Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-02-13, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Intressant. För jag trodde att hela partiets mål i framtiden var att Sverige skulle styras av svenskar. Etniska svenskar.
Partiet menar ju att om du är tillräckligt rasligt närstående så kan du tas upp i svenskheten. De flesta européer är ju genetiskt väldigt närstående oss svenskar, även om det finns undantag med mer främmande och uppblandad genetik.
Det var en svår fråga helt enkelt, är du halvgrek och vill ansöka om medlemskap får du helt enkelt höra av dig till partistyrelsen.

Grundtanken är ju att Sverige ska vara exklusivt för vita Européer och att endast sådana ska kunna uppbära medborgarskap och för den delen såklart också maktpositioner.
Citera
2013-02-13, 23:53
Medlem
Glöm det, jag missförstod.
Citera
2013-02-13, 23:55
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Kan en halv italienare/serb/spanjor/greek, eller valfri europé av mörkare hudfärg bli medlem?

Skulle kunna svära på att jag har läst en kommentar från styrelseledamoten(?) Dan Eriksson när någon ställde en liknande fråga och att alla vita européer med svenskt medborgaskap var välkomna att bli medlemmar i partiet. Men jag är inte hundra hundra...

På tal om italienare! Det är ju val i Italien snart och Forza Nuova nämner ganska mycket om Sverige (i negativ ordalag då) och som jag förstod det så har även deras partiledare Roberto Fiore hälsat på SvP och är ganska ''tjenis''.
Så någon här kanske kan vet hur det ligger till, för varför blev just han misstänkt för terrordådet på Bolognas tågstation 1980?
Mig veterligen så fann man ingen skyldig för det där men han fick leva i exil tills det hela preskriberades och gick sedan och blev stormrik entreprenör. Verkar ju levt ett minst sagt händelserikt liv den snubben.
Senast redigerad av Libbero 2013-02-13 kl. 23:58.
Citera
2013-02-13, 23:56
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Partiet menar ju att om du är tillräckligt rasligt närstående så kan du tas upp i svenskheten. De flesta européer är ju genetiskt väldigt närstående oss svenskar, även om det finns undantag med mer främmande och uppblandad genetik.
Det var en svår fråga helt enkelt, är du halvgrek och vill ansöka om medlemskap får du helt enkelt höra av dig till partistyrelsen.

Grundtanken är ju att Sverige ska vara exklusivt för vita Européer och att endast sådana ska kunna uppbära medborgarskap och för den delen såklart också maktpositioner.

Anledning till att jag frågade är att det är ju i alla fall ett par av er som har utländska efternamn. Och jag trodde hela iden var att allt skulle vara svenskt. Etniskt svenskt. Jag vet att dessa personer inte är "bruna", men fortfarande inte etniskt 100 procent svenska. Tack för svar.
Citera
2013-02-14, 00:00
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Skulle kunna svära på att jag har läst en kommentar från styrelseledamoten(?) Dan Eriksson när någon ställde en liknande fråga och att alla vita européer med svenskt medborgaskap var välkomna att bli medlemmar i partiet. Men jag är inte hundra...

På tal om italienare! Det är ju val i Italien snart och Forza Nuova nämner ganska mycket om Sverige (i negativ ordalag då) och som jag förstod det så har även deras partiledare Roberto Fiore hälsat på SvP och är ganska ''tjenis''.
Så någon här kanske kan vet hur det ligger till, för varför blev just han misstänkt för terrordådet på Bolognas tågstation 1980?
Mig veterligen så fann man ingen skyldig för det där men han fick leva i exil tills det hela preskriberades och gick sedan och blev stormrik entreprenör. Verkar ju levt ett minst sagt händelserikt liv den snubben.

Du hann posta mer eller mindre samtidigt som mig.

Tycker bara att det är lite märkligt. För när jag var ung så var alla som inte var vita ( efter den svenska FB skalan ) svartskallar, men nu verkar det som om det är okej med blandande folk från lite här och där, så länge de har svenska värderingar och tankesätt är det som går i första hand.

