2012-12-23, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DingBox
När du själv måste identifiera dig själv som ett svin skulle jag nog ändå våga säga att det är något som felar hos dig, du försöker bli någon du tror du vill vara istället för att jobba på ditt självförverkligande.

Är du säker på att du vill vara ett svin eller är det bara en kuliss du sätter upp för att bli omtyckt?
För att kunna ha en meningsfull relation måste du först kunna tycka om dig själv och respektera dig själv, det kan bli svårt om du identifierar dig själv som ett svin, bli någon du verkligen tycker om innan så kommer andra människor tycka om dig därefter ska du se, självförtroendet säger du ju redan att du har så då är det inte så långt kvar.

För att gå ontopic tycker jag felet "snälla killar" gör är att de gärna lägger offerstämpeln på sig själva istället för att ta itu med problemet, det värsta jag hört en tjej säga om "snälla killar" är att de inte vågar ta för sig eller att det helt enkelt är för fega och ibland tror jag det är det de behöver höra istället för "du är för snäll för mig", man kan inte göra något åt sig själv om man inte får höra sanningen om det.

Att kasta skit på dessa "snälla killar" skulle faktiskt kunna hjälpa dem men bara om de verkligen tar åt sig av kritiken och inte bara utnyttjar det för att göra sig själva till offer igen.

Snälla killar måste bli mer sviniga m.a.o. Klarar de inte det ska de hålla käften eller ta livet av sig.
2012-12-23, 13:53
Medlem
Citat:
För att gå ontopic tycker jag felet "snälla killar" gör är att de gärna lägger offerstämpeln på sig själva istället för att ta itu med problemet, det värsta jag hört en tjej säga om "snälla killar" är att de inte vågar ta för sig eller att det helt enkelt är för fega och ibland tror jag det är det de behöver höra istället för "du är för snäll för mig", man kan inte göra något åt sig själv om man inte får höra sanningen om det.

Att kasta skit på dessa "snälla killar" skulle faktiskt kunna hjälpa dem men bara om de verkligen tar åt sig av kritiken och inte bara utnyttjar det för att göra sig själva till offer igen.

Kan du ge mig ett konkret exempel på att "våga ta för sig"? Jag hör det uttrycket ofta men är inte riktigt säker på vad det betyder.
2012-12-23, 13:54
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
De där har jag redan gjort och blivit nobbad ex antal gånger plus att jag näst intill blivit bortgift med någon jag inte vill va med av mina konpisar hörde snack om de långt efteråt så jag har inte mycket till övers för kvinnor de kan skötta de själv lika gärna i mina ögon verkar de som kvinnan bestämmt hur hon vill ha de så frågan är vad de kännar till om jag gör något överhuvudtaget för de blir inte som jag vill varefall. De läskiga att jag ser ett mönster när de gäller partner val kvinnor gör vet inte hur många killar som man ser med en partner de inte vill va med de är helt knäppt.
Vilket betyder att du måste byta taktik. Det är nått med dej och dina försök som inte är upphetsande
2012-12-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Vilket betyder att du måste byta taktik. Det är nått med dej och dina försök som inte är upphetsande

Han behöver även lära sig att dela in i stycken och använda punkt.
2012-12-23, 14:12
Medlem
DingBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Kan du ge mig ett konkret exempel på att "våga ta för sig"? Jag hör det uttrycket ofta men är inte riktigt säker på vad det betyder.

Orden kommer inte ifrån mig, jag har bara fått det berättat av tjejer men då har det varit väldigt små grejer men i helhet är det att man ska kunna våga bjuda på sig själv och skämta, våga starta konversationer, våga få henne engagerad och våga att vara sig själv.
Det är vad jag kan säga av egna erfarenheter.

Men egentligen, vilken kille skulle vara mest populär bland tjejer, han som sitter i ett hörn och ser alla händelser eller han som står i händelsernas centrum?
2012-12-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna

Vad är då uphetsande om jag får fråga?
2012-12-23, 14:28
Medlem
DingBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Snälla killar måste bli mer sviniga m.a.o. Klarar de inte det ska de hålla käften eller ta livet av sig.

Jag skulle nog inte uttrycka mig så att någon skulle behöva ta livet av sig, ingen behöver egentligen bli mer "svinig" heller för den delen, lite mer självrespekt och självförtroende räcker gott till dem flesta killar.

Det jag tycker du borde ha i bakhuvudet ändå är att alla svin är inte populära bland tjejer, det är inte charmigt att förakta kvinnor, isåfall hade väl de flesta "snälla killar" här inne inte klagat på att de inte får ligga trotts att de skrivit "sliddjur" om och om igen i massor med trådar.

Det som är grejen med "snälla killar" är att de sätter kvinnor på piedestal och ser dem som något stort och heligt, men det är inte särskilt attraktivt det heller ju.

