2014-09-22, 09:02
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Bor i området där inspelningarna var. Kan lugna er med att det var länge sedan jag såg någon aktivitet.

Puh, ett glädjande besked. Hoppas vi slipper Läckberg-fjortisböckerna också.
Citera
2014-09-23, 02:51
Avslutad
Jag tycker att filmerna är bra, lättsamma och man slipper tänka så mycket när man ser dem. Om man inte tar de på för stort allvar är de bra tidsfördriv. Fast det är verkligen skitstörigt att Erika kan valsa in och ut som hon vill på brottsplatserna, och att hennes man inte blir tossig över det. En sådan person kan ju äventyra hela fallet när det kommer till domstol. Hon ska ju vara en nyfiken, glättig och jobbig Jessica Fletcher-typ, men personligen anser jag att just det konceptet fungerar bättre i USA.
Citera
2014-09-24, 14:14
Medlem
filipjanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tycker att filmerna är bra, lättsamma och man slipper tänka så mycket när man ser dem. Om man inte tar de på för stort allvar är de bra tidsfördriv. Fast det är verkligen skitstörigt att Erika kan valsa in och ut som hon vill på brottsplatserna, och att hennes man inte blir tossig över det. En sådan person kan ju äventyra hela fallet när det kommer till domstol. Hon ska ju vara en nyfiken, glättig och jobbig Jessica Fletcher-typ, men personligen anser jag att just det konceptet fungerar bättre i USA.

För mig är det precis tvärtom. Jag måste tänka för mycket när jag ser dem. De är så dåligt gjorda, ett riktigt hafsverk, med uruselt manus och rollfigurer som är omöjliga att förstå att jag som tittare måste försöka ständigt påminnas om att det är en tv-serie jag tittar på. Det finns ingen eskapism, man sugs inte in i någon värld och detta gör att man hela tiden tänker på annat än själva berättelsen och karaktärerna...
Citera
2014-10-05, 21:46
Medlem
Stör mig som fan på journalisten som springer fram och tillbaka och ska lägga sig i precis allting som händer och ska lösa allting på egen hand. Det förstör trovärdigheten och filmernas handlingar överlag är rätt kassa..
Citera
2018-03-09, 11:37
Medlem
26cms avatar
Gamla tråd men lika bra att fylla på.

Har inte sett denna katastrof förrän nu, när jag har slut på allt vettigt och tittbart på Netflix.
Tänkte att denna serie kanske kan vara något men icke.

Stör mig på dålig handling där jag tycker att man missar för många detaljer för att göra det spännande. Stör mig på den sk polisen som inte kan ryta ifrån och bara lyfta ur sin fru från brottsplatsen utan bara låter henne klampa runt och lägga sig i.

Stör mig på henne för att hon är en polis-wannabe. Och hur det är hon som klarar upp alla brott (gör ju polisen lite väl överflödig) för att folk är sjukt naiva och berättar allt för henne bara hon frågar.

Kan ändå inte sluta titta på skiten ..

Undrar om detta är Läckbergs hemliga dröm, att utreda mord.
Citera
2020-05-01, 15:40
Medlem
mikeymikeys avatar
Tycker filmerna är klart godkända och spännande men visst har man sett bättre helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in