2012-12-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Ja säljare är ett släkte för sig!
Du fick nog lära dig din läxa nu.
Jag förstår att du besviken. Men ett tips är att i framtiden aldrig köpa nåt av en säljare, det här gäller även butiker inte bara telefon och gatuförsäljare.

Vem fan ska man köpa saker av då? Man ska inte handla i butiker, inte telefon eller på gatan? Är det bara internethandel som är ok eller?

Mitt tipsa när det gäller handel är att inte vara en sådan djävla fitta, stå på sig och ta reda på vadfan du köper för något, ett avtal är inte så djävla svårt att förstå om man inte är mentalt handikappad.
Citera
2012-12-26, 17:29
Medlem
Ni som tycker dem lurar pensionärer och är "äckliga" osv säger jag såhär : ni är fördomsfulla och äckliga som tror att alla pensionärer blir lurad.
Jag är ofta hos mormor och hälsar på på helger, hon bor på ålderdomshem. Har ALLTID med mig bingolott och ibland spelar jag med henne och ibland spelar hon med någon som jobbar osv. Även om mormor tycker bingolotto blivit sämre sen loket slutade så -älskar- tanten bingolotto
(Jag hatar skiten och klarar knappt av att se på det)
Men att säga att bingolotto lurar pensionärer på pengar osv är bara korkat, visst lurar de endel (SOM ALLA GÖR) men det är omåtligt populärt därför att pensinärer GILLAR det inte för att de blir lurade , även om det finns undantag.

Att sedan vi lite yngre spyr av programmet och inte kan förstå hur folk kan njuta av det betyder inte att gamla blir lurade på lotter.
Spyr på er.
Bingolotto är dessutom så jävla hårt bevakta och reglerat som alla statliga spelinstitut, SVS, ATG osv.

De ni borde tycka snor pengar är väl bingoklubbar, automater och annat skit.
Vet då ingen djävel som spelat bort en förmögenhet på bingolotto där man kan spela för ett par hundra i veckan max.
Är inte bingoklubbar värre då där man ska spela bort 10 lök om dagen?
Citera
2012-12-26, 17:45
Medlem
hazzear0s avatar
ni som ser detta be era kära pensionärer som står er nära att spela på bingolotto så kan vi göra de snälla ödmjuka personerna bakom programmet lite mer snuskigt rika? (dem vill ju inte gå i vinst eller något, utan bara att folk ska vinna så klart?) pensionärer tycker ju detta program är bra, så bra att de åxå köper mer tv kanaler för att se det!!! mmm Jan Bylund får fetare bil o bättre lyxigare mat ju fler som bl ir blåsta som TS... låt bondfångeriet flöda mmm mycket pengar smaskens, t ur att man inte är pantad nog för å bidra pengar till bylunds swimmingpool smaskens säger styrelsen vad skönt de är å få pengar från pensionärer "ha ha ha" vi blir ju störtrika på idioter
Citera
2012-12-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazzear0
ni som ser detta be era kära pensionärer som står er nära att spela på bingolotto så kan vi göra de snälla ödmjuka personerna bakom programmet lite mer snuskigt rika? (dem vill ju inte gå i vinst eller något, utan bara att folk ska vinna så klart?) pensionärer tycker ju detta program är bra, så bra att de åxå köper mer tv kanaler för att se det!!! mmm Jan Bylund får fetare bil o bättre lyxigare mat ju fler som bl ir blåsta som TS... låt bondfångeriet flöda mmm mycket pengar smaskens, t ur att man inte är pantad nog för å bidra pengar till bylunds swimmingpool

Så om du gillar något är du inte beredd att betala för det?

Äh varför svarar jag ens på ditt inlägg när du skriver och beter dig som ett mongo.

Ändå spelar du trav...
Citera
2012-12-26, 17:49
Medlem
hazzear0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom
Så om du gillar något är du inte beredd att betala för det?

hahah så klart jag är beredd att betala för något jag gillar, förutsatt att jag faktiskt får det jag betalar för å inte blir blåst i live Tv. driver man eget företag vet man hur business fungerar, å kan säga att de ödmjuka vinstgivande killarna bakom det omtalade bingolotto snuskar sig i pengar o är glada att deras "scam" gick igenom mer tänker ja inte säga, som gammelräv vet man ett å annat...
Citera
2012-12-26, 18:03
Medlem
lol "vet ett och annat"

Läser man på baksidan av lotten eller kollar information får man veta allt som behövs att veta, det är procentuellt ett skitspel, men det vet alla som inte är idioter, man behöver inte vara en räv för det.
Men folk spelar inte bingolotto för att bli vinna, utan som sällskapspel, ungefär som att pröjsa för bio eller whatever.
Sen att det är tråkigt det är en personlig prefferense.

