Citat:
Ursprungligen postat av DingBox
Jag skulle nog inte uttrycka mig så att någon skulle behöva ta livet av sig, ingen behöver egentligen bli mer "svinig" heller för den delen, lite mer självrespekt och självförtroende räcker gott till dem flesta killar.
Det jag tycker du borde ha i bakhuvudet ändå är att alla svin är inte populära bland tjejer, det är inte charmigt att förakta kvinnor, isåfall hade väl de flesta "snälla killar" här inne inte klagat på att de inte får ligga trotts att de skrivit "sliddjur" om och om igen i massor med trådar.
Det som är grejen med "snälla killar" är att de sätter kvinnor på piedestal och ser dem som något stort och heligt, men det är inte särskilt attraktivt det heller ju.
Måttlighet är något som borde tas till i alla lägen och det här är inget undantag, jag är knappast ett svin och jag är inte vad ni skulle kalla "nice guy" heller men ändå så lyckas jag, det är inte så att "svin" får tjejer för de är "svin" utan mer för det innehar egenskaper som "nice guys" inte har, kan du bjuda på dig själv och verkligen våga vara i centrum så kommer du bli attraktiv oavsett hur "svinig" eller "osvinig" du är.
Men om du står i centrum så innebär det ju att andra inte står i centrum. Alla kan ju inte vara i centrum samtidigt. Hur löser du det? Hur gör du när någon annan försöker ta din plats i centrum?
Vad det egentligen handlar om, bortom alla floskler, är att på olika sätt (vissa subtila, andra mindre subtila) dominera sin sociala omgivning. Det innefattar både tjejerna och sina rivaler. I slutändan handlar det alltid om en kamp om dominans för att nå social status, även om det absolut inte behöver betyda våld.
Snälla killar är väldigt dåliga på att dominera och därför blir de istället dominerade vare sig de vill eller inte.
Om man ska vara lite mer positiv så finns det många olika sätt att utöva dominans på och uppnå social status, även om vissa saker är nästan universella. Kroppsspråk, självbehärskning och retorik (retorik innefattar humor, som för övrigt är ett viktigt vapen i den sociala kampen, många idioter tror att det bara handlar om att skratta) är svårt att komma ifrån, men det finns många olika grupper och åldrar i samhället och du kan hitta olika sätt att utöva dominans på. Det är inte längre fullt så enkelt som i naturen där det mest handlar om styrka, även om en stark kropp visst kan fungera till ens fördel i många situationer.
Du kan fokusera på materiell välfärd tex (en fin lägenhet i innerstaden ger mer fitta än de flesta andra attribut), artistisk förmåga, atletisk förmåga, social förmåga etc eller så kan du försöka vara bra på allting samtidigt men det avråder jag ifrån.