2012-12-28, 18:10
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Då ligger hans litterära konsumtion helt i linje med det intellekt han utstrålar.
Hårt sagt men så sant.

Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Jag har tidigare försökt mig på att läsa en Läckbergbok, men var till slut tvungen att lägga från mig den för att den var så kass. Jag tänkte att det nog var en tillfällig miss från hennes sida, men nu börjar jag tro att hon helt enkelt är en usel författare. Varifrån kommer hennes popularitet?
När GW klankade på henne tänkte jag att han bara var en sur gubbe, men nu känns det som att han nog hade fog för sin kritik.

Att Läckbergs böcker säljer som smör i solsken får mig att tappa tron på den litterära nivån hos det svenska folket.

Jag har läst de flesta av hennes böcker, mest för att slå ihjäl ett par timmar på jobbet. Snabbläst är bara en del av hennes populäritet. Mord i en idyll, huvudperson som många kvinnor kan relatera till, små men triviala vardagsproblem (typ taskig svärmor, bristande tid för förhållandet, olösta konflikter med familj/släkt), skriven på lättläst svenska. Helt enkelt chic-lit, eller som Prins Carl Philip skulle säga: "Svår och tung litteratur"
Citera
2012-12-28, 18:43
Medlem
brotucks avatar
Hoppas Sofia Zouagui är med i fler avsnitt, för henne vill jag gärna ser mer av. Hon var ju med i nån Arne Dahl-historia nyss också. Jävligt fin

http://www.sofiaz.com/2012/12/19/se/fj%C3%A4llbackamorden-p%C3%A5-tv-i-jul-14112941
http://h24-resize.s3.amazonaws.com/24812/12383397-JiwWI.jpg?name=Foto_S%C3%B6ren_Andersson.jpg
Senast redigerad av brotuck 2012-12-28 kl. 18:45.
Citera
2012-12-28, 18:45
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Hoppas Sofia Zouagui är med i fler avsnitt, för henne vill jag gärna ser mer av. Hon var ju med i nån Arne Dahl-historia nyss också. Jävligt fin

http://www.sofiaz.com/2012/12/19/se/fj%C3%A4llbackamorden-p%C3%A5-tv-i-jul-14112941

inte mycket till skådis dock...
Citera
2012-12-28, 18:48
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
inte mycket till skådis dock...
spelar ingen roll om man är läcker

men hon var väl helt ok, beror nog mycket på regissören om hon agerade dåligt, för regin var ju inte top notch.
Citera
2012-12-28, 18:52
Medlem
W.Houstons avatar
Blev upprörd när jag tittade på smörjan. Storyn var väl tunn och full av delar som kändes som nödlösningar. Den dumförklarar tittaren med att vara övertydlig på vissa punkter samtidigt är den i andra delar totalt orealistiskt. Skådespelarna var väl inte direkt av bästa kvalitet, och ingen av dom gör nog sin bästa roll någonsin. Men är nog inte bara deras fel. Hela produktionen känns amatörmässig, och man kan fråga sig om någon på SVT verkligen tittade på vad det köpte in innan det sändes. Det sänds i och för sig mycket skit på TV men det här hör verkligen till en av bottennappen. Hoppas någon får sparken för detta misstaget och att mina licens pengar aldrig används på detta sätt någon mer gång.
Citera
2012-12-28, 20:05
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vet att Fredrik Reinfelt klippte tre pocket Läckberg på semestern förra sommaren...

Inte speciellt förvånande att höra att statsminister Negerfeldt har såna djupa litterära ambitioner.
Citera
2012-12-28, 20:08
Medlem
Youngboyss avatar
Tycker inte den var så dålig. Fast samtidigt inte någon braksuccé heller. En medelmåttig film lik Arne Dahls serier som brukar gå på SVT. Lätt att vila ögonen på men samtidigt inget du kommer ihåg efter 2 dagar. Där inspelningsplatserna är rät fina dock, men skådespelet lämnar en del att önska.

Vet någon dock vad det var för special polisbil dom hade, samt vad i helvete var det för uniformer poliserna hade? Seriöst såg jävligt B ut.
Citera
2012-12-28, 20:55
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramona Fransson
Vad skapar en bra film? Jo, en fantastisk manusförfattare och regissör. Oavsett hur bra skådespelare än är, har de ett urtasktigt manus kan de inte gärna trolla med knäna.

Fjällbackamorden är baserade på Camilla Läckbergs karaktärer i hennes böcker.Camilla Läckberg har inte skrivit manus. Åtminstone inte till det första avsnittet.

Trolla med knäna är ju precis vad man skulle behöva göra för att utvinna något annat än bajs från Camilla Träckbergs "författarskap".
Citera
2012-12-28, 21:36
Medlem
Darwins avatar
Givetvis var det dåligt, men jag tycker att folk här överdriver; trots allt tycker jag att den här på övre halvan av Svensk deckarproduktion, och därmed bättre än samtliga Beckfilmer, Kommisarien och havet, och de flesta Wallanderfilerna.
Citera
2012-12-28, 21:54
Medlem
Photoshoppeds avatar
Det är så härligt när SVT säger att "2 miljoner tittade - då kan det inte ha varit dåligt". ??????? Jag var en av dessa 2 miljoner. Programmet sög. Nästa vecka kommer jag inte att vara en av de fåtal kvarvarande dumskallar som kastar bort sitt liv på att se skiten. Är Läckbergs böcker lika usla?
Citera
2012-12-28, 21:56
Medlem
Photoshoppeds avatar
Och jag är fan inte kräsen heller
Citera
2012-12-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Och jag är fan inte kräsen heller

Jag förstår helt och hållet hur du känner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in