Måttlighet är något som borde tas till i alla lägen och det här är inget undantag, jag är knappast ett svin och jag är inte vad ni skulle kalla "nice guy" heller men ändå så lyckas jag, det är inte så att "svin" får tjejer för de är "svin" utan mer för det innehar egenskaper som "nice guys" inte har, kan du bjuda på dig själv och verkligen våga vara i centrum så kommer du bli attraktiv oavsett hur "svinig" eller "osvinig" du är.
2012-12-23, 14:29
Medlem
Citat:
Orden kommer inte ifrån mig, jag har bara fått det berättat av tjejer men då har det varit väldigt små grejer men i helhet är det att man ska kunna våga bjuda på sig själv och skämta, våga starta konversationer, våga få henne engagerad och våga att vara sig själv.
Det är vad jag kan säga av egna erfarenheter.

Men egentligen, vilken kille skulle vara mest populär bland tjejer, han som sitter i ett hörn och ser alla händelser eller han som står i händelsernas centrum?

Det spelar väl ingen roll vem orden kommer ifrån. Man ska inte använda uttryck om man inte kan förklara exakt vad de betyder?

Vad betyder "våga bjuda på sig själv"? "våga få henne engagerad?" och "våga att vara sig själv?"
Jag kanske är korkad men de orden betyder ingenting i mina öron. Vad exakt är "självet" du bjuder på? Vad är det hon ska "engageras" i? Hur är man när man "vågar vara sig själv"? Jag sitter naken just nu framför min dator och dricker kaffe och skriver det här inlägget. Det känns som om jag är mig själv.
Förutom att min kropp är rätt snygg tror jag inte att jag skulle vara särskilt attraktiv för någon just nu i och med att jag är tyst och passiv och bara fokuserad på min datorskärm. Alltså det ligger säkert mycket i det du säger. Jag har inte levt under en sten hela mitt liv. Jag skulle bara önska att folk kunde uttrycka sig bättre, vara mer konkreta och sluta använda floskler.

Att vara den som står i händelsernas centrum är lite lättare att begripa sig på. Du menar tex som en festfixare, en dj eller en bartender? De har ju alla en central roll i en social sammankomst till skillnad från gästerna.
2012-12-23, 14:32
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Grejen med snälla killar är väl knappast att de är "allt en kvinna kan drömma om", utan snarare att de inte är sig själva.

Jag känner alltför många "snälla killar" som är villiga att ge upp intressen, personlighet och åsikter för tjejer och det är nog snarare där problemet sitter.

Om det gäller ett val på antingen en kille som gör precis allt en tjej säger eller en man som kan ta egna initiativ och har en egen vilja och som vågar säga ifrån och vågar ta första steget tror jag de flesta kvinnor skulle vara överens om att välja den sistnämnda.

Det finns inget "hat" mot "snälla killar", det finns däremot inte mycket till attraktion med en kille utan självförtroende.

Håller med.

Har sett kärlekskranka killar kräla i stoftet likt pryglade hundar inför totalt ointresserade tjejer. Lika tragiskt varje gång. Som tjej bör man då göra plågan kort genom att meddela att man inte är intresserad och säga upp bekantskapen. Taskiga tjejer utnyttjar killen och han låter sig utnyttjas. Blir deras psykolog, hundvakt, chaufför, flyttgubbe, kattvakt, datareparatör osv. Alltid redo att ta de smulor av uppmärksamhet han får av tjejerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Om man som kille inte får ligga, varför anta att det beror på att man är SNÄLL och inte på någon negativ egenskap man har? Man skjuter sig själv i foten om man inte söker den verkliga orsaken till sitt problem istället för att sitta och gnälla om att hela världen är i konspiration för att man inte ska få knulla.

Det där tycks många inte fatta eller inte vilja fatta. Det räcker inte alltid heller med att bara vara snäll. Det måste finnas attraktion och intresse också. Men det är ju alltid bekvämare att skylla på motparten, hon är inte intresserad trots att jag är så snäll. Vilken bitch! När sanningen är att tjejen finner honom ful, obildad, dryg, stel, illaluktande, trist eller vad som.

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jo det finns ett hat, hatet visar sig i ditt inlägg tex, bara för att tjejen måste ha kvar sin självbild som god och moraliskt överlägsen kommer dessa påhopp för att förklara bort det. "osäker" "mes" etc när killen bara har försökt visa sin bästa sida för tjejen han gillar.

Bästa sida är bra, men när han blir näst intill självutplånande, kryper och fjäskar, i hopp om hennes intresse blir det fel. Nästan som ett slags emotionellt sjävskadebeteende.
2012-12-23, 14:34
Medlem
Adelaides avatar
Tjejer vill väl ha lite tuffare och "coolare" killar, som typ är uppkäftiga och bara tänker på sig själva och tjejen. Snälla killar vinner aldrig.
2012-12-23, 14:36
Medlem
Citat:
Jag skulle nog inte uttrycka mig så att någon skulle behöva ta livet av sig, ingen behöver egentligen bli mer "svinig" heller för den delen, lite mer självrespekt och självförtroende räcker gott till dem flesta killar.

