Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-02, 04:41
  #16489
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Exakt vad kommer bli bättre om bara vita människor skulle bo i Sverige? Tror själv att de flesta problemen skulle bestå oavsett hur invånarna ser ut till utseendet.
Citera
2014-05-02, 04:57
  #16490
Medlem
mentusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Exakt vad kommer bli bättre om bara vita människor skulle bo i Sverige? Tror själv att de flesta problemen skulle bestå oavsett hur invånarna ser ut till utseendet.

Exakt vad blir bättre om du plockar bort lejonen från gnuernas hägn?


Folkgemenskap, ett land där svenskarna kan leva fritt utan globalistisk inblandning.

Ett land där svenskarna får äga sina egna naturtillgångar mm
Citera
2014-05-02, 05:28
  #16491
Medlem
TheZoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentusan
Exakt vad blir bättre om du plockar bort lejonen från gnuernas hägn?


Folkgemenskap, ett land där svenskarna kan leva fritt utan globalistisk inblandning.

Ett land där svenskarna får äga sina egna naturtillgångar mm

Duktigt svar där. Utveckla. Fler än två exempel, då det är en väldigt stor fråga.
Citera
2014-05-02, 05:42
  #16492
Medlem
mentusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Duktigt svar där. Utveckla. Fler än två exempel, då det är en väldigt stor fråga.
Men de e en svår fråga som behöver mer än ett par rader på fb, de håller jag med om.
Men just det som har med invandring att göra är att arbetslöshet och bostadsbrist minskar om vi minskar antalet invånare men behåller exporten så ökar välståndet.
Citera
2014-05-02, 08:33
  #16493
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Exakt vad kommer bli bättre om bara vita människor skulle bo i Sverige? Tror själv att de flesta problemen skulle bestå oavsett hur invånarna ser ut till utseendet.


Fast utseendet är det minsta av skillnaderna faktiskt utan det allra mesta finns inom oss vårt genetiska arv och detta skiljer sig betydligt mellan raserna.
Citera
2014-05-02, 11:07
  #16494
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentusan
Då hoppas jag att du har ett par år av studier kvar.
Jodå, men jag vet vad nödvärn är och hur mycket våld jag kan tänka mig att man får ta till i det läget.
Citera
2014-05-02, 11:09
  #16495
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Exakt vad kommer bli bättre om bara vita människor skulle bo i Sverige? Tror själv att de flesta problemen skulle bestå oavsett hur invånarna ser ut till utseendet.

Vad har utseendet med saken att göra? Hänger man upp sig på var folk kommer ifrån eller hur de ser ut så är man inget annat än en dåre i stil med de hycklande idioterna i vänstern som talar om kärlek och inkludering i ena andetaget för att i det andra skandera "Sverige åt blattarna", skrika om "bönder" och kalla folk tjockisar.

Det är på den nivån "untseendeargumenten" ligger på. Högern och vänstern förstår inte ens vad diskussionen handlar om. De svamlar om utseende och hudfärger, för att det är den nivån de har en förståelse på, och det blir således på den nivån de också lägger sina värderingar och argument på.
__________________
Senast redigerad av Luckmann 2014-05-02 kl. 11:14.
Citera
2014-05-02, 11:14
  #16496
Medlem
sdxs avatar
Blir det något Nordisk Vision i år?
Citera
2014-05-02, 11:19
  #16497
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdx
Blir det något Nordisk Vision i år?

Det sista jag hörde så blir det ett Nordisk Vision i år, men du ska inte ta mig på mitt ord, det blir lätt ändringar så länge det inte har utkommit något officiellt.
Citera
2014-05-02, 12:05
  #16498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Exakt vad kommer bli bättre om bara vita människor skulle bo i Sverige? Tror själv att de flesta problemen skulle bestå oavsett hur invånarna ser ut till utseendet.
Till att börja med skulle vi inte hotas av etnisk undanträngning. Man kan förvänta sig fler samhällsproblem i ett mångetniskt samhälle än i ett monoetniskt sådant.
Citera
2014-05-02, 13:44
  #16499
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Exakt vad kommer bli bättre om bara vita människor skulle bo i Sverige? Tror själv att de flesta problemen skulle bestå oavsett hur invånarna ser ut till utseendet.

För att överlägsna människor skapar överlägsna kulturer. Betraktar man det svenska samhället som ett företag så är det självklart fördelaktigt med en så pass framgångsrik organisationskultur som möjligt. Vår historia och våra bedrifter visar att vi är framgångsrika. Medan vi tydligt kan se att andra folk är mindre framgångsrika. Annars hade de inte behövt komma hit, annars hade de inte haft de problem som de har.

Är svenskar och svensk kultur bättre än ongo-bongo? Ja. Uppenbart.

De som vill att vi ska "blanda opp" med underlägsna skräpmänniskor är sinnessjuka och självdestruktiva.
Citera
2014-05-02, 13:53
  #16500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim76
Men kan du ge en nackdel med att laglydiga medborgare som fullgjort värnplikten har vapen hemma? Jag anser att det bara finns fördelar.

Edit: Med medborgare menar jag självklart de som räknas som medborgare i ett framtida samhälle.

Det om gör mig till en vapenmotståndare är osäkerheten det gör för samhället i stort.

Vi kan ha en som har tillåtelse att ha vapnet hemma, men vad säger att den personen är den enda med tillgång till vapnet. Säg att han har en son som inte är psykisk frisk eller liknande, då har vi kanske skolskjutningar som i USA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback