2012-12-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Folk (kvinnor och män) hatar inte "snälla killar". Man hatar "snälla killar" som inte alls är trevliga, utan riktiga rövhål. Många "snälla killar" uttrycker sig nämligen som de här lirarna: http://niceguysofokc.tumblr.com/

De är inte hatade direkt, men de är förpassade till meningslöshet. På samma sätt som man inte bryr sig om myror, men man hatar dem inte heller. Eller sopgubbar är ett bättre exempel. De gör ett jätteviktigt jobb, men ingen vill vara en sopgubbe, och ingen tänker egentligen på att de finns.
2012-12-23, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
De är inte hatade direkt, men de är förpassade till meningslöshet. På samma sätt som man inte bryr sig om myror, men man hatar dem inte heller. Eller sopgubbar är ett bättre exempel. De gör ett jätteviktigt jobb, men ingen vill vara en sopgubbe, och ingen tänker egentligen på att de finns.

Det är väl också lite som så när man ser en städare och inte ens vill titta åt deras håll då de städar toaletten. Eller då man går förbi en hemlös tiggare på gatan. Ingen som ens vill erkänna deras existens. För det är en orättvisa som inte går att förneka när den är mitt framför en. En snäll kille är en förpestad människa.
Senast redigerad av SamMelo 2012-12-23 kl. 12:17.
2012-12-23, 12:37
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Skitsnack av som misslyckade män hänger sig fast vid.
Kvinnor hatar inte snälla killar, de hatar osäkra killar.

Är själv ingen leonardo dicaprio men jag börjar bli mer och mer säker med tjejer.
Det handlar om att vara sig själv. Det är inte meningen att killen ska få bekräftelse utifrån tjejen som de flesta killar verkar vilja idag. Det är tjejen som ska få bekräftelse av killen.

Var omtänksam och vissa att du uppskattar henne. Det behövs inte mer.
Senast redigerad av Richard-Feynman 2012-12-23 kl. 12:42.
2012-12-23, 12:39
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Varför kan inte du eller någon annan tjej bara erkänna sannigen bara en endaste gång. Det skulle du få väldigt mycket respekt för. Du vet mycket väl att det finns ett närmast obegränsat antal anständiga singelmän där ute som är utmärkta partnerval för dig men du vill inte ha dem. Du vill bara pissa på de, förmdjuka de och skratta åt de. Du vill hellre knulla med en knarklangande neger eller jocke-arbetslös-badboy för de tänder dina djuriska lustar och får det att plaska till i fittan på dig. Men bara för stunden för de lämnar dig alltid när de knullat upp dig. Det vet du såklart om men eftersom du är kvinna kan du inte tänka logiskt eller längre fram än din näsa.sträcker aih. Sluta hymla och erkänn sanningen. Du är en hora. En feministisk hora som inte vill ta ansvar och istället skuldbelägga oss anständiga män för dina egna tillkortakommanden.

Nejdå, min sambo är en kärleksfull, omtänksam och hårt arbetande familjefar. Han är varken neger, knarklangare eller arbetslös. Han har tagit väl hand om mig och vårt barn i många år nu.

Jag, precis som de allra flesta kvinnor, uppskattar snälla, omtänksamma män som är skötsamma. Det är därför vi väljer att ligga med dem, gifta oss med dem och skaffa barn med dem.
2012-12-23, 12:40
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jag gnäller inte över att inte få knulla. Du bara fortsätter göra ett exempel av dig själv:P

Jag pratar om "snälla killar" som du ville att vi skulle diskutera. Fast jag antar att du endast ville ha svar från bittra unga män och inte från några riktiga moderna kvinnor.
2012-12-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingBox
Det bör pointeras ut att jag är man också och mina uttalande bygger helt på erfarenheter av människor i min bekantskapskrets, så jag är på inget sätt en kvinna som skjutit ner en massa "snälla killar" om du nu tror det.

Om du hade självförtroende och slutade göra dig själv till offer hela tiden så skulle du inte ha dessa problem, du skulle heller inte behöva skylla dina misslyckande på något påhittat hat gentemot "snälla killar" som du nu så fint gör.

Attraktion har inget att göra med hur "elak" du är eller hur "låg moral" du har, jag kan själv säga att jag inte knarkar och jag har varit i väldigt få slagsmål men ändå så är jag mer populär bland kvinnor än något sönderknarkat kriminalfall till man, förklara för mig hur det funkar är du snäll.

Det jag menar är att så fort en man har mer respekt för en kvinna än han har för sig själv så minskar hans värde något radikalt, det har ingenting med hur mycket av en "badboy" du är utan bara en fråga om självrespekt, en kille som är villig att offra allt han har för en tjej är inte sexigt, det är bara desperat.

Jag skulle gärna skriva ihop något fint om hur det har med instinkter och annat att göra men det finns så många som gjort det innan mig så jag låter bli.

haha vad i helvete tror du tråden har med mitt liv och självförtroende att göra? Jag är ett riktigt svin och har fått ligga, varit riktigt svinig mot tjejer i mitt liv, i dag jobbar jag mycket med mig själv för att i framtiden kanske kunna ha en vettig och givande relation med en tjej, men när det gäller knulla och jag relation är i time-out och kommer antagligen vara det länge. Fattar inte ens varför jag skriver det men du verkar tro att jag vill diskutera hur jag ska få tjejer etc, läs tråd-starten, det handlar om ett fenomen bland kvinnor, att kasta skit på dessa killar är vad tråden handlar om, så egentligen är din närvaro intressant.
2012-12-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Det är väl också lite som så när man ser en städare och inte ens vill titta åt deras håll då de städar toaletten. Eller då man går förbi en hemlös tiggare på gatan. Ingen som ens vill erkänna deras existens. För det är en orättvisa som inte går att förneka när den är mitt framför en. En snäll kille är en förpestad människa.