Du vet inte ett skit förövrigt, för det är inte en bluff eftersom det inte behöver vara det för o tjäna pengar, återbetalningen är typ 40%? kanske lägre, då behöver man inte bluffa för att göra sig en vinst.
Citera
2012-12-27, 06:31
Medlem
Det jag syftar är att man kan egentligen handla överallt.
Men att man skall ta reda på produkten tex på internet, tex flashback
Eller via släkt, vänner, bekanta. Om man är okunnig inom det området själv.
Alla kan vi inte allt om allt och det är det jag syftar på att säljarna utnyttjar i vissa fall lurar folk skitgrejor, tar höga priser, dåliga avtal osv listan kan göras lång!
Alla säljare är inte oseriösa men tyvärr finns det en hel del och säljare märker om en kund inte kan om nån produkt eller kan om det. Finns de som utnyttjar och sen finns det ju såklart puckade säljare som ej vet nåt hur saken ens fungerar fast dom jobbar på just den avdelningen och skall kunna Tyvärr stött på en hel del sådana!

Citat:
Vem fan ska man köpa saker av då? Man ska inte handla i butiker, inte telefon eller på gatan? Är det bara internethandel som är ok eller?

Mitt tipsa när det gäller handel är att inte vara en sådan djävla fitta, stå på sig och ta reda på vadfan du köper för något, ett avtal är inte så djävla svårt att förstå om man inte är mentalt handikappad.
Citera
2012-12-27, 11:14
Medlem
Lottizs avatar
Ett exempel på att bingolotto är precis som alla andra lotter, uppgjort i förhand om du ska vinna eller inte när du köpt lotten är följande: Jag har en släkting som jobbat på en nyhetsbyrå. När jag var liten och släkten satt och spelade bingolotto nån gång så började hen förutspå vilka nummer som skulle komma. Visade sig att nummerlistorna redan är utskickade till tidningarna långt före så de ska kunna publicera det i tidningen dagen efter. Dragningen av nummer är alltså förinspelad...
Citera
2012-12-27, 11:29
Medlem
Hypnososs avatar
Det är förmodligen inte Bingolotto som blåst dig, det är en av deras återförsäljare som fått tillstånd av Bingolotto att sälja åt dom. Faktumet att du har säljarens namn hjälper föga då 99,9% av försäljare via telefon använder sig av alias. Har en Ibrahim Muhammed någonsin ringt dig för att sälja något? Det är för att alla försäljare använder sig av svenska namn som alias, speciellt när målgruppen är äldre människor som den säkerligen är med Bingolotto. Mitt tips är att inte ta något över telefon, men vill du ändå ta något... så upprepa exakt vad du känner dig blivit lovad när du vet att personen spelar in avtalet som i ditt fall att du ska ha 200 kr per lott som inte vinner.
Citera
2012-12-27, 11:40
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lottiz
Ett exempel på att bingolotto är precis som alla andra lotter, uppgjort i förhand om du ska vinna eller inte när du köpt lotten är följande: Jag har en släkting som jobbat på en nyhetsbyrå. När jag var liten och släkten satt och spelade bingolotto nån gång så började hen förutspå vilka nummer som skulle komma. Visade sig att nummerlistorna redan är utskickade till tidningarna långt före så de ska kunna publicera det i tidningen dagen efter. Dragningen av nummer är alltså förinspelad...

vilket jävla skitsnack.
Citera
2012-12-27, 12:13
Medlem
Citat:

Mytoman
Citera
2012-12-27, 14:20
Medlem
Citat:
Citat:
Mytoman
Det är väl klart att det är förbestämt vilka lotter som skall vinna. Det hade ju inte fungerat om det var lika stor chans att vinna en ny lott som det var att vinna en bil. Det var ju så under uppesittarkvällen att på en rad var det ny lott och på en annan, en bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in