Börjar den svenska nationella rörelsena att mjukna eller anpassa sig efter rådande förhållanden?
Citera
2013-02-14, 00:18
Medlem
Nornors avatar
Citat:
Intressant. För jag trodde att hela partiets mål i framtiden var att Sverige skulle styras av svenskar. Etniska svenskar.

Men bara för att man blir blir medlem i partiet betyder det ju inte att man får bestämma i partiet.
Citera
2013-02-14, 00:28
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nornor
Men bara för att man blir blir medlem i partiet betyder det ju inte att man får bestämma i partiet.

Men det finns väl folk av icke helsvensk etnisk bakgrund som har en styrande och central position.
Citera
2013-02-14, 00:37
Bannlyst
Citat:
Men det finns väl folk av icke helsvensk etnisk bakgrund som har en styrande och central position.
Ja, så är det kanske.
Det finns såvitt jag vet både folk med norsk, dansk, tysk och finländsk bakgrund i partiet, säkert från fler länder än så. Det är alltså den genetiska och rasliga närheten som är det avgörande och så har det alltid varit.

Det framgår också tydligt i partiets punktprogram så jag förstår ärligt talat inte diskussionen och vart du vill komma. Men du får förstås gärna utveckla.
Citera
2013-02-14, 00:43
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ja, så är det kanske.
Det finns såvitt jag vet både folk med norsk, dansk, tysk och finländsk bakgrund i partiet, säkert från fler länder än så. Det är alltså den genetiska och rasliga närheten som är det avgörande och så har det alltid varit.

Det framgår också tydligt i partiets punktprogram så jag förstår ärligt talat inte diskussionen och vart du vill komma. Men du får förstås gärna utveckla.

Har faktiskt inte läst det. Ska göra det så fort jag får tid och lust att sätta mig in i det.

Jag bara undrade om det med det etniska. Jag trodde man var tvungen att vara 100 procent.
Citera
2013-02-14, 01:35
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Sist in - först ut. De som kom hit sist får dra först tillsammans med alla brottsdömda främlingar. Sedan blir det ju en process som får ta lite tid och det får ju ett repatrieringsverk sköta hur det ska gå till i detalj. Men rimligtvis får man chans att sälja av eller ta med sig sina tillgångar till sina hemländer igen, allt för att underlätta repatrieringen.

Vi vill inte vara radikala bara för att vara radikala utan för att skapa ett svenskt Sverige.

Det var en bra fråga, men ja, jag tror definitivt att personer som har hälften annan europeisk bakgrund kan bli medlemmar i partiet.

För att det där ska funka behövs det minst 30-40 år, för att få en rättvis behandling dvs är de så det ska vara?
Citera
2013-02-14, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
För att det där ska funka behövs det minst 30-40 år, för att få en rättvis behandling dvs är de så det ska vara?
Nej, så lång tid behövs naturligtvis inte alls. Vilka kalkyler bygger du det på?
Citera
2013-02-14, 01:55
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Nej, så lång tid behövs naturligtvis inte alls. Vilka kalkyler bygger du det på?

Jo för att var och en ska få sin bostad såld så behövs det en viss tid låt oss säga att 100 pers i stockholm får lov att sälja sina bostäder samtidigt och såhär måste det fortsätta ända tills alla är klara om vi tänker utbud och efterfrågan, alla kommer inte lyckas få sin lägenhet eller hus såld eller få den såld till ett betydligt lägre pris än vad den är värd. Inte en särskilt rättvis behandling.

Dessutom så kommer det att finnas ett överflöd av bostäder vilket kommer att vara orättvist mot de som ska sist ut eftersom att dessa aldrig kommer få sina bostäder sålda. Så för att de här ska fungera på ett någorlunda oproblematiskt sätt dvs så humant och ekonomiskt som möjligt fast på så kort tid som möjligt skulle jag uppskatta det till minst 30-40 år

ursäkta min stavning,kickade en gås för ett tag sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in