Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-24, 22:12
  #1
Medlem
Tjena OBS! lång text!
Jag har ett problem och behöver lite råd så jag inte sitter inne med alla förvirrande tankar och blir galen tillslut.

Jag och min kille gjorde slut. Han stängde ute mig och jag kunde inte glömma honom, var helt förstörd. För någon månad sen så ställde jag ett "utlimatum" och vi sågs på ett cafe. Efter det så började vi snacka med varandra och ses. Vi pratade om vårt förhållande och jag berättade att jag ville gärna ge oss en chans till. Vi sågs mer och mer och nu har han varit hemma hos mina föräldrar ett antal gånger. Allt går som på räls. Vi har båda sagt att vi inte ska rusa in i ett förhållande igen och att bara dem närmaste ska veta vad som händer.

(Nu till problemet). Ändå så tvekar han att berätta för sin familj (som han står väldigt nära) och när hans mamma fick veta så blev hon upprörd och tyckte att han "tänkte med fel huvud" och hon tyckte att jag inte hade behandlat honom rättvist. Jag kan förstå att hon säger som hon gör, för vissa gånger så var jag inte snäll mot mitt ex och jag har bett om ursäkt för det och slutat upp med det beteendet. Jag var aldrig riktigt bra vän med min dåvarande svärmor men jag försökte verkligen att fixa det.

Nu mår mitt ex dåligt över att hans mamma inte riktigt ger han bekräftelse att vara med mig. Så han har inte sagt det till någon mer. Ingen släktmedlem eller resten av familjen.

Han är super mysig när vi är tillsammans. Vi går på bio, lagar mat ihop och så. Men det blir alltid ett stopp när han ska träffa sin familj eller när dem kommer över. Då vill han helst att jag ska åka hem och jag får absolut inte följa med. Inte på släktkalas och dylikt heller.

Jag vet att vi inte ska rusa in i något, men nu har det gått ett tag och det är samma sak. Jag börjar bli rädd att han vill dölja mig eller hålla mig i hemlighet. Ha mig när han behöver mig! Vad ska jag göra? Sluta tänka som en paranoid brud och försöka vara glad att vi har börjats setts igen? Eller konfrontera honom och ställa han mot väggen?
Citera
2012-12-24, 22:30
  #2
Medlem
Repos avatar
Jag tror inte att det är så mycket du kan konfrontera här. Det är upp till honom att hantera detta, om han anser att hans känslor för dig är något han vill ha så kommer han ta ditt parti. Om han inte finner detta värt mödan så får du rikta in dig på att det kommer inte bli något mer seriöst av det. Många vill veta från sina föräldrar om ens partner duger. Medan många andra struntar fullständigt i det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback