuellt, naturligtvis sätter man upp någon form av tidsfrist, och har de inte sålt egendomen under den tiden så går antingen staten in och tvångsköper det för ett underpris och auktionerar ut det eller liknande. Det är ett icke-problem som går att lösa på många sätt.

30-40 år är inte alls aktuellt. Rent praktiskt skulle det gå att få Sverige vitt och svenskt på fredlig väg på mindre än ett år. Skulle man inte ta någon hänsyn alls till egendom och liknande så skulle det gå på ett par veckor.

Det blir dock en senare fråga, och det finns många sätt att lösa det hela på.

Allt detta är förstås personliga tankar.
Senast redigerad av Straybullet 2013-02-14 kl. 02:33.
Citera
2013-02-14, 07:09
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nornor
Men bara för att man blir blir medlem i partiet betyder det ju inte att man får bestämma i partiet.

Nej, det är väl allmänt känt vid det här laget att partiet inte är så intresserat av någon interndemokrati.

A. Partistyrelsen (Ärleskog, Andersson, Eriksson, Jakobsson och Höglund) bestämmer vilka som ska sitta i partistyrelsen.

B. Partistyrelsen utser partiledaren.

Eller som Straybullet säger: "Jo, men medlemmarna kan ju lägga förslag"

Ja, tjena !
Citera
2013-02-14, 13:36
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Nej, det är väl allmänt känt vid det här laget att partiet inte är så intresserat av någon interndemokrati.

A. Partistyrelsen (Ärleskog, Andersson, Eriksson, Jakobsson och Höglund) bestämmer vilka som ska sitta i partistyrelsen.

B. Partistyrelsen utser partiledaren.

Eller som Straybullet säger: "Jo, men medlemmarna kan ju lägga förslag"

Ja, tjena !

Allt detta är sant. Men däremot så står det klart och tydligt vad som gäller i partiet (stadgar mm) innan man löser medlemskap på arminius.se. Skulle någon vara så ignorant så att han/hon struntar i att läsa partiets stadgar och sedan löser medlemskap och utav någon anledning börjar klaga på partiets struktur, tja då får man helt enkelt skylla sig själv.
Citera
2013-02-14, 14:01
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassan1703
Allt detta är sant. Men däremot så står det klart och tydligt vad som gäller i partiet (stadgar mm) innan man löser medlemskap på arminius.se. Skulle någon vara så ignorant så att han/hon struntar i att läsa partiets stadgar och sedan löser medlemskap och utav någon anledning börjar klaga på partiets struktur, tja då får man helt enkelt skylla sig själv.

Så man får inte klaga eller kritisera om man vill vara eller är medlem i partiet? Väldigt konstigt resonemang, en person kan ju gilla politiken som förs men vara kritisk till hur partiet styrs, måste man vara positiv till alla aspekter av partiet för att vara välkommen?
Citera
2013-02-14, 14:30
Medlem
I Svenskarnas parti är det väldigt högt i tak. Du får ge förslag, kritisera och klaga på vem eller vad du vill. Den interna diskussionen är något som värderas högt i SvP. Den som påstår något annat har helt enkelt noll koll på SvP eller vill helt enkelt slänga skit runt sig.
Citera
2013-02-14, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Lustigt nog är det inga medlemmar som klagar på detta utan enbart antinationalistiska troll och provokatörer. Jag har fått gehör för samtliga mina idéer och förslag såhär långt, och det är det intressanta och det som betyder något. Så var det inte under min tid i SD, deras "interndemokrati" till trots.
Citera
2013-02-14, 17:26
Bannlyst
Dagen till ära har Stockholmsavdelningen tagit fram ett speciellt flygblad som delas ut under dagen.

https://twitter.com/MikaelSkillt/status/301925381240397825/photo/1

Vissa har stört sig på att texten är på engelska, men jag håller inte riktigt med. Jag tycker det funkar rätt bra och får fram det man vill förmedla.
Senast redigerad av Straybullet 2013-02-14 kl. 18:05.
Citera
2013-02-14, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Så man får inte klaga eller kritisera om man vill vara eller är medlem i partiet? Väldigt konstigt resonemang, en person kan ju gilla politiken som förs men vara kritisk till hur partiet styrs, måste man vara positiv till alla aspekter av partiet för att vara välkommen?
Du tillhör ju knappast partiets målgrupp så varför bryr du dig? Är det inte bättre att se om den det faktiskt berör har några synpunkter på saken? Jag förstår att din inneboende vilja att leka fackombud eller konsumentombudsman är svår att släppa men försök åtminstone, du är inte bjuden till den här festen.
Citera
2013-02-14, 19:57
Medlem
NirvanAs avatar
SvP borde satsa på att få hit David Duke att fålla föredrag
Citera
2013-02-14, 20:39
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Du tillhör ju knappast partiets målgrupp så varför bryr du dig? Är det inte bättre att se om den det faktiskt berör har några synpunkter på saken? Jag förstår att din inneboende vilja att leka fackombud eller konsumentombudsman är svår att släppa men försök åtminstone, du är inte bjuden till den här festen.

Tråden handlar väl om SvP? Där passar väl in åsikter, funderingar eller annat som berör SvP? Sen att du irriterar dig på det gör det bara så mycket roligare att skriva. Men jag tycker mina frågor är relevanta, sen om folk väljer att besvara eller ge sig in i en diskussion är upp till dom. Tycker det är desto onödigare att du tex skall komma och påpeka andra användare om vad de bör och inte bör skriva beroende på deras politiska övertygelser.

Vidare undrar jag vilka partiets målgrupp är och varför jag inte passar in där? Är målgruppen redan frälsta nassar? Då passar jag nog inte in, men man förutsätter ju att politiska organisationer, i synnerhet partier vill bli större och för att bli större måste man ju omvända folk.
Sverige har ju knappast en majoritet som sympatiserar med SvP och därför bör man väl försöka rekrytera dessa? Alla som redan är sympatisörer rörstar ju på SvP.
Citera
2013-02-14, 20:42
Medlem
NirvanAs avatar
SvP finns inte ovanför Stockholm va?
Citera
2013-02-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
SvP finns inte ovanför Stockholm va?

Jo, finns grupper som heter Västernorrland, Gävle, Mora och Skellefteå.

http://www.svenskarnasparti.se/lokalavdelningar/

Finns iaf på pappret i verkligheten vet jag inte om dem finns. Straybullet kanske vet mer om vilka som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in