Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-02, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En ganska lång intervju med SvP:s kandidat Patrik Fridén uppdelad i två klipp:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5875476
Det var den bästa intervju jag hört från SvP, hoppas ni tar tillvara på den killen.
Citera
2014-06-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Det var den bästa intervju jag hört från SvP, hoppas ni tar tillvara på den killen.

Ja Patrik Fridén är jävligt bra
Citera
2014-06-02, 09:19
Medlem
Dragonflashs avatar
Mycket av jordbruket har varit hampa fram tills i våra dagar då tillstånd krävs för att få odla det. Av den växten kan man både skapa mediciner och starka rep mindre rep och är en vegetarisk omega 3 källa. Vem vet vad man kan göra med hampan jag vet i alla fall att den går att utveckla.
Citera
2014-06-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Jag förstår vad du menar, men jag är inte säker på att jag håller med. Hur skulle den ekonomiska punkten se ut menar du?
Jag menar en neutral punkt i den ekonomiska frågan. Samt att man kan sträva efter en jämn balans mellan arbetssökande och lediga platser, till skillnad från borgarna som vill lägga en stor vikt på arbetssökande så att anställningarna kan bli så billiga som möjligt.
Citera
2014-06-02, 12:32
Medlem
En fråga till er mer insatta, vad för syn har SvP gällande skatter, välfärd och familjepolitik?
Citera
2014-06-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
En fråga till er mer insatta, vad för syn har SvP gällande skatter, välfärd och familjepolitik?
Det där med skatterna får nog en person med en ledande position inom partiet svara på. Men de anser i alla fall att endast etniska svenskar ska ha rätt att ta del av välfärden och ska inte utnyttjas av främmande intressen. De anser såklart även att det är viktigt att värna om kärnfamiljen, samt "den yttre familjen" (svenskarna).
Citera
2014-06-03, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag menar en neutral punkt i den ekonomiska frågan. Samt att man kan sträva efter en jämn balans mellan arbetssökande och lediga platser, till skillnad från borgarna som vill lägga en stor vikt på arbetssökande så att anställningarna kan bli så billiga som möjligt.
Jag förstår vad du menar. Ja, det kanske vore rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Familjepolitik: https://www.svenskarnasparti.se/wp-content/uploads/familj.pdf

Välfärd: https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/ (lite kort)

samt:
Citat:
6, Sverige skall vara ett tryggt land att bo i: Trygghet, såväl individuell som ekonomisk, skall vara ett av samhällets fundament.
· Social och ekonomisk trygghet:
Sverige skall ha ett väl fungerande socialt skyddsnät där ingen svensk skall behöva svälta eller vara hemlös. De som varit med och byggt upp landet skall självklart ha en rättvis pension efter att ha deltagit i uppbyggandet av samhället under lång tid. Svenskarna skall kunna leva sina sista år drägligt och under värdiga förhållanden där besparingar aldrig får vara orsak till onödigt lidande.
· Trygg hälsa:
Svenskarnas sjukvård och äldrevård skall hålla hög standard och vara lika för alla. Ingen svensk skall förvägras vård av privatekonomiska skäl.
· Personlig trygghet:
Polis och rättsväsende måste ha resurser nog att möta och reda ut den kriminella utvecklingen i Sverige. Först när kriminaliteten är på en stabil och låg nivå där svenskarna kan känna trygghet för sig, sin familj och sin egendom kan resurserna till dessa områden omfördelas.
· Nationell trygghet:
Sveriges gränser skall vara tryggade mot utländsk aggression för att säkerställa att svenskarna kan vara trygga i sitt eget land. Ett modernt totalförsvar och en allmän värnplikt bör återinföras. Den allmänna värnplikten har även en viktig funktion så som folkgemenskapsgrundande och fysiskt fostrande där många unga svenskar blir en stärkande erfarenhet rikare och naturligt möts och samarbetar med andra svenskar från alla samhällsklasser.

