2012-12-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Den typen av killar som du syftar på behöver ju bara svara på frågan "känns det här rättvist för dig?" och sedan ha i bakhuvudet att kolla "är det här något jag verkligen själv vill göra?" när de håller på att smeka någon medhårs.

Det är säkert båda. Plus att ingen normal människa trivs med att bara ta emot och få hela tiden utan att behöva investera lite själv, så kör man på det spåret sorterar man effektivt fram de mindre schyssta tjejerna. Dessutom tar man fram deras sämsta sidor, även om de kunde varit ok med någon annan. (Och de tjejerna som inte står ut, tja, de framstår ju inte som så klockrena de heller eftersom de lämnar relationen. Skillnaden är att de förmodligen är bra bara relationen är någorlunda jämnställd - men de framstår som elaka i Snäll-Kalles ögon.)

Eller så kan du helt enkelt ha roligt, prata med henne och upptäcka vad hon är för någon. Sedan, när hon säger eller gör något som faktiskt är speciellt, så ger du henne en komplimang för just det.

Du är halvvägs till att misslyckas redan från start, utan att ens veta om det... Eftersom du precis har träffat personen så är det inte hela världen om hon får intrycket att du är lite dryg. Om du oroar dig för det så har du antingen placerat henne alldeles för högt från början, eller så är du alldeles för rädd om ditt rykte som superdupersnäll.

Dessutom får du vara rätt far out om en sansad tjej ska skeva helt på dig för att du retas lite, så det går att reparera. Sen kan man inte vara världens drygaste as hela tiden, men lite kan man allt retas och skoja loss. Skoja som du skojar med dina vänner! (Nåja, kanske inte det bästa tipset just för FBare... )

Det är den typen av killar detta handlar om, självklart ska dom inte kasta pärlor åt svin.
2012-12-23, 10:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Är inte en snäll kille men denna tråden handlar ej om detta.

1. Det handlar om just det exempel du säger här, rätt upp och ner, se klippet jag länka till
2. kan stämma. Tråden handlar dock om exakt vad du gör här.

näääää, dom är inte snälla, något annat är fel haha, vem är det som behöver skydda självbilden här?

För att snälla killar som är bra i övrigt får tjejer. Om man som kille inte får ligga, varför anta att det beror på att man är SNÄLL och inte på någon negativ egenskap man har? Man skjuter sig själv i foten om man inte söker den verkliga orsaken till sitt problem istället för att sitta och gnälla om att hela världen är i konspiration för att man inte ska få knulla.
2012-12-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingBox
Grejen med snälla killar är väl knappast att de är "allt en kvinna kan drömma om", utan snarare att de inte är sig själva.

Jag känner alltför många "snälla killar" som är villiga att ge upp intressen, personlighet och åsikter för tjejer och det är nog snarare där problemet sitter.

Om det gäller ett val på antingen en kille som gör precis allt en tjej säger eller en man som kan ta egna initiativ och har en egen vilja och som vågar säga ifrån och vågar ta första steget tror jag de flesta kvinnor skulle vara överens om att välja den sistnämnda.

Det finns inget "hat" mot "snälla killar", det finns däremot inte mycket till attraktion med en kille utan självförtroende.

Jo det finns ett hat, hatet visar sig i ditt inlägg tex, bara för att tjejen måste ha kvar sin självbild som god och moraliskt överlägsen kommer dessa påhopp för att förklara bort det. "osäker" "mes" etc när killen bara har försökt visa sin bästa sida för tjejen han gillar.

Allt vore bättre om man var ärlig, killen är snäll, inte dominant men självsäker, lite för självuppoffrande och har faktiskt känslor för tjejen, tjejer skulle få mer respekt och dom stog för att dom inte kunde attraheras av det, istället för att svartmåla dessa män och klistra på dom egenskaper och analysera deras eventuella självförtroende, som att man kan göra det från första början-
2012-12-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
För att snälla killar som är bra i övrigt får tjejer. Om man som kille inte får ligga, varför anta att det beror på att man är SNÄLL och inte på någon negativ egenskap man har? Man skjuter sig själv i foten om man inte söker den verkliga orsaken till sitt problem istället för att sitta och gnälla om att hela världen är i konspiration för att man inte ska få knulla.