Det jag tycker du borde ha i bakhuvudet ändå är att alla svin är inte populära bland tjejer, det är inte charmigt att förakta kvinnor, isåfall hade väl de flesta "snälla killar" här inne inte klagat på att de inte får ligga trotts att de skrivit "sliddjur" om och om igen i massor med trådar.

Det som är grejen med "snälla killar" är att de sätter kvinnor på piedestal och ser dem som något stort och heligt, men det är inte särskilt attraktivt det heller ju.

Måttlighet är något som borde tas till i alla lägen och det här är inget undantag, jag är knappast ett svin och jag är inte vad ni skulle kalla "nice guy" heller men ändå så lyckas jag, det är inte så att "svin" får tjejer för de är "svin" utan mer för det innehar egenskaper som "nice guys" inte har, kan du bjuda på dig själv och verkligen våga vara i centrum så kommer du bli attraktiv oavsett hur "svinig" eller "osvinig" du är.

Men om du står i centrum så innebär det ju att andra inte står i centrum. Alla kan ju inte vara i centrum samtidigt. Hur löser du det? Hur gör du när någon annan försöker ta din plats i centrum?

Vad det egentligen handlar om, bortom alla floskler, är att på olika sätt (vissa subtila, andra mindre subtila) dominera sin sociala omgivning. Det innefattar både tjejerna och sina rivaler. I slutändan handlar det alltid om en kamp om dominans för att nå social status, även om det absolut inte behöver betyda våld.
Snälla killar är väldigt dåliga på att dominera och därför blir de istället dominerade vare sig de vill eller inte.

Om man ska vara lite mer positiv så finns det många olika sätt att utöva dominans på och uppnå social status, även om vissa saker är nästan universella. Kroppsspråk, självbehärskning och retorik (retorik innefattar humor, som för övrigt är ett viktigt vapen i den sociala kampen, många idioter tror att det bara handlar om att skratta) är svårt att komma ifrån, men det finns många olika grupper och åldrar i samhället och du kan hitta olika sätt att utöva dominans på. Det är inte längre fullt så enkelt som i naturen där det mest handlar om styrka, även om en stark kropp visst kan fungera till ens fördel i många situationer.

Du kan fokusera på materiell välfärd tex (en fin lägenhet i innerstaden ger mer fitta än de flesta andra attribut), artistisk förmåga, atletisk förmåga, social förmåga etc eller så kan du försöka vara bra på allting samtidigt men det avråder jag ifrån.
Senast redigerad av Septimum 2012-12-23 kl. 14:43.
2012-12-23, 14:43
Medlem
DingBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Det spelar väl ingen roll vem orden kommer ifrån. Man ska inte använda uttryck om man inte kan förklara exakt vad de betyder?

Vad betyder "våga bjuda på sig själv"? "våga få henne engagerad?" och "våga att vara sig själv?"
Jag kanske är korkad men de orden betyder ingenting i mina öron. Vad exakt är "självet" du bjuder på? Vad är det hon ska "engageras" i? Hur är man när man "vågar vara sig själv"? Jag sitter naken just nu framför min dator och dricker kaffe och skriver det här inlägget. Det känns som om jag är mig själv.
Förutom att min kropp är rätt snygg tror jag inte att jag skulle vara särskilt attraktiv för någon just nu i och med att jag är tyst och passiv och bara fokuserad på min datorskärm. Alltså det ligger säkert mycket i det du säger. Jag har inte levt under en sten hela mitt liv. Jag skulle bara önska att folk kunde uttrycka sig bättre, vara mer konkreta och sluta använda floskler.

Att vara den som står i händelsernas centrum är lite lättare att begripa sig på. Du menar tex som en festfixare, en dj eller en bartender? De har ju alla en central roll i en social sammankomst till skillnad från gästerna.

Jag vet att det hela med att "vara sig själv" är en uttjatad kliché som blir mycket svår att ta till sig, men om jag säger så här istället, att du ska försöka trivas med dig själv i konversation med andra.
Man är alltid sig själv men är du verkligen den du vill vara och den du verkligen tycker om att vara?
Gillar du att vara tyst och passiv eller vill du ändra på det? isåfall ändra på det och gör det till dig själv.

Angående det här med händelsernas centrum missförstod du helt, du vet ju själv hur en social konversation mellan fler än 2 människor går till, försök att tänka dig en konversation på 5 personer och en som leder konversationen och vågar prata och fråga saker, han är en mycket mer attraktivare man än om han skulle stå tyst och kolla ner i marken medans de andra pratade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in