Skattepolitik har partiet ingen officiell ännu.
Citera
2014-06-03, 11:30
Medlem
Citat:
Jag tror dock att de skulle föra en helt annan skattepolitik än Alliansen och De rödgröna. För att ta ett exempel så lär de inte ha låtit illegala invandrare slippa betala skatt och höja skatten för svenskar för att finansiera någon massinvandring.

Skattepolitik är i övrigt något de borde införa i punktprogrammet också.
Citera
2014-06-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag tror dock att de skulle föra en helt annan skattepolitik än Alliansen och De rödgröna. För att ta ett exempel så lär de inte ha låtit illegala invandrare slippa betala skatt och höja skatten för svenskar för att finansiera någon massinvandring.

I ett svenskt och nationalistiskt Sverige så skulle det totala skattetrycket kunna sänkas väldigt mycket jämfört med dagens nivåer. Samtidigt måste man vara inställd på att det kan krävas enorma satsningar för att avveckla mångkulturen, bygga upp ett nytt Sverige och utveckla ett starkt militärt försvar. Samhället kan behöva ställas om i grunden och en "krigsekonomi" kan behöva införas, som i de stora krigförande nationerna under andra världskriget. Den som lever får se. Det viktigaste när det gäller ekonomisk politik är nog annars att sinnessjuka liberaler och libertarianer hålls borta från alla former av inflytande och påverkan och att man ser till att hålla dem inlåsta på dårhus, där de hör hemma.

Citat:
Skattepolitik är i övrigt något de borde införa i punktprogrammet också.

Nej, det borde de inte göra. Man kan inte veta i förväg exakt hur situationen i samhället och ekonomin kommer att se ut och det är därför helt vansinnigt att ha med en viss bestämd skattepolitik i ett punktprogram som handlar om att rädda det svenska folket. Man kan gärna ta ställning för ett allmänt förnuftigt skattesystem, utan slöseri på massa onödig och destruktiv skit, men ett dylikt allmänt och diffust ställningstagande behöver inte ingå i ett punktprogram.
Citera
2014-06-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Nej, det borde de inte göra. Man kan inte veta i förväg exakt hur situationen i samhället och ekonomin kommer att se ut och det är därför helt vansinnigt att ha med en viss bestämd skattepolitik i ett punktprogram som handlar om att rädda det svenska folket. Man kan gärna ta ställning för ett allmänt förnuftigt skattesystem, utan slöseri på massa onödig och destruktiv skit, men ett dylikt allmänt och diffust ställningstagande behöver inte ingå i ett punktprogram.
Något i den stilen hade jag tänkt mig, dvs att man nämner att skattepolitiken kan variera beroende på hur situationen ser ut och vad som är bäst för vårt folk. Som sagt så anser jag att punktprogrammet bör innehålla vissa punkter av andra slag än etnonationella för att partiet inte ska framstå som ett enfrågesparti. Nu kritiserar jag inte deras självklara ställningstagande till att rädda svenskarna och Sverige från en moral kollaps, mental korruption och demografiskt underläge i sitt egna land. Men det är i alla fall ett förslag för möjligheten att öka väljarstödet.
Citera
2014-06-03, 13:21
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar. Ja, det kanske vore rimligt.

Familjepolitik: https://www.svenskarnasparti.se/wp-content/uploads/familj.pdf

Välfärd: https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/ (lite kort)

samt:

Tack så mycket.
Citera
2014-06-04, 00:36
Medlem
JedemDerSeines avatar
Det är dags att lämna Ukraina åt sitt öde och ägna oss åt den svenska valrörelsen. En sak är säker, partiets inställning i den frågan kommer storpolitiskt sett inte göra någon skillnad, utan vad som händer i Färgelanda, med den utmärkte Björn som anförare, eller Sjöbo där vi har två förnämliga kandidater, är där vi kommer att göra skillnad. Personligen vill jag omedelbart utnämna den påläste Rickard till amiral för den nationella handelsflottan men antagligen måste vi kryssa oss fram i motvinden på de politiska farvattnen och börja beskedligt med två kommunala mandat. När vi har tagit den nationella makten kan vi disputera utrikespolitiken, men i väntan på det gör vi bättre i att bida vår tid och ägna oss lokala frågor.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-06-04 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in