Så är det ju. Men som jag ser det har man tre val.

1. Förbättra sig/anpassa sig tills man får tillgång till fitta.

2. Fortsätt grina resten av livet och bli mer och mer bitter.

3. Begå självmord.
Senast redigerad av Septimum 2012-12-23 kl. 12:56.
2012-12-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag pratar om "snälla killar" som du ville att vi skulle diskutera. Fast jag antar att du endast ville ha svar från bittra unga män och inte från några riktiga moderna kvinnor.

Nej du gör vad jag pratar om, kastar skit på dom. Lyssna killarna är snälla, du behöver inte tänka längre en så....ok? Frågan är hur och varför detta börjar, varför behöver du få snälla personer till att bli något annat en snälla? Tråden handlar inte om bitterhet, men är antagligen inte något för dig eftersom du verkar sakna självinsikt, dock handlar det ju om dig, du kan lämna dina teorier om snälla killar åt sidan och fokusera på varför du behöver få det till det ganska avskyvärda undermänniskor alla kvinnor i tråden beskrivit dom.
2012-12-23, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nejdå, min sambo är en kärleksfull, omtänksam och hårt arbetande familjefar. Han är varken neger, knarklangare eller arbetslös. Han har tagit väl hand om mig och vårt barn i många år nu.

Jag, precis som de allra flesta kvinnor, uppskattar snälla, omtänksamma män som är skötsamma. Det är därför vi väljer att ligga med dem, gifta oss med dem och skaffa barn med dem.

I en annan tråd skrev du att du skulle knulla runt som en hora och att ingen kunde stoppa dig.
2012-12-23, 13:18
Medlem
Man kan ju fortsätta att vara snäll mot sina vänner och familj, men ha en viss attityd mot tjejer för att få ligga. Men om man är en snäll känslig kille får man nog vänja sig vid att tjejer inte kommer att gilla en för den man egentligen är. De kommer alltid att äcklas av ens grundläggande svaghet. Men det behöver inte vara världens undergång för det. Försök att skaffa mer skinn på näsan bara.
2012-12-23, 13:31
Medlem
DingBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
haha vad i helvete tror du tråden har med mitt liv och självförtroende att göra? Jag är ett riktigt svin och har fått ligga, varit riktigt svinig mot tjejer i mitt liv, i dag jobbar jag mycket med mig själv för att i framtiden kanske kunna ha en vettig och givande relation med en tjej, men när det gäller knulla och jag relation är i time-out och kommer antagligen vara det länge. Fattar inte ens varför jag skriver det men du verkar tro att jag vill diskutera hur jag ska få tjejer etc, läs tråd-starten, det handlar om ett fenomen bland kvinnor, att kasta skit på dessa killar är vad tråden handlar om, så egentligen är din närvaro intressant.

När du själv måste identifiera dig själv som ett svin skulle jag nog ändå våga säga att det är något som felar hos dig, du försöker bli någon du tror du vill vara istället för att jobba på ditt självförverkligande.

Är du säker på att du vill vara ett svin eller är det bara en kuliss du sätter upp för att bli omtyckt?
För att kunna ha en meningsfull relation måste du först kunna tycka om dig själv och respektera dig själv, det kan bli svårt om du identifierar dig själv som ett svin, bli någon du verkligen tycker om innan så kommer andra människor tycka om dig därefter ska du se, självförtroendet säger du ju redan att du har så då är det inte så långt kvar.

För att gå ontopic tycker jag felet "snälla killar" gör är att de gärna lägger offerstämpeln på sig själva istället för att ta itu med problemet, det värsta jag hört en tjej säga om "snälla killar" är att de inte vågar ta för sig eller att det helt enkelt är för fega och ibland tror jag det är det de behöver höra istället för "du är för snäll för mig", man kan inte göra något åt sig själv om man inte får höra sanningen om det.

Att kasta skit på dessa "snälla killar" skulle faktiskt kunna hjälpa dem men bara om de verkligen tar åt sig av kritiken och inte bara utnyttjar det för att göra sig själva till offer igen.
2012-12-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingBox
När du själv måste identifiera dig själv som ett svin skulle jag nog ändå våga säga att det är något som felar hos dig, du försöker bli någon du tror du vill vara istället för att jobba på ditt självförverkligande.

Är du säker på att du vill vara ett svin eller är det bara en kuliss du sätter upp för att bli omtyckt?
För att kunna ha en meningsfull relation måste du först kunna tycka om dig själv och respektera dig själv, det kan bli svårt om du identifierar dig själv som ett svin, bli någon du verkligen tycker om innan så kommer andra människor tycka om dig därefter ska du se, självförtroendet säger du ju redan att du har så då är det inte så långt kvar.

För att gå ontopic tycker jag felet "snälla killar" gör är att de gärna lägger offerstämpeln på sig själva istället för att ta itu med problemet, det värsta jag hört en tjej säga om "snälla killar" är att de inte vågar ta för sig eller att det helt enkelt är för fega och ibland tror jag det är det de behöver höra istället för "du är för snäll för mig", man kan inte göra något åt sig själv om man inte får höra sanningen om det.

Att kasta skit på dessa "snälla killar" skulle faktiskt kunna hjälpa dem men bara om de verkligen tar åt sig av kritiken och inte bara utnyttjar det för att göra sig själva till offer igen.

Jag nämnde att jag varit ett svin i mina tidigare relationer, då var jag bara mig själv. Jag nämnde också att jag jobbade mycket med mig själv för att i framtiden kunna ha en stabil och vettig relation som ger mig något positivt. Med detta jobbar jag själv samt med min psykolog, vi klarar oss......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in