• 1
  • 2
2012-12-24, 13:06
Medlem
Azeras avatar
Tjena Flashback!

Innan ni anklagar mig för att trolla osv osv så vill jag säga att jag är starkt skeptisk till det paranormala och har således aldrig trott på det och alla saker som hänt mig har jag funnit en logisk förklaring till, förutom nu.

Jag låg i sängen kl 3 inatt och spelade på telefonen med högt ljud som vanligt. Jag som är en ganska uppmärksam person uppfattade ett litet ljud, först sket jag i det men sedan blev det allt mer intensivt. Jag sänkte ljudet på mobilen och fokuserade på ljudet, tänkte bara "äh det låter som råttor". Sedan händer något som skickar kalla kårar genom min ryggrad.

Samtidigt som jag i huvudet spekulerar om ljudet så ser jag en rundformad gulgrön stark ljuskälla sväva förbi rätt snabbt. Jag hinner endast se den förflytta sig någon meter. Allt hände så snabbt men för några sekunder försökte jag hitta en logisk förklaring, kanske var det någon som sprang med ficklampa utanför? Nope, inga spår fanns utanför mitt fönster. En bil? Nej, vägen utanför är på en ganska hög höjd och ljuset befann sig på ungefär en meters höjd. Inomhus.

Vad fan hände? Jag vet precis vad jag såg, så jag är inget jävla whack-job. Vill bara ha en förklaring, och jag postade det här för att andra kanske har bevittnat samma sak.

Edit: ljudet visade sig vara regnsmatter mot glasrutan, men det förklarar knappast vad jag såg. Blir galen då jag måste ha en förklaring.
Senast redigerad av Azera 2012-12-24 kl. 13:09.
Citera
2012-12-24, 13:09
Medlem
beavertands avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Klotblixt

Långsökt dock
Citera
2012-12-24, 13:13
Medlem
Azeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
http://sv.wikipedia.org/wiki/Klotblixt

Långsökt dock

Ser onekligen ut som att det kan vara detta. Men är detta endast en teori eller är det fastslaget att det existerar? Det var ju inget åskväder alls och har ej varit på månaders tid.

Min bara uppenbarade sig vid midjehöjd någon meter ifrån mig, förflyttade sig snabbt och försvann sedan.
Senast redigerad av Azera 2012-12-24 kl. 13:15.
Citera
2012-12-24, 13:18
Medlem
Min låtsasmamma har också varit med om detta och hon förklarade att det var energi/el och eftersom det var såpass stark bildades en boll. Men har ingen aning om varför. Har hört från flera håll att detta har hänt andra.
Citera
2012-12-24, 13:30
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Det här fenomenet är vanligare än vad du tror ts, finns många rapporter om dessa klot av ljus.

Om du har tänkt att gräva så skulle du kunna börja att läsa om foo fighters under andra världskriget.
Citera
2012-12-24, 13:51
Medlem
Du såg ett UFO!!!!!!
Citera
2012-12-24, 14:35
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Tjena Flashback!

Innan ni anklagar mig för att trolla osv osv så vill jag säga att jag är starkt skeptisk till det paranormala och har således aldrig trott på det och alla saker som hänt mig har jag funnit en logisk förklaring till, förutom nu.

Jag låg i sängen kl 3 inatt och spelade på telefonen med högt ljud som vanligt. Jag som är en ganska uppmärksam person uppfattade ett litet ljud, först sket jag i det men sedan blev det allt mer intensivt. Jag sänkte ljudet på mobilen och fokuserade på ljudet, tänkte bara "äh det låter som råttor". Sedan händer något som skickar kalla kårar genom min ryggrad.

Samtidigt som jag i huvudet spekulerar om ljudet så ser jag en rundformad gulgrön stark ljuskälla sväva förbi rätt snabbt. Jag hinner endast se den förflytta sig någon meter. Allt hände så snabbt men för några sekunder försökte jag hitta en logisk förklaring, kanske var det någon som sprang med ficklampa utanför? Nope, inga spår fanns utanför mitt fönster. En bil? Nej, vägen utanför är på en ganska hög höjd och ljuset befann sig på ungefär en meters höjd. Inomhus.

Vad fan hände? Jag vet precis vad jag såg, så jag är inget jävla whack-job. Vill bara ha en förklaring, och jag postade det här för att andra kanske har bevittnat samma sak.

Edit: ljudet visade sig vara regnsmatter mot glasrutan, men det förklarar knappast vad jag såg. Blir galen då jag måste ha en förklaring.

Vart hände detta?

Helt ärligt nu, jag var ute igår natt med en släkting och satt i värmetunna. Firar jul långt ute på landet således inga andra ljus i närheten. Vi såg två jättelika gröna lasras skjutas upp mot himlen. Vi är två stycken som intyga detta, är det något samband? Detta skedde i mellan sverige.
Citera
2012-12-24, 17:41
Medlem
8xxSeriess avatar
Grön laser? Kan du uteslutna handhållna enheter? En grön laser av lite häftigare modell kan göra rätt intressanta effekter gärna om det är lite halvdisigt/fuktigt i luften. De är inte speciellt svåra att se heller om det är mörkt på flera kilometers avstånd, gärna om de lyser på moln.

Låter mystiskt det där som TS beskriver. Första tanken var givetvis en klotblixt men de brukar lämna bevis efters sig, såsom doft av ozon, runda brännmärken i tapeter, hål i fönster och vinande/knastrande ljud. Oväder och åska brukar givetvis vara vanligt förekommande i samband med kulblixtar.

Storlek på denna? Duration? Du nämner att du kunde se färger på den, var den ljussvag? Andra spår?
Citera
2012-12-25, 17:36
Medlem
Jag är rätt så säker på att det var en ande du såg, de beter sig så.
Citera
2012-12-25, 17:46
Medlem
AgonyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag är rätt så säker på att det var en ande du såg, de beter sig så.

Är detta vanligt? Finns det nån film som bekräftar detta? Jag menar, det tar ca 2 sekunder att få upp en telefon och börja filma med den och det vore väl lite konstigt att ingen någonsin fångat detta fenomen?
Citera
2012-12-25, 17:48
Medlem
kan det inte va en sån där,,, hmm vad heter det? en sån kinesisk ljuslykta, du vet, som man skickar upp? (kommer fan inte på rätta ordet)
Citera
2012-12-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgonyBoy
Är detta vanligt? Finns det nån film som bekräftar detta? Jag menar, det tar ca 2 sekunder att få upp en telefon och börja filma med den och det vore väl lite konstigt att ingen någonsin fångat detta fenomen?
Jo det är rätt så vanligt, ofta andar man känner som kommer så. Ja som han skrev gick det rätt så snabbt att den försvann.
Jag har pratat med andra synska om detta och de jag frågat känner det som jag, man blir som fixerad vid ljusbollen så man glömmer filma. Inte jättefixerad, men man vill gärna se den så länge det går. Själv är jag inget teknisk, men fått med en grå skugga i mitt sovrum, med en rörelsekamera, tyvärr var det för mörkt i sovrummet att det är svårt att se den. Men hoppas på sommaren att kunna filma min andevägledare i alla fall. Den går ibland nere vid fotänden fram och tillbaka. Men tyvärr kommer den att se ut som en skuggbild av fantomen. När den visar sig för mig har den hår. Men som skugga har den inget hår eller så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in