Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-25, 05:13
  #1
Medlem
Hej!


Går det verkligen att övervaka och höra vad andra säger genom viss teknik. Ni vet det poliser brukar göra på filmer, sitta i en skåpbil och höra vad som sägs i huset bredvid.

Finns sådan teknik, hur fungerar det egentligen? Hör man verkligen igenom väggar?

Tack på förhand!
Citera
2012-12-25, 05:15
  #2
Medlem
HerrPesss avatar
Kan vara så att jag ger ett otroligt dumt svar men jag är ganska säker på att de använder sig av mikrofoner? Det har i alla fall alltid jag trott
Citera
2012-12-25, 05:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrPess
Kan vara så att jag ger ett otroligt dumt svar men jag är ganska säker på att de använder sig av mikrofoner? Det har i alla fall alltid jag trott

Hehe, TS lekte för mycket med spy-kids eller va fan d hette på 90-talet. (I ett sånt kit fanns en lång mic som fångade röster från intilliggande rum)
Men tror man använder sig av mikrofoner, i lite seriösare sammanhang.
EDIT: "buggning"
__________________
Senast redigerad av el_420 2012-12-25 kl. 05:42.
Citera
2012-12-25, 13:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av el_420
Hehe, TS lekte för mycket med spy-kids eller va fan d hette på 90-talet. (I ett sånt kit fanns en lång mic som fångade röster från intilliggande rum)
Men tror man använder sig av mikrofoner, i lite seriösare sammanhang.
EDIT: "buggning"

Riktmikrofon kallas det.
Citera
2012-12-25, 14:23
  #5
Medlem
Ghost-Divisions avatar
I filmer/serier så har de ju buggat huset med micar/kameror. Bilen är väl bara för att vara nära och ha allt kopplat till något.
Citera
2012-12-25, 15:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrPess
Kan vara så att jag ger ett otroligt dumt svar men jag är ganska säker på att de använder sig av mikrofoner? Det har i alla fall alltid jag trott

Citat:
Ursprungligen postat av el_420
Hehe, TS lekte för mycket med spy-kids eller va fan d hette på 90-talet. (I ett sånt kit fanns en lång mic som fångade röster från intilliggande rum)
Men tror man använder sig av mikrofoner, i lite seriösare sammanhang.
EDIT: "buggning"

Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Riktmikrofon kallas det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
I filmer/serier så har de ju buggat huset med micar/kameror. Bilen är väl bara för att vara nära och ha allt kopplat till något.


Självklart är det mikrofoner!! Tack för svar alla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback