2012-12-26, 23:42
Moderator
Dr Kings avatar
I senaste Veckans Brott sågade ju GW på ett mycket tydligt sätt Läckberg som deckarförfattare. Det hade varit kul att höra honom på sitt rättframma och ärliga sätt recensera denna TV-serie och den kommande baserade på hans egna böcker.
Citera
2012-12-26, 23:43
Medlem
SpecialEditions avatar
Ja jösses vilket skräp. Första och sista avsnittet jag såg.
Citera
2012-12-26, 23:47
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
I senaste Veckans Brott sågade ju GW på ett mycket tydligt sätt Läckberg som deckarförfattare. Det hade varit kul att höra honom på sitt rättframma och ärliga sätt recensera denna TV-serie och den kommande baserade på hans egna böcker.

Alltså, hennes böcker är ju inga mästerverk men man får lite enkel lättsmält underhållning. Men efter att ha tittat på piloten eller vad man nu ska kalla det blev ju böckerna helt plötsligt skitbra.

Pinsamt.
Citera
2012-12-27, 00:29
Medlem
Carlcoolings avatar
Antagligen det sämsta jag sett, orsakerna är redan uppräknade tidigare i tråden.
Polisarbetet...
Citera
2012-12-27, 00:39
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarfaceswe
Svart polisbil ????? varför!!!?

Citat:
@camillalackberg
Ni som frågar om uniformerna - ska inte vara lika "riktiga" - medvetet beslut att göra eget utseende på uniformer, station, polisbilar osv.
Citera
2012-12-27, 00:41
Medlem
VanitaToftbys avatar
Störde mig som fan på att huvudpersonen (spelad av Claudia Galli) pratade en släpig ståkkålmsdialekt istället för bohusländska.
Citera
2012-12-27, 00:43
Medlem
DesolationRows avatar
Att man ska svälja att Torreby slott, som ingår i handlingen,har någonting med Fjällbacka att göra är lite för mycket för en som jag som känner till trakten. Torreby slott (en faktiskt plats, förmodligen produktplacerad) ligger cirka 4 mil från Fjällbacka. I grannkommunen. Munkedal. När Morbergs karaktär påstår att han och den där tjejen ska dra ner till båten vid vattnet över lunchen så antar jag vi är tillbaka i Fjällbacka igen. Eller? Produktionsteamet har nog försökt att hitta en bra location, sen har dom fått köra på det här. Krystat är nog ordet jag söker.
Citera
2012-12-27, 00:56
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Håller med om att storyn var usel och inte ett dugg trovärdig. Camilla som har sin polis-make (Martin Melin) till hjälp, ändå blir det inte bättre än så.

Dessutom; var är Annas barn? Helt plötsligt är hon barnlös, hon som redan hade barn innan Erica träffade Patrik och fick barn med honom. Tror hon tittarna/läsarna har dåligt minne? Istället för Anna kunde hon väl haft en släkting eller kompis på besök. Polisstationen som tidigare fanns i Tanumshede hade nu plötsligt förflyttat sig till Fjällbacka.
Senast redigerad av Vitsippan_79 2012-12-27 kl. 00:58.
Citera
2012-12-27, 01:00
Medlem
Basildons avatar
Har aldrig sett något sämre!! Vilken start...polisfrun startar mordutredning för att en bekant fått en insulinchock. Tunn story? Nja...
Citera
2012-12-27, 01:21
Medlem
Det var värdelöst, dåligt skådespel av skådespelare som KAN bättre, otroligt o.s.v. Varför kände mördaren behovet att berätta verkligen allt egentligen??
Citera
2012-12-27, 01:41
Medlem
Bavaros avatar
Makalöst dålig!! Men skön kommentar av Mobergs karaktär när han sa varför producenten fått ta över hans jobb Antik i kubik, trodde jag aldrig en film på SVT skulle ha det i manuset.
Senast redigerad av Bavaro 2012-12-27 kl. 01:45.
Citera
2012-12-27, 03:25
Medlem
Herregud vad dåligt, har nog aldrig sett något sämre, var ingen spänning överhuvudtaget, såg klart den 10 minuter sedan och kommer knappt ihåg vad det var för handling, hoppas jag har förträngt allt till imorgon, mår illa för att jag slösade 90 minuter av mitt liv på den här skiten.

Läckberg är Sveriges mest överskattade författare, förstår varför GW inte har någon respekt för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in