Jag gnäller inte över att inte få knulla. Du bara fortsätter göra ett exempel av dig själv:P
2012-12-23, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabelle
Nej. Den snälla killen är nämligen inte alls vad kvinnan vill ha "på pappret". Han är så långt ifrån kvinnans ideala drömkille det går att komma. Han saknar självförtroende, karriär, social kompetens, utseende, ambitioner och låter sig behandlas om en dörrmatta.

Den hon vill ha på pappret existerar inte ens, så hur i helskotta skulle det luddiga begreppet "snäll kille" ens vara i närheten?

Däremot stämmer det naturligtvis att det är lättare att avvisa någon som varit hjälpsam, om man lyckas intala sig själv att mannen ifråga ville ha något i gengäld. Det förekommer att tjejer uttalar sig så ibland. Att han egentligen är en dålig medmänniska som bara är snäll för att han vill ha en relation eller sex, då slipper de ha dåligt samvete över deras iskyla gentemot mannen. Men så fungerar ju precis allt i samhället. Vi försöker alltid rationalisera bort människors goda gärningar genom att anklaga personerna ifråga för att ha en dold agenda.

Ingen av de egenskaperna betyder något om man är en snäll kille. Det har jag egen erfarenhet för jag har allt det där och mer därtill men faller alltid på snällheten. Om jag inte fejkar mitt beteende och spelar svinig. Men jag vill inte leva mitt liv så. Det finns inte i mina tankar att trycka ner någon annan. Jag ser ingen mening med det för jag sköter mitt och bryr mig inte om vad som händer runt omkring mig.

Och jag känner hur många som helst i samma situation som mig själv som innehar allt som ger status men ändå förblir lottlösa. Men så här blir det när kvinnor helt tillåts diktera villkoren och 20/80 fenomenet uppstår. 20% av killarna sätter på 80% av tjejerna. Det är ingen påhittad konspiration. Det är vetenskapligt belagt. Det feministiska samhället dömer ut anständiga män till meningslösa och kärlekslösa liv.
Senast redigerad av SamMelo 2012-12-23 kl. 11:29.
2012-12-23, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Varför kan inte du eller någon annan tjej bara erkänna sannigen bara en endaste gång. Det skulle du få väldigt mycket respekt för. Du vet mycket väl att det finns ett närmast obegränsat antal anständiga singelmän där ute som är utmärkta partnerval för dig men du vill inte ha dem. Du vill bara pissa på de, förmdjuka de och skratta åt de. Du vill hellre knulla med en knarklangande neger eller jocke-arbetslös-badboy för de tänder dina djuriska lustar och får det att plaska till i fittan på dig. Men bara för stunden för de lämnar dig alltid när de knullat upp dig. Det vet du såklart om men eftersom du är kvinna kan du inte tänka logiskt eller längre fram än din näsa.sträcker aih. Sluta hymla och erkänn sanningen. Du är en hora. En feministisk hora som inte vill ta ansvar och istället skuldbelägga oss anständiga män för dina egna tillkortakommanden.
2012-12-23, 11:53
Medlem
Varför kan ni kvinnor inte sluta försöka kontrollera oss män de är ni som gör oss bittra kan vi inte få chans att uppvakta dem kvinnor vi vill va med utan bråk och era jävla spel de är tröttsamt med ert jävla kontrolbehov ni dödar all romantik och kärlek för ni är egoister som ser män som någon som ska försörja er och allt möjligt helst ska han väl ta en kula för er när någon skjutter mot er de bevisar bara hur taskig syn ni kvinnor har på oss män de är ni som ser ner på män inget annat jävla skitt människor och ytliga är ni som fan som små naracister de räcker förfan med dummheter från er kvinnor. De är bara bullshit att vi behandlar kvinnor som slavar ni är ju förfan lika störda själva också förfan. Inte intresserad av en kvinna som better sig som en slav utan hon ska gå fram och ge mig stryk eller skälla ut mig när jag är dum lika väl ska hon respektera mig om jag säger ifrån så ska de funka de är kärlek.
2012-12-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Åh dessa underbara konspirationsteorier angående snälla killar och tjejer! Givetvis har du rätt, tjejer hatar snälla killar och har gått ihop i en sammansvärjning för att göra livet så surt för dem som det bara går.

Frågan är varför man skulle ha sex med någon man inte är attraherad utav? Jag tänker inte idka någon välgörenhet och släppa till för någon som jag inte är attraherad utav. Varken för snälla eller elaka killar.

