Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Då ligger hans litterära konsumtion helt i linje med det intellekt han utstrålar.
Hårt sagt

men så sant.
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Jag har tidigare försökt mig på att läsa en Läckbergbok, men var till slut tvungen att lägga från mig den för att den var så kass. Jag tänkte att det nog var en tillfällig miss från hennes sida, men nu börjar jag tro att hon helt enkelt är en usel författare. Varifrån kommer hennes popularitet?
När GW klankade på henne tänkte jag att han bara var en sur gubbe, men nu känns det som att han nog hade fog för sin kritik.
Att Läckbergs böcker säljer som smör i solsken får mig att tappa tron på den litterära nivån hos det svenska folket.
Jag har läst de flesta av hennes böcker, mest för att slå ihjäl ett par timmar på jobbet. Snabbläst är bara en del av hennes populäritet. Mord i en idyll, huvudperson som många kvinnor kan relatera till, små men triviala vardagsproblem (typ taskig svärmor, bristande tid för förhållandet, olösta konflikter med familj/släkt), skriven på lättläst svenska. Helt enkelt chic-lit, eller som Prins Carl Philip skulle säga: "Svår och tung litteratur"