2012-12-27, 16:58
Medlem
Självklart är det uppgjort innan. Jobbade på en bensinmack och så fort det var köpstopp på Bingolotto så skulle dom rapporteras in för att dragningen skulle bli riktig på kvällen.

Har väl aldrig hört att ett lottnr som inte sålts har vunnit en bil?
Citera
2013-01-13, 11:13
Medlem
Lottizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom
Mytoman

Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
vilket jävla skitsnack.

Nej.
Citera
2013-01-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubar
Självklart är det uppgjort innan. Jobbade på en bensinmack och så fort det var köpstopp på Bingolotto så skulle dom rapporteras in för att dragningen skulle bli riktig på kvällen.

Kan man inte tänka sig en annan med konkret anledning till att osålda lotter måste rapporteras in före ett visst klockslag?

Om du som lottsäljare på en bensinmack får tid på dig till t ex dagen efter med att rapportera in vilka lotter du inte sålt skulle du ganska lätt kunna sortera ut vinstlotterna i efterhand och bara rapportera in nitlotterna som osålda!
Citera
2013-12-24, 13:19
Medlem
Turbotores avatar
Det heter bingo(lotto)
Alltså man lottar ut vinsterna och styr dragningen via bingo.
I allafall var det de sa då jag var på kurs med folkspel
Citera
2013-12-24, 13:44
Medlem
santos_devilles avatar
Herre gud, det är spel. De flesta förlorar för att några ska vinna. Det är ett företag som står för kostnad av reklam pr, löner och inspelning. Ett företag som förväntas gå med mer vinst varje år...

Vad fan gnäller ni om? Det är ingen jävla välgörenhet utan ett företag.

Snacka om dumma svenskar..
Citera
2013-12-24, 13:53
Medlem
Littlebear34s avatar
Det är bara att anta att telefonförsäljare försöker luras och vill mjölka ur alla dina slantar. Du kan prova göra som i Seinfeldt och be dom ge sitt hemnummer och när de vägrar så svarar du med att de vet nu hur de känns för dig och så slänger du på luren
Citera
2013-12-24, 16:27
Medlem
tlcswes avatar
Man skulle kunna säga att när du köpt bingolotten, kan du lämna in den till butiken direkt för rättning. För uppräkningen av alla siffror är bara en bluff. Det finns inget slumpmässigt med dragningen.
Citera
2013-12-24, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Man skulle kunna säga att när du köpt bingolotten, kan du lämna in den till butiken direkt för rättning. För uppräkningen av alla siffror är bara en bluff. Det finns inget slumpmässigt med dragningen.
självklart är det så, vilka som vinner bestäms innan programmet sänds, dock så är det ju slumpat iaf, men inte i direktsändning.
Citera
2013-12-24, 22:25
Medlem
Jahauuss avatar
Jag håller med om att telefonförsäljare är luriga, men självklart så var det där för bra för att vara sant. Är du en sån som köper telefonabonnemang när säljarna ringer? Du är nog en sån som jag älskat att få ringa när jag jobbade inom telemarketing
Citera
2013-12-27, 02:48
Medlem
Sellapaers avatar
Nu spelar jag bingolotto bara en gång om året, och det är dagen innan julafton. Jag är därmed osäker hur bingolotton ser ut vid ordinarie tillfällen. Men vad jag uppmärksammade detta året var att i det finstilta står det, om man väljer att skicka ett sms med svaret på rebusen så accepterade man samtidigt att dom skulle få rätten att använda ens uppgifter till marknadsföring, inkl. till tredje part.

Detta kan också vara anledningen till att dom anger att du tidigare har varit kund. En 'kund' kan ha en ganska bred definition, och jag tror att rent juridiskt så är det försvarbart att definiera dig som kund då du borde ha handlat en lott för att kunna delta i en sådan tävling. Kanske det kan vara att du har gjort något sådant?

Men, oavsett vad, så hoppas jag att du lärt dig att du ska aldrig muntligt ska acceptera ett avtal per telefon. Ringer det ett företag som, mot förmodan, har något intressant att erbjuda, be dom skicka papper. Gör dom inte det, kan du räkna kallt med att det är ett företag som lever på att du inte ska få veta vad hela avtalet innebär och det som följer med utöver den information de anger.

I tillägg har du rätt att få veta vart dom har fått tag i dina kontaktuppgifter ifrån. Jag saknar nästan tiden innan nix omfattade mobilnummer, det var fint sätt att avreagera sig på.
Citera
2014-06-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Jag såg en reklamskylt med bingolotto i en kiosk där Jan Bylund fronta planchen. Det stod; På söndag blir 45.000 personer vinnare.

Hur många bingolottor såldes till söndagen?
1.000.000 lottor?

45 000 vinnare gäller vid en vanlig omgång på 350 000 lotter. Då det är en miljon lotter är fler vinstlotter.
Citera
2014-06-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubar

Numera är lotten försluten, så alla lotter är med i dragningen som ser innan lotten trycks numera, förut gjordes dragningen efter köpstoppet som nu är söndagar 30 minuter innan programmet är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in