Fast man kanske borde reflektera över och ifrågasätta varför man blir attraherad? Vi uppmuntras till att göra det med allting annat i princip, men när det kommer till just attraktion är det som att "anything goes" vilket jag finner lite märkligt egentligen.

Om jag blir kåt av att piska kvinnor blodiga och att höra dem gråta och be om nåd så är det alla tiders, det är heeelt normaaaaalt, så länge jag inte tvingar tjejen till något hon inte vill. Eller?

Men om jag väljer färgen blå istället för rosa, då ska jag stanna upp reflektera över mitt val, och eventuellt känna skam.
2012-12-23, 11:59
Medlem
DingBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jo det finns ett hat, hatet visar sig i ditt inlägg tex, bara för att tjejen måste ha kvar sin självbild som god och moraliskt överlägsen kommer dessa påhopp för att förklara bort det. "osäker" "mes" etc när killen bara har försökt visa sin bästa sida för tjejen han gillar.

Allt vore bättre om man var ärlig, killen är snäll, inte dominant men självsäker, lite för självuppoffrande och har faktiskt känslor för tjejen, tjejer skulle få mer respekt och dom stog för att dom inte kunde attraheras av det, istället för att svartmåla dessa män och klistra på dom egenskaper och analysera deras eventuella självförtroende, som att man kan göra det från första början-

Det bör pointeras ut att jag är man också och mina uttalande bygger helt på erfarenheter av människor i min bekantskapskrets, så jag är på inget sätt en kvinna som skjutit ner en massa "snälla killar" om du nu tror det.

Om du hade självförtroende och slutade göra dig själv till offer hela tiden så skulle du inte ha dessa problem, du skulle heller inte behöva skylla dina misslyckande på något påhittat hat gentemot "snälla killar" som du nu så fint gör.

Attraktion har inget att göra med hur "elak" du är eller hur "låg moral" du har, jag kan själv säga att jag inte knarkar och jag har varit i väldigt få slagsmål men ändå så är jag mer populär bland kvinnor än något sönderknarkat kriminalfall till man, förklara för mig hur det funkar är du snäll.

Det jag menar är att så fort en man har mer respekt för en kvinna än han har för sig själv så minskar hans värde något radikalt, det har ingenting med hur mycket av en "badboy" du är utan bara en fråga om självrespekt, en kille som är villig att offra allt han har för en tjej är inte sexigt, det är bara desperat.

Jag skulle gärna skriva ihop något fint om hur det har med instinkter och annat att göra men det finns så många som gjort det innan mig så jag låter bli.
2012-12-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabelle
Nej. Den snälla killen är nämligen inte alls vad kvinnan vill ha "på pappret". Han är så långt ifrån kvinnans ideala drömkille det går att komma. Han saknar självförtroende, karriär, social kompetens, utseende, ambitioner och låter sig behandlas om en dörrmatta.

Den hon vill ha på pappret existerar inte ens, så hur i helskotta skulle det luddiga begreppet "snäll kille" ens vara i närheten?

Däremot stämmer det naturligtvis att det är lättare att avvisa någon som varit hjälpsam, om man lyckas intala sig själv att mannen ifråga ville ha något i gengäld. Det förekommer att tjejer uttalar sig så ibland. Att han egentligen är en dålig medmänniska som bara är snäll för att han vill ha en relation eller sex, då slipper de ha dåligt samvete över deras iskyla gentemot mannen. Men så fungerar ju precis allt i samhället. Vi försöker alltid rationalisera bort människors goda gärningar genom att anklaga personerna ifråga för att ha en dold agenda.

Jag håller inte med om att den snälla killen alltid låter sig själv behandlas som en dörrmatta.
Däremot har han ingen lust eller behov av att dominera andra utan sköter bara sitt eget, och det är tydligen avtändande för kvinnor, antagligen för att det som tänder dem är att bli dominerade.
2012-12-23, 12:05
Medlem
Uncle Dukes avatar
Folk (kvinnor och män) hatar inte "snälla killar". Man hatar "snälla killar" som inte alls är trevliga, utan riktiga rövhål. Många "snälla killar" uttrycker sig nämligen som de här lirarna: http://niceguysofokc.tumblr.com/
2012-12-23, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Jag håller inte med om att den snälla killen alltid låter sig själv behandlas som en dörrmatta.
Däremot har han ingen lust eller behov av att dominera andra utan sköter bara sitt eget, och det är tydligen avtändande för kvinnor, antagligen för att det som tänder dem är att bli dominerade.

Där slog du huvudet på spiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in